Medlem
Sorround headset

Jag tycker vanligtvis surround-hörlurar/högtalare känns lite som onödigt spenderade pengar, iallafall när det gäller film. Där har jag lagt pengarna på bättre högtalare och förstärkare istället.
Men spel är en sån kategori jag känner att det kan vara värt det. Särskilt för FPS-lir.

Vilka bra surround-hörlurar har ni ägt eller provat? Ljudkvalité och komfort är de två viktigaste faktorerna för mig. Sedan får de gärna vara slutna. Kan dock tänka mig ett par öppna kåpor också.

Medlem

Sitter med ett Logitech G930 headset, bra ljud sitter bra ,jag får trycka in På knappen i tio sekunder så det blinkar till,upprepa detta två ggr så totalt tar det mellan 15 -25 sekunder innan det startar kan kännas länge när polare ringer via skype,discord osv , batteriet är nytt .Mitt headsett har börja strula,har ibland bara ljud i ena kåpan,har öppnat och tittat och allt sitter fast,hade detta problem även innan jag bytte batteri
Flera användare som har samma problem på de forum jag besökt,tyvärr har garantin gått ut,kommer inte köpa den här modellen igen.

Medlem

Sitter med ett par Hyper X cloud II och måste säga att de är de bästa lurarna jag någonsin ägt. Så rekommenderar dom starkt!

Medlem

Nöjd med mina Corsair Void

Medlem

Jag kan rekommendera att köpa ett par bra hifi-hörlurar och lägga till en mic separat.

Själv kör jag på Philips Fidelio X2 med en Antlion modmic och är väldigt nöjd. Men det finns ju många andra alternativ.
Kolla också på Sweclockers forum vad folk rekommenderar.
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud

Medlem

Roccat Kave XTD 5.1 Analog. Sjukt sköna, bra ljud och nice surround! Finns en digital version också om man föredrar det.

http://www.roccat.org/en-US/Products/Gaming-Sound/Kave-Series...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Welo:

Sitter med ett par Hyper X cloud II och måste säga att de är de bästa lurarna jag någonsin ägt. Så rekommenderar dom starkt!

Jag har haft dessa och använt dem mycket, kan intyga att de är helt klart bäst!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Geeks Gaming
Skrivet av Funker:

Jag tycker vanligtvis surround-hörlurar/högtalare känns lite som onödigt spenderade pengar, iallafall när det gäller film. Där har jag lagt pengarna på bättre högtalare och förstärkare istället.
Men spel är en sån kategori jag känner att det kan vara värt det. Särskilt för FPS-lir.

Vilka bra surround-hörlurar har ni ägt eller provat? Ljudkvalité och komfort är de två viktigaste faktorerna för mig. Sedan får de gärna vara slutna. Kan dock tänka mig ett par öppna kåpor också.

Menar du virtuell surround eller "äkta" surround?
Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av "äkta" surroundlurar men den virtuella tyckte jag gjorde ljudet lite sämre även om effekterna fungerade ok i vissa fall.

Jag bytte till ett par lite mer ordentliga (Philips x2 mfl) lurar och körde en separat mic och det gjorde underverk för ljudet.
Dock är ju ljud en smaksak, vilken sorts ljud du gillar finns inget bra svar på utan det är bara att testa sig fram

I min värld vinner qpad qh-90/hyper x cloud (i princip samma lurar) "ljud per krona"

Gen
Medlem
Skrivet av Welo:

Sitter med ett par Hyper X cloud II och måste säga att de är de bästa lurarna jag någonsin ägt. Så rekommenderar dom starkt!

Äger dem själv och håller med dig, man får väldigt mycket hörlurar för pengarna. Dock är de kanske en smula för små för mig men det funkar.

Medlem

Jag slår ett slag för Astro A50 Gen 3 som är trådlösa. De låter även fantastiskt bra


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Använder Logitech Z906 till min tv https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3614461
Tycker ljudet är grymt bra.

Till datorn använder jag ett Kingston HyperX Cloud II.

Skribent
Skrivet av NordhNet:

I min värld vinner qpad qh-90/hyper x cloud II (i princip samma lurar) "ljud per krona"

Håller helt med! Bra mic också!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Backloggens befriare

@myst0710: kan bara hålla med. Kör på samma lurar själv.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd

Köp ett par riktiga hörlurar istället. Surround-headset låter skit i jämförelse och ger ingen som helst fördel. Stereo räcker för att skapa "3d-ljud".
Håll dig borta från allt som heter nånting med gaming eller marknadsförs som gaming-headset. Finns ytterst få lurar i den kategorin som är nånting att ha överhuvudtaget.

Sen underlättar det om du talar om vad du har för budget, annars är hela tråden meningslös.

Inaktiv

Trodde surroundhörlurar var bullshit, om man lyssnar på virtual barbershop med stereohörlurar är det ju perfekt positionellt ljud.

Medlem

@Araxes: för en som inte är insatt, säg att budgeten ligger på 1k, 2k eller 3k.
Vad rekommenderar du till respektive nivå?
Alternativt har du tips om vad man själv bör leta efter för relevant data gällande lurar?

Medlem

Kör med B&W S2 surround i 7.1 med två tunna Canton sidohögtalare och XTZ 12" sub.
Fantastiskt ljud i spel och film. Man märker snabbt vilka spel som är anpassade för surround och vilka som är sämre anpassade.
Jag har haft mitt system i lite mer än 1år och är nöjd som tusan. Kommer inte byta bort det här systemet på många år.
Bästa med högtalarna jämfört med billigare är att man får klart och tydligt ljud oavsett om man spelar på väldigt låg volym eller hög. Något jag märkt andra billigare högtalare har problem med.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Rekomenderar starkt mina q701 Referens headphones


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av myst0710:

Jag kan rekommendera att köpa ett par bra hifi-hörlurar och lägga till en mic separat.

Håller helt med. Att köpa gaminglurar idag är att kasta pengar i sjön. En bra mic går att få loss för under 1000kr och kommer hålla flera generationer av hörlurar. Och headphones i överlag är billigare och mycket bättre än headsets för samma pengar. Stora pengar man kan spara och utbudet av bra lurar blir mycket större.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag älskar att köpa hörlurar. Så jag har spenderat för mycket pengar på olika hörlurar. De jag tycker är bäst är mina Sennhieser gsp 350 till datorn. Då dessa har ett underbart ljud och micken är den bästa jag prövat.
Sedan till konsol har jag Astro A50, då dessa är väldigt ergonomiska och har ett bra ljud.
Har även Razer Manowar och de har ett bra ljud, dock så är de inte så sköna att ha på sig en längre tid.

Gnällkuk
Skrivet av NordhNet:

Menar du virtuell surround eller "äkta" surround?
Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av "äkta" surroundlurar men den virtuella tyckte jag gjorde ljudet lite sämre även om effekterna fungerade ok i vissa fall.

Jag bytte till ett par lite mer ordentliga (Philips x2 mfl) lurar och körde en separat mic och det gjorde underverk för ljudet.
Dock är ju ljud en smaksak, vilken sorts ljud du gillar finns inget bra svar på utan det är bara att testa sig fram

I min värld vinner qpad qh-90/hyper x cloud II (i princip samma lurar) "ljud per krona"

Håller inte alls med, bytte mina QH-90 till HyperX Cloud Revolver och ljudet var som natt och dag.

Skrivet av Araxes:

Köp ett par riktiga hörlurar istället. Surround-headset låter skit i jämförelse och ger ingen som helst fördel. Stereo räcker för att skapa "3d-ljud".
Håll dig borta från allt som heter nånting med gaming eller marknadsförs som gaming-headset. Finns ytterst få lurar i den kategorin som är nånting att ha överhuvudtaget.

Sen underlättar det om du talar om vad du har för budget, annars är hela tråden meningslös.

Oj jävlar, argast idag! Håller inte med dig, har ett par HyperX Cloud Revolver som har virtuell surround och det ger en påtaglig fördel i spel som t ex BF1. Att de däremot inte kan mäta sig med riktiga surroundhörlurar låter dock logiskt. Men det är också en fråga om hur mycket pengar man är villig att lägga ned, det går alltid att få bättre men då får man också vara beredd på att slanta upp.

Skrivet av marcus8958:

http://www.son-video.com/images/dynamic/Packs_d_enceintes/com...

Kör med B&W S2 surround i 7.1 med två tunna Canton sidohögtalare och XTZ 12" sub.
Fantastiskt ljud i spel och film. Man märker snabbt vilka spel som är anpassade för surround och vilka som är sämre anpassade.
Jag har haft mitt system i lite mer än 1år och är nöjd som tusan. Kommer inte byta bort det här systemet på många år.
Bästa med högtalarna jämfört med billigare är att man får klart och tydligt ljud oavsett om man spelar på väldigt låg volym eller hög. Något jag märkt andra billigare högtalare har problem med.

Tycker ditt headset ser en smula otympligt ut...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Tycker ditt headset ser en smula otympligt ut...

Satt på mobilen och läste surround och inte surround headset

Här är mina lite tympligare lurar


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

https://m.prisjakt.nu/product/3268805

Kör corsair void, funkar ok till gaming. Till film skulle jag rekommendera typ Harman Kardon soho,

http://m.pricerunner.se/pl/94-3035686/Hoerlurar-och-Headset/H...

Inte så snygga kanske, men sitter bra och ger ja, det är hk så de är en klass för sig. Bluetooth också så har dem på resa till telefon/tablet.

Medlem

Jag kör med steelseries siberia 800, trådlösa och bra. Så är det med det.

Geeks Gaming
Skrivet av tricky:

Håller inte alls med, bytte mina QH-90 till HyperX Cloud Revolver och ljudet var som natt och dag.

Mycket möjligt men hyper x cloud revolver är väl andra lurar än hyper x cloud?
Jag körde båda (cloud/qh90) och de är skrämmande lika för mig iaf

Edit: oops, såg nu att jag skrivit hyper x cloud II istället för enbart hyper x cloud

Gnällkuk
Skrivet av NordhNet:

Mycket möjligt men hyper x cloud revolver är väl andra lurar än hyper x cloud?
Jag körde båda (cloud/qh90) och de är skrämmande lika för mig iaf

Edit: oops, såg nu att jag skrivit hyper x cloud II istället för enbart hyper x cloud

Ja, det är andra lurar. Det är väl uppföljaren till cloud 2 tror jag. Såg en bild på cloud 2... de ser ju exakt likadana ut. Känns som att det är precis samma headset, bara olika branding på det. Så om du tycker att de är lika är det nog för att det är samma modell av headset skulle jag gissa


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Rekommenderar Philips Fidelio X2 för de som gillar öppna lurar, otroligt sköna och med ljud som slår vilket "gaming"-headset som helst. Annars finns det ju Beyerdynamic, AKG, AT, Sennheiser m.fl. som gör riktigt fina hi-fi hörlurar. Bra mikrofoner finns det ju som tidigare sagt för runt 1000kr. Använder själv Röde NT-USB. Vill man ändå ha ett headset så kan man ju använda sig utav V-Moda BoomPro t.ex.

Virtuellt surround är en smaksak, köp hellre ett par ordentliga hörlurar och ett ljudkort som ger dig virtuellt surround om man nu vill ha det. I vissa spel blir det katastrof med virtuellt surround och i andra kan det fungera helt okej. Stereo har alltid fungerat bäst för mig.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Äger själv ett par 7.1 hörlurar, men kör dessa alltid i stereo. Vill att ljudet ska låta bra även när jag spelar.

Medlem

Varför ska man ha suroundheadset? Stereo kan ju uppnå samma effekt.

Medlem

Kan rekommendera trådlöst..
Steelseries Siberia 800/840 beroende på om du vill ha bluetooth eller ej och med bluetooth i dessa menas att de kan samtidigt vara ansluten till mobilen som de är ansluten till datorn. Steelseries Series 800/840 är de enda trådlösa som levereras med 2 batterier (vad jag vet) som du kan byta med, det ena batteriet laddas medans det andra används och det tar max 5 sekunder att byta batteri samt att man kan byta batteri utan att ta av sig lurarna.

Läs mer här:
http://www.pcgamer.com/the-best-wireless-gaming-headsets/
https://www.cravingtech.com/excellence-beyond-imagination-ste...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar