Sladdbonanza när bilder på Splatoon 2:s röstchatlösning visas

Medlem
Skrivet av Bennii:

De har ju en onlinetjänst. Enligt din jämförelse (skjuta sig i foten) är väl en onlinetjänst som ett rejält fett hagelskott som blåser bort det mesta av både skon och tårna.

ok.. jag hissar vit flagg.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Jokkepalm: Hade de bara satt in ett vanligt 3,5mm-jack med stöd för ljud i båda riktningarna skulle detta inte vara ett problem

Du har rätt, t.o.m. en så gammal konsol som Xbox 360 har detta.

Skrivet av anon_119148:

@Jokkepalm: Jag tror mig förstå vad du yrkar på men jag tror inte _HELA_ konceptet med Switch var att spela med vänner då den har en dockningsstation för hemmet också.

Nej, du har rätt. Det är ett av flera sälj.egenskaper, inte den enda.

Så den enda tes som jag har kvar nu är, att det inte enbart är Nintendos fel att tredjepart lösningen är sladd bonanza. Fast, Calle har dock rätt i att det hela kunde undvikas ifall kontakten/konsollen stödde in och ut. Så det kanske är Nintendos fel för att det inte finns någon smidig röstchatt...

ok, jag hade fel.

Jag håller med om att anledningen till att det saknas ett smidigt röstchatt-stöd ÄR 100% Nintendos fel. Xbox 360 löste röstchatt-stöd för över ett decennie sedan, Nintendo gjorde en designmiss.

Medlem

Wow... en argument på internet som slutar hövligt och någon som ändrar åsikt? Utan att ens ha inkluderat någons mamma, hot eller Hitler?

Vad är näst? Trevliga människor på tåget? Vart är världen på väg???

Kul se att folk faktiskt kan komma överens i diskussioner ibland på nätet Skrämmande att det är så sällsynt.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

ok.. jag hissar vit flagg.

Du har rätt, t.o.m. en så gammal konsol som Xbox 360 har detta.

Nej, du har rätt. Det är ett av flera sälj.egenskaper, inte den enda.

Så den enda tes som jag har kvar nu är, att det inte enbart är Nintendos fel att tredjepart lösningen är sladd bonanza. Fast, Calle har dock rätt i att det hela kunde undvikas ifall kontakten/konsollen stödde in och ut. Så det kanske är Nintendos fel för att det inte finns någon smidig röstchatt...

ok, jag hade fel.

Jag håller med om att anledningen till att det saknas ett smidigt röstchatt-stöd ÄR 100% Nintendos fel. Xbox 360 löste röstchatt-stöd för över ett decennie sedan, Nintendo gjorde en designmiss.

Du har dock helt rätt i att HORI's lösning inte alls behöver se ut som Nintendos egna. Jag är inte lika orolig längre efter du pekade ut detta, tänkte inte på att HORI har gjort en jävla massa skit tidigare. Nintendo Switch är ändå rätt bra genomtänkt tycker jag, speciellt då jag älskar att den går att spela bekvämt bärbart. Så förhoppningsvis lyckas de även med deras mobillösning kring voice-chat. Den som lever får se :)!

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Vad är oacceptabelt?

Nintendo Switchs grundkoncept är ju tänkt att ta med till polaren...
spela tillsammans IRL.

Nintendo skulle ju skjuta sig själva i foten om de släppt en produkt som förstör hela konceptet med Nintendo Switch (inte sitta själva hemma - ta med konsolen).

Ok Mr.Fanboy.

/facepalm

Medlem

Jag antar artikel-skribeten är ironisk när han skriver av detta som smidigt istället för hjärndött?

Avstängd

@erik.dv: Jag antar att han är sarkastisk, jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Jokkepalm: Hade de bara satt in ett vanligt 3,5mm-jack med stöd för ljud i båda riktningarna skulle detta inte vara ett problem

för att lira portabelt ja
men hur gör du när den är dockad då och den befinner sig kanske 3-5m från soffan :/

hur man nu än vrider o vänder så bör/bodde nintendo öppan möjligheten för Bluetooth. det är den enda lösningen som jag kan se där den skulle funka både portabelt och dockad

det är en hybrid konsol och även om 3.5mm båda vägar skulle vara inkluderad så är det en mindre bra lösning när du är dockad.

hatar att nämna den där "det är 2017" men de ligger något i det. teknologin skall framåt och göra det smidigt för oss, inte "det här duger lösningen"

12
Skriv svar