Nej, du kan inte spela som nazist i Call of Duty: WW2

Medlem

Hm, nå kom jeg på noe. Ikke relatert til CoD da.

Battlefield.. kan man bruke nervegass der i spillet? "I guess not." Kanskje ikke politisk korrekt. Og ei, henrettelse av egne soldater.

Av hva jeg har hørt så har både tyskere og briter og franskmenn etterlot en hel del nervegass, sennepsgass ammunisjon i krigssonen nord i Europa etter første verdenskrig.

Medlem

@Sebastian V: var på väg att skriva samma sak. Alla lät helt galna i kommentarerna innan

Medlem
Skrivet av Downhill:

@Frasstheass: Generation war kan rekommenderas då, http://m.imdb.com/title/tt1883092/

Den här blir att titta på. Tack för tipset!

Skägg.
10 Chambers

@Downhill: Såg väldigt intressant ut!


signatur
Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Hade väldigt gärna velat spela som tysk, lika gärna som jag sett en serie i BoB stuk som följer den tyska soldaten. Men eftersom de allierade "vann" kriget så kommer det nog aldrig tyvärr hända.

Den serien finns
"Unsere mütter unsere väter" på tyska, eller "Generation War" på engelska. Riktigt, riktigt høg kvalitet.

Jag hade viljat ha en kampanj dær man fick se kriget från flera sidor, i kronologisk ordning. Polack under -39, tysk och fransman under -40, tysk, ryss, japan och amerikan under -41, tysk och ryss -42 och -43, britter och amerikaner -44 och blandad kompott nær man nærmar sig slutsegern/undergången mot -45.

Medlem

Tyskland??.. fienden är ju NORGE. Tror det är deras flagga man brukar se i spelen i alla fall.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Fanns ju många som inte var särskilt nazistiska men gladeligen stred och slogs för faderlandet, att alla som inte var nazister var tvingade är väldigt svart och vitt och inte sant.

Men ja, call of duty skulle aldrig riskera den negativa publiciteten tyvärr, man får hoppas någon uppstickare vågar istället. Det skulle ju vara en försäljningspunkt och säkerligen få mycket publicitet.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Synd. Spelar alltid som tysk i RO2 för deras vapen och tanks skull. Mycket roligare än ryssarnas och amerikanska vapen har vi ju använt en del vid det här laget...

Just det här med tyskarnas vapen brukar ju lösas genom att man kan plocka upp fiendernas vapen när man dödat dem.

Nån som är mer krigs-påläst än jag kanske kan svara på om det verkligen förekom? var det ok/vanligt att byta ut sitt amerikanska vapen som amerikan för att istället använda ett tyskt? om vi antar att det inte är i yttersta nödfall när man är ensam fast inne hos fienden utan backup.

Rent intuitivt känns det som att man hellre lånade/fick ammunition av en i sin trupp än att ta upp ett tysk vapen men det kanske inte alls är så.

Medlem
Skrivet av hunden:

Just det här med tyskarnas vapen brukar ju lösas genom att man kan plocka upp fiendernas vapen när man dödat dem.

Nån som är mer krigs-påläst än jag kanske kan svara på om det verkligen förekom? var det ok/vanligt att byta ut sitt amerikanska vapen som amerikan för att istället använda ett tyskt? om vi antar att det inte är i yttersta nödfall när man är ensam fast inne hos fienden utan backup.

Rent intuitivt känns det som att man hellre lånade/fick ammunition av en i sin trupp än att ta upp ett tysk vapen men det kanske inte alls är så.

Ingen aning då jag inte är en möp, men det lilla jag vet så var tyskarnas vapen rätt överlägsna övrigas. Så kan tänka mig att en amerikan som kom över ett tyskt vapen tog det, om det fanns ammunition till godo.

Medlem
Skrivet av hunden:

Just det här med tyskarnas vapen brukar ju lösas genom att man kan plocka upp fiendernas vapen när man dödat dem.

Nån som är mer krigs-påläst än jag kanske kan svara på om det verkligen förekom? var det ok/vanligt att byta ut sitt amerikanska vapen som amerikan för att istället använda ett tyskt? om vi antar att det inte är i yttersta nödfall när man är ensam fast inne hos fienden utan backup.

Rent intuitivt känns det som att man hellre lånade/fick ammunition av en i sin trupp än att ta upp ett tysk vapen men det kanske inte alls är så.

Skrivet av schmuttah:

Ingen aning då jag inte är en möp, men det lilla jag vet så var tyskarnas vapen rätt överlägsna övrigas. Så kan tänka mig att en amerikan som kom över ett tyskt vapen tog det, om det fanns ammunition till godo.

Av det jag læst var inte allt "øverlægset", och det som var bættre blev inte tillverkat i nog stor grad och det var generellt brist på ammunition mot slutet. MP40'n, som kvalitetsmæssigt var riktigt bra, blev bara producerad i ett begrænsat antal då de krævde mycket arbete. Det hær var væl ett faktum som återspeglade tyskarnas problem i många aspekter, hehe.
Ryska motsvarigheten PPSH producerades mångdubbelt snabbare, ca. 3-4 tusen om dagen som mest. StG44 ska vi inte ens ta upp då den i jæmførelse bara blev producerad i ett ytterst begrænsat antal. Det hær medførde att det vanligaste tyska vapnet, æven helt mot slutet, var mausern.
Stællt mot de halvautomatiska geværen amerikanerna satsade på var mausern inte speciellt åtråværd.

12
Skriv svar