Rocket League kommer till Nintendo Switch

Robot
Rocket League kommer till Nintendo Switch

En chans för Nintendo-spelare att spöa pc-folket.

#e3, #e3-2017, #rocket-league, #switch


Medlem

Antar att det inte kommer gå att spela PS4/Switch/PC i samma session då?
Så det kommer vara PC+Switch eller PC+PS4?

Medlem
Skrivet av Ghan:

Antar att det inte kommer gå att spela PS4/Switch/PC i samma session då?
Så det kommer vara PC+Switch eller PC+PS4?

Ja dem sa under nintendo directen att det kommer ha stöd för cross-play.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ghan:

Antar att det inte kommer gå att spela PS4/Switch/PC i samma session då?
Så det kommer vara PC+Switch eller PC+PS4?

Nej, Sony ville inte vara med på crossplay i detta heller (de vägrade med Minecraft oxå) så det blir Switch+Xbox+Steam.

For the players!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej, Sony ville inte vara med på crossplay i detta heller (de vägrade med Minecraft oxå) så det blir Switch+Xbox+Steam.

Hmm?
I dagsläget är det crossplay mellan PS4 - Xbone samt PC, menar du att de skall ta bort stödet i samband med switchreleasen? ^^

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Allexz:

Hmm?
I dagsläget är det crossplay mellan PS4 - Xbone samt PC, menar du att de skall ta bort stödet i samband med switchreleasen? ^^

Swtich kommer att ha crossplay för Rocket League med Xbox och Steam.

Switch kommer att ha crossplay för Minecraft med Xbox, PC och mobil.

Vad är oklart?


signatur

Jump in.

Medlem

Aha, senaste jag körd spelet (kanske något år sedan) så var det endast PS4+PC som kunde köra cross-play.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ghan:

Aha, senaste jag körd spelet (kanske något år sedan) så var det endast PS4+PC som kunde köra cross-play.

Ja så är det, jag vet inte vad hen mumlar om.

PC kan köra crossplay med antingen PS4 eller Xbox. Sony vill inte beblanda sig med övriga så nu borde det bli PS4 + PC och PC+XBox+Switch.

Jag vet vilken pool som ser roligast ut...

I Minecraft kommer alla spela tillsammans, förutom PS4 som inte vill umgås med andra.


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Jag vill också minnas att Sony sa nej till crossplay. Blev det aldrig så eller ångrade de sig?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Skönt för en som aldrig spelat spelet, kanske blir köp till switchen

Medlem

Crossplay borde vara en lag! Att microsoft tagit tag i detta är all credd till dom! Verkligen bra jobbat! Att sony inte vill vara med får de skylla sig själva. Jag hoppas de ändrar sig så småning om, d.v.s om de verkligen bryr sig om spelaren borde de ändra. Drömmen har alltid varit för mig att kunna spela mot mina kompisar som har andra konsoler eller bara spelet på en annan konsol än mig själv eller om de har på pc och jag på konsol eller viceversa. Jag hoppas vi får se en framtid där det är uppenbart ett spel ska stödja crossplay och samtidigt borde det finnas filter sökning för de som inte vill spela fps med pc borde kunna välja att bara spela med konsolspelare när de söker efter matcher.

Avstängd
Skrivet av takaii:

och samtidigt borde det finnas filter sökning för de som inte vill spela fps med pc borde kunna välja att bara spela med konsolspelare när de söker efter matcher.

Varför då? Folk säger ju att det går så bra så att spela fps med gamepad.

Medlem

Mer cross-play åt folket!!

Medlem

@Araxes: inga problem så länge du möter andra med samma handkontroll. Men det är. Enklare med mus och tangentbord.

1
Skriv svar