Operation Hydra släppt till CS:GO

Medlem
Operation Hydra släppt till CS:GO

http://counter-strike.net/operationhydra

Nytt event i CS:GO rullades ut under natten utan någon större förvarning; Operation Hydra. Detta efter en ovanligt lång väntan sedan Operation Wildfire tog slut i Juli 2016. Det nya eventet varar fram till Oktober och är gratis för alla, det går dock att köpa ett "Access Pass" för drygt €6 som ger lite mervärde.

Innehåll i "Access Pass":
- Operation Hydra-mynt att utsmycka sin profil med.
- Operation Hydra-journal där all statistik från eventet sparas.
- Co-op-kampanj
- Garanterad Hydra-case vid varannan rank i eventet ("Operation Stars")
- Slumpmässiga vapendrops från tidigare event.

Innehåll i "Operation Hydra"

- Tre nya spellägen:
- War Games: Klassiska matcher med unika spelregler, totalt 6 olika varianter.
1. Heavy Assault Suit - En vanlig casual-match i bomb defuse, dock med betydligt starkare kevlar
2. Headshots Only - Klassisk dödsmatch där endast headshots gör skada.
3. Hunters-Gatherers - Blandning mellan CTF och dödsmatch där varje död resulterar i en namnbricka, målet är att samla upp så många av fiendens som möjligt samtidigt som man skall ta tillbaks sina egna.
4. Stab Stab Zap - Dödsmatch där endast kniv och en Zeus med oändlig ammunition finns tillgänglig.
5. The Flying Scoutsman - Dödsmatch med endast SSG och kniv. Låg gravitation och ökad precision på vapnet.
6. Trigger Discipline - Dödsmatch där du tar skada för varje missat skott.

- Wingman
- Bomb-defuse-matcher i bäst av 16-läge där man spelar 2v2.

- Weapons Expert
- 5v5-matcher i bäst av 30-läge där du endast kan köpa varje vapen en gång.

- Fyra nya kartor och tre återseenden från community-kartorna:
1. Lite - Nattkarta på ett oljeraffinaderi i USA, spelläge bomb-defusal.
2. Shipped - Bomb-defusal på öppet hav när ett fartyg skall skyddas från terrorister.
3. Thrill - Bomb-defusal i en Tysk nöjespark där en ny berg-och dalbana skall skyddas.
4. Black Gold - Bomb defusal ute på en oljerigg.
5. Austria - Bomb defusal i en snöig småstad uppe i bergen.
6. Agency - Hostage rescue i en modern kontorsmiljö.
7. Insertion - Hostage rescue i en liten landsbygdsvilla.

Finns tillgängligt i spelet redan nu om detta låter lockande, själv är jag fortfarande ny inom CS:GO så detta blir min första Operation. Ser fram emot att ge mig på det nya innehållet!

Köpte passet ikväll. Någon som spelar "Guardian"-uppdrag här?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Kul med War Games, kanske dammar av min kopia och testar lite.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Det är bra kartor den här gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bortsett från Shipped är jag riktigt nöjd med kartorna än så länge, aningen oväntat då just shipped var den karta jag såg fram emot mest. Av War Games har jag fastnat ordentligt för headshot-matcherna som fungerat bra som träning med Deageln. Flying Scoutsman tröttnade jag dock fort på tack vare dess popularitet, en match är rolig men flera i rad känns bara trist.

Medlem

En kul operation men får damp på att jag inte kan välja vilket wargame jag ska spela utan du kommer in på en server och du får inte välja vilket wargame.

Medlem

@Jokobib_Bob: Håller med, hade varit bättre om man kunde söka matcher efter specifika spellägen. Som jag uppfattat det försvinner dessutom War Games tillfälligt nu när nästa event dear igång, vilket känns som slöseri med tid.

1
Skriv svar