Conan Exiles: Server söker spelare

Medlem
Conan Exiles: Server söker spelare

God dag alla underbara Fragers!

Vi på Gameaholic.se vill meddela Er om att vi nu har, i samarbete med GTX-Gaming, en väl konfigurerad och moget administrerad Conan Exiles server uppe och rullar.. igen! Vi har till och från haft servers uppe enda sedan Conan Exiles första dagar, vilket har varit otroligt skoj. Efter flera år av testade och skruvande så har vi verkligen fått ihop en fin server som samtliga är nöjda med. Servern var senast wipad den 5/6-20, som nu är befolkad av flertalet spelare från hela Europa.

Vi garanterar samtliga att det inte kommer ske någon "wipe" från vår sida, dock kan vi inte styra spelutvecklarens egna forced wipe i samband med stora uppdateringar! Målet är att underhålla, städa bort övergivna byggnader och ruiner, för att kunna behålla och bevara det som skapas av aktiva spelare. Admins bygger arenor som används för event, men även broar och map-rooms vid behov.

Servern står i Stockholm och drivs av GTX-Gaming. Servern gör en automatisk omstart var 12:e timme 12:00 och 00:00. I samband med omstart söker servern också efter senaste version vilket gör att den alltid håller sig uppdaterad. Kort fattat om inställningarna! Självklart PvE-Conflict, dvs. utan raid. Man kan alltså inte förstöra andra spelares byggnader men att man kan döda varandra, vilket vi anser är den bästa inställningen. Vi kör x2 på XP och Harvesting samt en relativt snabb Crafting. Dagarna är drygt 3 timmar långa medans nätterna är över på 30 minuter. Alla väder är också på, så som regn, åskoväder och sandstormar.

Enklaste sättet att hitta servern är genom att söka på "gameaholic", alternativet ip# 94.185.84.171:7777

Så tveka inte, in på servern och börja skapa din karaktär.. .gå med i klan eller gör din egen. Bygg ditt hus som så så småningom blir till en by eller ett slott? Finns så galet mycket att sätta tänderna i och otroligt mycket nytt. Nya trälar, rustningar, byggtekniker och dungeons. Personligen är jag som besatt i färgsystemet, att med galet många färger och toner, kunna göra din outfit unik. Det är dessutom en perfekt stund att börja lira Conan Exiles nu, då vi äntligen fått "mounts".

Welcome to our Conan Exiles server that was brought online 2017. Last wipe was June 5th, 2020.
Server auto restart by schedule every 12th hour at 12:00 and 00:00 (UTC+2) with a 5 min warning.
Avatar & Raid is off! The Purge has no time restrictions, is set to weekdays and weekends 24/7!

Server Name: [SWE/EU] Gameaholic.se - All x2 - Wiped 06.05
Server Location: Stockholm/Sweden
Server Address: 94.185.84.171
Server Port: 7777
Player Slots: 50 (70 if needed)
Password: No
Events: Gladiator Arena & Jousting Tournaments
Stats: GameTracker or Battlemetrics
Vote: TopConanServers
Unban: Click here!
Host: GTX-Gaming
Admins: 8ody8ag, Kakan & Nyxelle
AntiCheat: VAC & BattlEye
Restarts: Every 12th hour at 12:00 and 00:00 (CEST)
Version: Auto update on restart
Stream: www.twitch.tv/8ody8ag, www.twitch.tv/Swoshan, www.twitch.tv/Rackify
Teamspeak 3: Gameaholic.Webfrag.net (Ask for pw)
Discord: Gameaholic (Choose role)
Conan Exiles Help: The Interactive Map & Conan Exiles Wiki

Building Abandonment: Enable
Building Decay Time Multiplier: 0.2
Player Structures: Indestructible
PvP Building Damage: False
Avatar Summoning: False
Avatar Life Time: False
Avatar Summon Time: False
Public Maprooms: Yes (At every obelisk)
The Purge: Enable (No time restrictions)
Purge minimum players to start: 1
Restrict Purge Time: False
Purge lvl: 6 (max)
Purge per day: 24 (max)
Purge Preparation Time: 10
Purge Duration: 30
Allow building during Purge: False
Combat Mode: PvE-C (Player vs. Environment - Conflict)
Community: Relaxed
Region: EU (Europe)
Clan Max Size: 6
Nudity: 2 (Full)
Weather: All on
Iteam Spoil Rate: 0.3
NPC Damage to Player: 1.2
NPC Respawn: 0.5
NPC Knockback: 1.1
Resource Respawn: 2.0
Gathering: 2.0
Experience: 2.0
Fuel Burn: 2.0
Thrall Conversion: 1.0
Durability Multiplier: 0.1
Crafting Speed: Very fast
Iteam Spoil Rate Scale: 0.3
Stamina Cost Multiplier: 0.5
Day Time Speed: 0.2 (~3 hours)
Night Time Speed: 0.8 (~20 minutes)
Dawn to Dusk Speed: 0.1 (Realistic)
Max Allowed Ping: 140

■ Use English language in global chat.
In need of other languages, use guild/clan or local chat in-game

■ 1 Mainbase, 2 outposts and 2 vaults per clan/solo player.
As soon you put out foundations with walls etc. it's classified as a building. Your mainbase is where you and your clan mates have your working stations, beds and storage, the heart of your imperium, you can have 1 of those per clan or solo player. Your outposts shall serve a specific purpose, like builded-in fishing traps, wheel of pain or maproom. You can have 2 of those and totaly 2 vaults per clan or solo player.

■ Mainbase and outpost clain size.
Your mainbase claim shall not be larger than 45x45 in foundations. You are allowed to have more then one building within the claim, as long you keep inside the 45x45 frame. Your outposts shall be as small as possible!

■ Total 20 active pets, mounts and standing thralls per clan/solo player.
You are only allowed to have a total amount of maximum 20 pets, mounts and and standing thralls (entertainer, archer, guards etc.) active at the same time.

■ Never knock-out more npc's than needed.
It's not allowed to systematically knock-out large amounts of npc's and leave'em unconscious. A knocked-out npc stays unconscious for 25-30min, and server only restarts every 12th hour. By doing this you'll destroy for other players on the server, this will lead to a permanent ban without warning.

■ Always remove your old builings and ruins.
Never leave your old base behind, it still counting. If an admin finds out that you own more buildings then allowed, you have a big risk to get banned from the server. Always remove old bases/ruins Before building a new one. If it's to big or you don’t have the energi to take it down your self, ask an admin to help you out. If an admin removes your base on your demand, you'll NOT get your % of building material back.

■ Don’t claim more land areas than necessary.
Mass claiming is a big no-no on this server. Don’t spread out foundations or your pets etc, like a nutcase all over the map, stick to the rule about mainbase, outpost and vaults. Also, avoid leaving your pets far away from your base claimed areas due they also claim the ground they stands on. If you build hunt towers or temporary covers etc, always remove'em directly after you're done, don’t leave leftovers!

■ Never block, build on or cage-in any kind of POI.
POI stands for ”point of interest” and in this case about legendary chests, named thralls or boss spawns. Also, places in the game that are important for the story line or player progress. Always investigate the area you build in so you don’t block or build-in any POI. This is also for your own good to avoid getting your base removed or banned from server by admin.

■ Never steal from Gameaholic.se
Our admin clan is named Gameaholic.se.
A building, container or iteam with this name is admin/event related, and shall not be raided, damaged, destroyed or stolen from. A player ignoring this rule will be insta, permanent banned from the server!

■ No behavior, exploiting bugs or glitches.
Everyone can get stuck in a glitch or find a bug, if you do, report to admin. Never use a bug or glitch for your own or clans advantage. No floating buildings, glitch bases or using well known bugs while fighting etc. This is counted as exploiting/cheating. No tolerance for griefing or bad behavior. That means no toxic, racism, sexism or bullying in chat. Only letters of the Latin alaphabet or numbers in your character/clan name. Anything not specified, but in this genre, is also not allowed and can cause admin to consider ban.

■ No recruitment or concluding advertising.

■ Respect other players/admins at all cause.

■ Breaking the rules can result in a permanently ban!
Everyone can make a mistake, but a honest mistake shouldn't happend twice. If you read the rules, ask if you dont know or call for an admin to show you and explain, then mistakes like breaking the rules wouldn't happend at all. Normally it ends up with a simple warning or a ban for 15-30 days, most players got the message by then. In worst case, a permanently ban from the server. Always read and follow the rules! If you see an update in the MOTD popup on the server, head over here to discord and read it all. The rules are here to make the gameplay better for all of us.

Medlem

Det är ett par timmar man har lagt ner för att försöka överleva i den hårda miljön som är just Conan exiles. Jag hoppar fortfarande till när jag träffar på skorpioner eller ryser till i kroppen när jag ser spindlarna (det där ljudet dom gör får det att klia i kroppen)

Man känner sig som en utforskare som får uppleva miljön och dess prövningar. Det jag har upptäckt att jag gillar mest är att bygga, finns en glädje i att se en byggnad sakta men säkert skapas av mitt slit. Jag har precis börjat testa dom många olika typer av uppdrag som finns i spelet.

Jag känner mig som hemma på ovanstående server, trevliga admins, trevliga spelare och en hel del skratt.

Jag är inte på något sätt expert på detta spelet, men jag har kul och det vill vi väl alla ha?...
Så gör som jag .. hoppa in och spela med detta härliga gäng på gameaholic.

//Mandrake

Medlem
Skrivet av Mandrake:

Jag känner mig som hemma på ovanstående server, trevliga admins, trevliga spelare och en hel del skratt.

Härligt att höra Mandrake, vi ses in-game

Medlem

jag och många andra känner sig hemma på ovanstående server. trevliga admins trevliga spelare så man får mycket prat och skratt.

Ni som gillar att bygga och samla resurser och crafta gör som jag och många andera joina gameaholic´s server i conan exiles.

MVH fireflame

Medlem

Gameaholic.se ser med glädje fram emot Conan Exiles uppdatering den 16:e Augusti 2017!

A free expansion update is coming to Conan Exiles on August 16th, 2017! Releasing on both PC and Xbox One at the same time, this expansion update will expand the game world and bring your journey from the scorching desert to the cold, frozen highlands in the north. The expansion update will be revealed in full later this summer.

Välkomna in!

Medlem

Vad exakt innebär "No raid"?

Och kommer det verkligen ett expansion redan? Spelet är inte ens klart :S Men men, lite roligt med mer content kanske.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Vad exakt innebär "No raid"?

Tjena Voorhees! Som jag nämnde i server beskrivningen här ovan:

.. .Kort fattat om inställningarna! Självklart PvE-Conflict, dvs. utan raid. Man kan alltså inte förstöra andra spelares byggnader men att man kan döda varandra, vilket vi anser är den bästa inställningen... .

Skrivet av Voorhees:

Och kommer det verkligen ett expansion redan?

Den 16:e Augusti "expanderar" dom spelet, ja det är fortfarande en early access

Medlem

Sjukt grym server med den där atmosfären man vill ha!
Community som är moget + bra humor bland spelarna!

Nu blir det massa explorande i vinterlandet!

ses ingame // Buddha187

Medlem

Klättring är här!

Community Manager (Nicole V) [developer] Jun 27 @ 4:10pm
TestLive PatchNotes (27.06.2017)
Climbing is finally here for TestLive! Just a heads up, this patch is a big one due to the content of this update. We've upgraded from Unreal Engine 4.12 to 4.15. Please note, that once you update a server to 4.15, you CANNOT revert to 4.12 without deleting the db. You can keep a copy of it on the side.

If you experience any crashing, please be sure to first disable any and all mods. Then try again. If this does not help, please let us know!

Climbing!
NEW! Added climbing system: hold space for a short time to start climbing.
Climbing uses stamina. Wearing heavy armor while climbing will exhaust your stamina quicker.
If you take damage while climbing, you will lose your grip.

Gameplay Updates and Fixes
Upgraded from Unreal Engine 4.12 to 4.15
NEW! Added exploration system: Exploring the map reveals new locations and gives experience points
Locations are marked on your map
You can can now add custom stamps to your map and name them
Added visual haziness when stamina is depleted
Branches can now be used as fuel in machines
Stacking size for raw meat has been increased.
Shields lose durability when hit by arrows
Added a reticule dot in the center of the screen. Can be toggled on/off via GUI options.
Explosive jars can now be crafted at lower levels
Adjusted XP curve

Known issues
You may experience short stalls when crossing certain areas of the map. We are working on a fix
Community Manager (Andy B) [developer] 52 minutes ago
TestLive Hotfix (03.07.2017)
Mountaineer NPC who teaches climbing gear added on top of a peak
T3 roof fence and crenelated walls now deal damage to climbers
Triangle foundations can now stack
NPCs should no longer have invisible torso/clothes
Fixed a problem where being hit while crouched locks you in crouched mode
Fixed a problem with mods crashing on Unreal 4.15
Thralls can no longer be placed into structures or cliffs
Fixed a problem where dismantled/destroyed building pieces reappear after server restart.

Medlem

fan hatar pvp. kan ni inte slänga upp en pve server med lol.
kanske tittar in ändå .

Medlem

@UggleMannen: Hej! Ligger extremt mycket arbete bakom en server av den här typen, så det är inte bara att slänga upp en ny bara för att en specifik setting inte passar alla. Däremot så tycker jag att du ska pröva, bara för att det är PvP-möjligheter så betyder inte det att alla springer runt och dödar varandra. Jag uppfattar servern och dess spelare som tvärtom, extremt schyssta och hjälpsamma. Glöm inte att det är PvE-Conflict, helt utan raids och avatarer. Mer som ett samhälle där inne!

Medlem

Har skapat en karaktär på servern, men hittar inte en kotte

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Har skapat en karaktär på servern, men hittar inte en kotte

Hej Makkapakka!

Personligen så har jag varit på semester, bortrest i ett par veckor. Har dock kollat loggarna och pratat med stammisarna på servern och majoriteten är belägrade norrut i väntan på uppdateringen den 16'e Augusti. Dom jag känner eller stött på har baser som omöjligt går att missa

Ett glatt gäng måste jag säga, PvP har väl hänt några gånger men har alltid mynnat ut i vänskap. Mesta dels så tycker jag det är byggande, questande och överlevnad mer likt PvE med ett lätt stänk av sporadiskt Roleplay. Välkommen in!

Medlem

Tjena, jag är inne och spelar nästan dagligen.
Ni kan hålla koll lite på min stream om ni vill (är ingen super seriös streamer direkt)
https://www.twitch.tv/moonstrik

va inte fega att gapa lite i general kanalen, bara kul

Medlem

@8ody8ag: Som noob kommer jag inte norrut

Medlem

Update 31 ute nu!

Medlem

Vi finns nu tillagda på "Top Conan Servers", sist jag tittade med över 220 votes!
Hjälp oss synas och därmed öka chansen till fler spelare på servern, rösta var 12:e timme

Länk: https://topconanservers.com/server/46055340

Medlem

Ni skriver Roleplaying men det finns det inget bevis på i själva servernamnet

Medlem

@raxogox: Nej det stämmer, servernamnet har begränsat antal symboler vilket gjort att man får prioritera. Men vi ska nog kunna klämma in RP också. Just nu heter den [SWE/EU] Gameaholic.se - All x2 - No Wipes!

Edit: Servern är fr.o.m 2018 PvE-Conflict

Medlem

Update 32 ute nu, läs mer här!

Medlem

@8ody8ag: No wipes? Ni wipeade en gång hittills om det ligger utanför er kontroll, så kan ni inte skriva så i namnet. Om det är i er kontroll, hur vet vi det inte händer igen? (inte sugen på att lägga ner massa tid för att få det rensat vid skarpt släpp)

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@8ody8ag: No wipes? Ni wipeade en gång hittills om det ligger utanför er kontroll, så kan ni inte skriva så i namnet. Om det är i er kontroll, hur vet vi det inte händer igen? (inte sugen på att lägga ner massa tid för att få det rensat vid skarpt släpp)

Vet inte hur många timmar du har online i denna typ utav spel, men i Conan Exiles som är en Alpha (Early Access) så får man räkna med att det kommer wipes pga att spelet utvecklas. Med benämningen "No Wipes" så betyder det att vi som serverägare inte rensar servern regelbundet som många andra gör. Normalt sett så rensar/wipar man en public server var fjortonde dag eller kanske en gång i månaden. Vår senaste var den 10:e November 2017 och vi har inte i syfte att göra någon på länge, därför säger man "No Wipes".

Med tanke på ditt/dina inlägg så förstår jag att du inte har i närheten av så många timmar in-game som du har på detta forum. Du kanske skulle testa spelet på en nivå där du uppnår max lvl och besöker oss i norr. Tror du ganska snart skulle ändra inställning. Servern är i nuläget höjd till 54 slots och välbefolkad, fylld med väldigt trevliga och härliga spelare från hela världen. Dock så är nog majoriteten från den nordiska regionen.

Titta på https://www.twitch.tv/funcom ikväll vid 17:00 (GMT+1), dom spelar hos oss

Medlem

@8ody8ag: Det var lite dit jag ville komma, jag gillar inte att lägga ner en massa tid för att börja om Så väntar tills skarp release. Tack för svar!

Medlem

Oerhört trevlig och välskött server, rekommenderas!

Medlem

FUNCOM Community manangers Nicole & Jens-Erik streaming from our server Gameaholic.se

Conan Exiles Dev Stream: Revamped Combat System and Other Changes with Joel, Oscar and Jens Erik.

Medlem

Vi gör oss redo för Funcoms release av mounts i Conan Exiles, server informationen är uppdaterad.
Välkomna in! [SWE/EU] Gameaholic.se - All x2 - Wiped 09.07

Medlem

Hmm, kanske dags att ge sig på Conan igen

Medlem
Skrivet av Renfis:

Hmm, kanske dags att ge sig på Conan igen

Välkommen in och testa vår server isf Renfis

Medlem

@8ody8ag:

Det blir den om det blir någon

Medlem

Testar igen. Verkar som om min gamla karaktär blev wipad. Hur ofta wipar servern konton?


signatur

I drank what?

12
Skriv svar