Tips till en Mage!

Medlem
Tips till en Mage!

Tja! Är ny i wow och har en lvl 30 Mage och undrar vad man bör tänka extra på då man har en Mage.

Just nu specar jag Fire för att det ska gå snabbare att lvla enligt mina vänner. Sen säger dom att Frost är bäst för PVP stämmer det? Och vad är då Arane bra för då?

Tack för svar!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Själv tycker jag att frost är bäst att specca när man levlar. Frost går mycket på att stanna upp fiende innan den kommer till dig vilket gör att du borde ta lite skada från fiender. Och med tanke på att frost har Ice Barriere (stavning?) som tar bort skada vilket är till stor nytta.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Vet inte hur det är efter patchar och sånt nu, men förr var väll både Frost och fire specs bra i pvp beroende på vad man ville åstakomma. Frost var/är bra för kiting "lätt" att hålla sig vid liv, helt okej skada också med rätt talents. Fire för massiva crits/burst dmg. Nuförtiden så är det väll dock Arcane som gäller om man vill facerolla folk i PvP, frost/fire i PvE.

Läs med en skopa salt i ögonen, jag har aldrig spelat mage själv utan tänker bara högt <.<

Medlem

arcane är bra i pve och pvp.... fire bra i pve men inte i pvp just nu.. frost är bra i pvp men inte starkt i pve.. detta är endgame dock.. hur du speccar när du levlar har rätt liten betydelse imo.

Medlem

Det jag fann lättast va frost, hade minst downtime med den speccen och funkar bra för pvp om du spelar på en sådan server. Kom bara ihåg att arcane mages kunde one shotta folk i början av wotlk med 10-14k crit Arcane Barrage.


signatur

- PiDuT

Medlem

Frost när du lvlar och sen Arcane på 80. Den dmgboosten du får med arcane just nu är så sinnessjuk.


signatur

En styck signatur.

1
Skriv svar