Xbox Live Gold – gratisskörden för juni månad

Robot
Medlem

Watch Dogs var rent utav skittråkigt. De andra spelen kanske med tur kan vara något. Det är väl aldrig fel att testa

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jokobib_Bob:

Watch Dogs var rent utav skittråkigt. De andra spelen kanske med tur kan vara något. Det är väl aldrig fel att testa

Har du inte kört Dragon Age: Origins och kan leva med den åldrade grafiken så är det ett superbt RPG från tiden när Bioware hade koll. Ett av mina favoritspel!


signatur

Jump in.

Medlem

Köpte ett Xbox One för typ en månad sen men har inte skaffat guld än. Funkar månadens spel som med PsPlus att spelen läggs till i ens bibliotek eller har man bara tillgång till spelet under månaden?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Mortaigne: Får väl absolut testa det. Kollade upp nu o har ju fått bra kritik. Spelar väldigt många spel med åldrad grafik så det ska inte vara ett problem. Tack för tipset!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Oakenborn:

Köpte ett Xbox One för typ en månad sen men har inte skaffat guld än. Funkar månadens spel som med PsPlus att spelen läggs till i ens bibliotek eller har man bara tillgång till spelet under månaden?

Du lägger till de du vill ha i ditt bibliotek under månaden de är tillgängliga, sedan har du alltid tillgång till dem så länge du har en guld-prenumeration. Xbox 360-titlarna fungerar också på One så du får fyra spel i månaden!

Skrivet av Jokobib_Bob:

@Mortaigne: Får väl absolut testa det. Kollade upp nu o har ju fått bra kritik. Spelar väldigt många spel med åldrad grafik så det ska inte vara ett problem. Tack för tipset!

Lycka till! Det är riktigt bra;)


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du lägger till de du vill ha i ditt bibliotek under månaden de är tillgängliga, sedan har du alltid tillgång till dem så länge du har en guld-prenumeration. Xbox 360-titlarna fungerar också på One så du får fyra spel i månaden!

Du kommer alltid att äga titlarna även när du inte längre har Guld-abonnemang, du förlorar inte ägandet om du går över till Silver-abonnemang. Däremot får du givetvis inga nya spel när du har silver. I praktiken kan man säga att du köper Games with Gold-spelen på samma sätt som du köper andra digitala Xbox-spel, men du betalar noll kronor.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

xbox one spelen, har man bara tillgång till då man har en aktiv sub. Men xbox 360 spelen kan du även spela utan. Man blir dock aldrig av med några spel, utan de spelen (xbox one) du lagt till kan du spela igen om du subbar igen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Game Ove(r):

Du kommer alltid att äga titlarna även när du inte längre har Guld-abonnemang, du förlorar inte ägandet om du går över till Silver-abonnemang. Däremot får du givetvis inga nya spel när du har silver. I praktiken kan man säga att du köper Games with Gold-spelen på samma sätt som du köper andra digitala Xbox-spel, men du betalar noll kronor.

Mjae... Det där är sant för Xbox 360-spelen. För Xbox One-spelen krävs guldmedlemsskap för att de ska fungera senare. Så vi har båda rätt

Har du lagt till Xbox One-spelen via GwG i ditt bibliotek så försvinner de så klart inte även om du står utan en guldprenumeration tillfälligt, men du kan bara spela dem när du har guld aktivt.

Det låter krångligare än vad det är;)


signatur

Jump in.

Medlem

hehe, gillar ordvalet "gratisskörden" då det kostar typ 70kr för spelen eller vad det nu kostar för Gold
I dont think the word gratis means what you think it means

Medlem

@ForrestFox: Och du behöver ju köpa ett xbox 360 eller one och tv/bildskärm för att kunna spela spelen. Vissa behöver till och med betala för elen. Fy fan.

Medlem

Tack för svaren! Misstänkte att det funkade som Playstation Plus men blev osäker när det stod "Watch Dogs går att spela mellan 16 juni och 15 juli" i artikeln.
Väntar nog en månad till med Gold efersom jag redan har månadens spel


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@ForrestFox: Och du behöver ju köpa ett xbox 360 eller one och tv/bildskärm för att kunna spela spelen. Vissa behöver till och med betala för elen. Fy fan.

Eller hur, du har helt rätt. Och visst känner man sig smutsig bara av tanken på att äga en konsol
Led upproret och kuva kommersen, du store och vise man ^^

Medlem

@Oakenborn: om du planerar att köpa guld ofta kan det löna sig att köpa en 12 månaders kod på nätet blir betydligt lägre pris än månad för månad. Har ibland lyckats få 12+1 koder (13 månader) för strax över 300kr.

Medlem

@ForrestFox: I minst två år, varje månad, ska någon påpeka detta.
Så oerhört tröttsamt och meningslöst, särskilt när ni nu verkligen är sist på bollen.

Geeks Gaming
Skrivet av ForrestFox:

Eller hur, du har helt rätt. Och visst känner man sig smutsig bara av tanken på att äga en konsol
Led upproret och kuva kommersen, du store och vise man ^^

För mig är gaming gaming, oavsett plattform man spelar på. Har aldrig riktigt förstått varför man ska behöva dela upp gamers på detta sätt. Tanken med gaming är väl att förena, inte söndra?
Man delar ändå samma story, samma kampanjer och till stor del samma upplevelser. Hur kan det då spela roll om någon spelar på en annan plattform än den du föredrar?

Nä, "gamers unite" är det som gäller för mig

FML
Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Watch Dogs var rent utav skittråkigt. De andra spelen kanske med tur kan vara något. Det är väl aldrig fel att testa

Verka förmodligen vara den enda, men jag verkligen älskade första Watch_Dogs. Med lite tweaks så fick man de att se ut som de gjorde på E3.

Körde även uppföljaren till Watch_Dogs och var inte alls imponerad. Kunde inte sympatisera alls med huvudkaraktären, som kändes som en klassisk millennial med för högt självförtroende.

Men smaken är som baken

Medlem
Skrivet av NordhNet:

För mig är gaming gaming, oavsett plattform man spelar på. Har aldrig riktigt förstått varför man ska behöva dela upp gamers på detta sätt. Tanken med gaming är väl att förena, inte söndra?
Man delar ändå samma story, samma kampanjer och till stor del samma upplevelser. Hur kan det då spela roll om någon spelar på en annan plattform än den du föredrar?

Nä, "gamers unite" är det som gäller för mig

Jag ser inte riktigt hur du förenar gamers över de olika plattformarna. Konsollföretagen har envist förhindrat att Xbox, PS och PC kan spela tillsammans även om det är helt möjligt i många avseende. När man dessutom väger in att konsollerna i stort begränsar dagens spel, så ser jag inte vad PC-spelarna har att vinna på att "erkänna" de andra plattformarna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar