Microsofts E3-show börjar 23:00 – allt ljus på Xbox Scorpio!

Medlem

Åh ännu mera Ass Creed.
Kan de inte ge sig snart. Så tröttsam serie numer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Fragtjuv

Undrar just hur många spel som kommer att köras i 60 fps i 4K. Forza är väl en sak men borde man vara mer tveksam i spel som Asassin's Creed?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv

Battlegrounds till Xbox alltså. Kul för konsolspelarna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Microsoft blir svårslagna i årets e3?

Fragtjuv

@laban005: ja. Just nu känns det verkligen så. De öser på ordentligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Dex
Medlem
Skrivet av laban005:

Microsoft blir svårslagna i årets e3?

Nja.... Lite coola spel även om dom kommer till antingen pc eller PS4 också, men själva presentation och kommentatorerna och dom som står på scen och spelar känns bara "cringe worthy" tycker jag

Medlem

@dex20: mycket exklusivt ändå tycker jag o nya konsolen men hoppas alla håller lika höga tempo/klass.

Cringe hör väl till

Dex
Medlem

Har där ens varit ett enda spel som inte kommer till antingen PC eller PS4? Inte för att jag bryr mig jätte mycket , men än så länge tycker jag inte det känns som dom har lyckats få folk att vilja betala 5500-6000kr för XboxoneX.

Och herregud måste dom säga Exclusive inför varenda liten trailer som visas? I princip alla spel kommer till Windows också ju nu när Microsoft Play (eller vad det nu heter) är igång

Ah ska sluta gnälla nu! Någon som vet hur länge presentationen varar?

Inaktiv
Skrivet av dex20:

Har där ens varit ett enda spel som inte kommer till antingen PC eller PS4? Inte för att jag bryr mig jätte mycket , men än så länge tycker jag inte det känns som dom har lyckats få folk att vilja betala 5500-6000kr för XboxoneX.

Och herregud måste dom säga Exclusive inför varenda liten trailer som visas? I princip alla spel kommer till Windows också ju nu när Microsoft Play (eller vad det nu heter) är igång

Ungefär hälften har varit konsol exklusiva...

Dex
Medlem
Skrivet av anon_646:

Ungefär hälften har varit konsol exklusiva...

Console LAUNCH eklusiva har där stått på många. Inte riktigt samma sak.

Medlem

Minecraft i 4k.. GÄSP

Medlem
Skrivet av Metsys:

Minecraft i 4k.. GÄSP

haha ja tänkte detsamma. kände lite lika med Ass Creed. Tröttsamma spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det enda som stack ut var Anthem, det blev man riktigt nyfiken på.

Medlem

Nja var inget där som skulle få mig att vilja springa o köpa mig en krysslåda direkt.
Kommer klara mig bra med ps4 pro och min PC ett tag till tills det händer något rejält i konsollbranchen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Bojkott: Även att du hade rätt

Japp Fel på priset dock. $499 kommer inte bli en trevlig historia i Sverige i alla fall. 5500kr med moms, också kommer återförsäljare definitivt lägga till ett vinstpålägg. Med Switch lade de flesta till en femhundring så att det kostade 3700kr istället för 3300kr. Så vi kan nog räkna med att det landar på 5990kr här i Sverige.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Ungefär hälften har varit konsol exklusiva...

Nej, av nästan alla hälften som du menar så var de launch exklisiva. Alltså tidsexklusivt eller ett exklusivt pack av något slag så som skins och banor vid release..

Fragtjuv

@SunShine: känner precis samma sak. Har man en PC så lär man inte behöva en Xbox one X.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Är taggad inför många spel men nöjer mig med min original-xbox one, sen tänkte jag på en komisk sak, x blir den minsta xboxen men det finns fortfarande en som heter s som står för slim, inte alls förvirrande för mor/far-föräldrar som ska köpa julklappar till barnbarnen 😂

Och sen helt off topic, när fick nya south park nytt datum? Missat helt, såg att det stod 17 okt när jag kollade xbox store nyss, verkar stämma efter googling, inte hört ett ljud om det.

Skägg.
10 Chambers

Helsike vilket tempo de hade!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: verkligen! Men det lät som de skulle dra över 2h,vad hände med det, 1h 45m är ju inte jättenära ändå.

Medlem

@Bojkott: Jo. Det priset skulle jag gissa också. Och därför bojkott, min vän så blir det en bojkott. Lol

Medlem

@laban005: samtidigt som Far Cry 5 tillkännagavs. Det annonserades via Ubisoft och South Parks facebooksidor

Medlem

@zumo: ok tack så mycket för svar ☺️

12
Skriv svar