Här är den, premiärtrailern för Far Cry 5!

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Araxes: det behöver väl inte betyda att det helt saknar all sans och rason? Ditt argument kan användas på vilken värdelös film eller värdelöst spel som helst som har en urbota korkad story. Skulle de göra det bättre eller??

Vi vet ju ingenting om spelet än, det är för tidigt att dömma om det funkar i kontext eller ej.

Medlem

Hoppas det blir bra. Gillar miljöerna,känns inte som så utnyttjat i spel tidigare. Hoppas det blir fräsch gameplay och att de inte kör gamla farcryupplägg för mycket utan vågar testa nytt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, bjuds på stor humor här från lättkränkta individer. Det tackar man för. Inte mycket som krävs för att folk ska gråta nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, bjuds på stor humor här från lättkränkta individer. Det tackar man för. Inte mycket som krävs för att folk ska gråta nuförtiden.

Man får väl säga var så god då, för det goda skrattet? Tror du får kolla upp innebörden av gråta dock, eller ja jag vet inte men svårt att påvisa att någon gråter i en forumdiskussion på internet.

Hade varit coolt om spelet utspelade sig i mellanöstern, med någon zoroastrianism kvinna som pangar onda milismän?

Medlem

Ser inget konstigt med detta. Vaas tog över en ö med sin sekt, Pagan Min med sin, och denna snubben tar över en by i USA, alla verkar lika galna. Jag gillar det, det ser kul ut.

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Araxes: det behöver väl inte betyda att det helt saknar all sans och rason? Ditt argument kan användas på vilken värdelös film eller värdelöst spel som helst som har en urbota korkad story. Skulle de göra det bättre eller??

Behöver inte vara en dålig story bara för den är osannolik, som du antar. Du vet ju ännu inte mycket om storyn överhuvudtaget heller. Du vet bara i vilken miljö den utspelas.

KoP
Medlem

Gött med lite redneck-pangande! Detta ser det ut som att jag kan fastna för.
Börjar ana ett mönster när det kommer till Far Cry spelen för egen del:

Far Cry 1: Kul
Far Cry 2: Tråkigt
Far Cry 3: Kul
Far Cry 4: Tråkigt
Far Cry 5: Kul?

I fortsättningen ska jag bara köpa varannat Far Cry spel. :'D

*Far Cry Primal förtjänade inte att vara med

Medlem

Där dog intresset för FC5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

What? Hur kan folk kan folk ta illa upp?
Såg ingen som skrek sig hesa under Farcry 3 eller 4.
Vill gärna se samma personer skrika om de skulle åka till kina nästa gång.

Well. Man får ju tycka som man vill. Varsågoda.

Medlem

@Araxes: vet... Aldrig påstått mig veta nånting. Du tycker spelet verkar coolt. Jag tycker det verkar kasst. Varför är din åsikt mer legitim än min? Har spelat tillräckligt många oinspirerade ubisoft spel för att ha starka aningar om vart de här e påväg.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Du skapar din egna karaktär, spelet har dessutom coop också hela campaignen.

Är det bekräftat?! Isf gärna källa. Älskade FC4 mest förutom kanske FC1 (för sin tid), mycket tack vare COOP även om det bara var free roam och side missions Gillar verkligen miljön femman kommer utspela sig i så detta är nog ett av det första spel jag verkligen sett fram emot på länge nu.

Medlem
Skrivet av phi:

@Makkapakka: Det är ju inga riktiga kristna! De tolkar bibeln fel bara!

Hahaha just ja! Glömde det... De är inga riktiga kristna! Säger man de är kristna är man kristofob.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Man får väl säga var så god då, för det goda skrattet? Tror du får kolla upp innebörden av gråta dock, eller ja jag vet inte men svårt att påvisa att någon gråter i en forumdiskussion på internet.

Hade varit coolt om spelet utspelade sig i mellanöstern, med någon zoroastrianism kvinna som pangar onda milismän?

Spelen har utspelat sig på rätt skilda ställen med alla möjliga folkgrupper. Vad är det som gör att detta sticker så ont?

"Varför inte göra såhär", hurpadurp!?!?
Jo, visst, men just denna gång är det inte det som händer. Rätt svårt att vara alla tillags. Att folk ens tar illa upp tyder rätt mycket på hur det ser ut i världen. Finner det rätt tragiskt, men har sagt i många år att alla människor borde utrotas. Vi förtjänar inte att finnas.

Spel är kul dock, så passar väl på att njuta av dom medans jag finns kvar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brutulv:

Man får väl säga var så god då, för det goda skrattet? Tror du får kolla upp innebörden av gråta dock, eller ja jag vet inte men svårt att påvisa att någon gråter i en forumdiskussion på internet.

Bildligt talat. Trodde det var uppenbart, ack så fel jag hade.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

alla människor borde utrotas. Vi förtjänar inte att finnas.

Det blir nog bra för dig med.

Medlem

Känner vi Ubisoft rätt blir det en duktig downgrade på grafiken sedan när spelet väl släpps, och är fullt av tekniska problem som aldrig blir lösta med uppdateringar.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Far Cry 1 - Döda massa mutant liknande varelser, kul spel.
Far Cry 2 - Döda massa mörkhyade människor i Afrika, kul spel.
Far Cry 3 - Döda massa sydamerikaner, kul spel.
Far Cry 4 - Döda massa människor från något asiatiskt område, kul spel.
Far Cry 5 - Döda vita människ-NEJ NEEEJ NEEEJ!!!!!! STOP STOP!!!! JAG BLIR TRIGGAD!!! GE MIG MITT SAFESPACE!!!
RÄDDA MIG /pol/!!!!!

Chill out bro.

Har alltid haft kul i Far Cry spelen, mest så i Far Cry Primal.
Ser fram emot detta.

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Klart som tusan att det här för diskussioner. Vad skulle folk säga om det var en militant islamistisk sekt som tog över en region och började massmörda folk... Oj vänta, det händer ju just nu ja...

Och exakt samma händer med kristendomen också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Det blir nog bra för dig med.

Enda du hade....inte förvånad

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Hoppas det blir bra. Gillar miljöerna,känns inte som så utnyttjat i spel tidigare. Hoppas det blir fräsch gameplay och att de inte kör gamla farcryupplägg för mycket utan vågar testa nytt.

MmmM! Gillar inte det där med radio-tornen, väldigt upprepande. Ska dom ha platser man kan öppna en större del utav kartan så tycker jag varje del ska vara något nytt. Sen deras uppgraderings system måste förnyas.

Medlem

Tycker det är intressant att man blir upprörd över att en kristen sekt är dom onda..
Visst hade det blivit skriverier om dom nu valt en islamisk sekt istället. Men det känns som ett ganska urvattnat koncept.
Vi har dödat ryssar, afrikaner, asiater, tyskar, araber,amerikaner, fransmän, britter, ja till och med nordbor. Så varför ska man hetsa upp sig över att vi nu ska ta död på amerikanska sektmedlemmar?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Welcome_to_Leith
En dokumentär om att det är möjligt att ta över en liten amerikansk stad.

Inaktiv
Skrivet av ecHo!:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Welcome_to_Leith
En dokumentär om att det är möjligt att ta över en liten amerikansk stad.

Många tack! Kan vara intressant att se. Bli lite sugen nu på allt som på något sätt kan kopplas till FC5s story och miljö som förspel medans jag går och väntar på februari 2018

Medlem

Roligt att Ubisoft är så måna om att inte missrepresentera någon i AssCreed-serien men inte har några som helst problem att bygga ett helt spel på vänsterkantens fördomar om den amerikanska landsbygden i Far Cry-serien. Ett plus i kanten att de undvek klichén med rasism dock.

Av det som visats ser miljön och temat hyfsat intressant ut, kan bli en variant av filmen "Red State" i lite större skala om det utförs på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Klart som tusan att det här för diskussioner. Vad skulle folk säga om det var en militant islamistisk sekt som tog över en region och började massmörda folk... Oj vänta, det händer ju just nu ja...

Ja, och folk säger väl ganska mycket om det eller vad är din poäng?

Medlem

Det här blir härligt! Religion är en styggelse som hör hemma i forntiden.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Roligt att Ubisoft är så måna om att inte missrepresentera någon i AssCreed-serien men inte har några som helst problem att bygga ett helt spel på vänsterkantens fördomar om den amerikanska landsbygden i Far Cry-serien. Ett plus i kanten att de undvek klichén med rasism dock.

Av det som visats ser miljön och temat hyfsat intressant ut, kan bli en variant av filmen "Red State" i lite större skala om det utförs på ett bra sätt.

Missrepresentera? Det är inget ord som finns.

Misrepresent betyder förtala på svenska

Medlem

@Araxes: Tackar för rättelsen, har detta i åtanke till nästa gång.

12
Skriv svar