Film – Intryck efter en timme med Far Cry 5

Robot
Film – Intryck efter en timme med Far Cry 5

Våra E3-resenärer Erik och Anabelle har spelat Far Cry 5 i en timme. Här är deras intryck.

#e3, #e3-2017, #far-cry-5, #hands-on, #ubisoft


Medlem
Skrivet av PCMan:

Har FZ ändrat sina regler så det nu är okej att posta straight up antisemitisk skit?

E: Tack FZ för snabb moderering!

Ambassadör
Xbox

Trevligt med alla dessa videos!


signatur

Jump in.

Redaktör

@Erenthal: Nej, inte okej att posta nån skit.


signatur
Medlem

Jag har svårt att köpa storyn bara. En kult hade inte kunnat bete sig sådär i USA utan att bli utrotade av polisen.

FarCry 3 och 4 kan jag ändå köpa storyn men det här blir lite svårt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Hymer: Det har ju funnits några ganska stora sekter i USA som inte har stoppats på år när dom varit verksamma. I ett litet samhälle kan dom utgöra en stor del av innevånarna med medlemmar i stadsstyret och polisen och då är det långt från omöjligt.

Sen gick det ju inte ens snabbt för polisen att göra något åt dom där i Oregon förra året. http://www.reuters.com/article/us-oregon-militia-idUSKCN0VK05...

Visst är det på gränsen till trovärdigt, men det är ju samtidigt en fiktiv ort i ett spel. Precis som storys som utspelar sig i mellan östern eller afrika inte är så sjukt trovärdiga om man tittar närmre på dom; skillnaden där är att det är ett narrativ vi har upplevt i fiktion väldigt länge och som därför gjort det trovärdigare.

Jag tycker det verkar vara en story som ligger lite i tiden med hur oroligt det är i staterna, samtidigt som den speglar tillbaka mot sekter under 1900 talet: heavens gate, davidianerna och folkets tempel t.ex.

(Sen är det uppenbart smart ur ett marknadsföringsperspektiv då det redan har skrivits mycket om det. )

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har svårt att köpa storyn bara. En kult hade inte kunnat bete sig sådär i USA utan att bli utrotade av polisen.

FarCry 3 och 4 kan jag ändå köpa storyn men det här blir lite svårt.

Blir man förvånad över någonting som händer i världen nuförtiden? Allt är möjligt i en sjuk värld.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Min reaktion är densamma som vid de två senaste Far Cry-spelen: "Meh"

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har svårt att köpa storyn bara. En kult hade inte kunnat bete sig sådär i USA utan att bli utrotade av polisen.

FarCry 3 och 4 kan jag ändå köpa storyn men det här blir lite svårt.

Lite långsökt om det hände nu kanske, MEN, vet vi när spelet utspelar sig etc.? Tänker att det kanske förklaras med att samhället i USA har kollapsat lite på sistone eller dylikt. Kan väl även vara så att de har tillgång till någon slags leverage som gör att polisen lämnar dem ifred/att området har hamnat i radioskugga eller något, hoppas som tusan på att de har någon förklaring till att polisen och militären i USA inte lägger sig i åtminstone, annars blir det märkligt.

Hursomhelst tycker jag återigen att det är lite intressant med en "kristen" amerikansk IS-variant. Att göra så att det faktiskt utspelar sig i syrien/irak med IS som fiender hade känts lite väl smaklöst.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hymer:

Jag har svårt att köpa storyn bara. En kult hade inte kunnat bete sig sådär i USA utan att bli utrotade av polisen.

FarCry 3 och 4 kan jag ändå köpa storyn men det här blir lite svårt.

Har brist på realism någon betydelse i en serie som alltid haft brist på realism? Både Far Cry 3 och 4 är helt uppåt väggarna vad gäller story, så jag förstår inte riktigt varför du kunde köpa deras absurda handlingar men inte denna.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har svårt att köpa storyn bara. En kult hade inte kunnat bete sig sådär i USA utan att bli utrotade av polisen.

FarCry 3 och 4 kan jag ändå köpa storyn men det här blir lite svårt.

Du menar alltså att Far Cry 3, som hade inslag av något som bäst kan beskrivas som någon slags voodoo, är mer trovärdigt än blindgalna sekter, som faktiskt tyvärr finns i verkligheten. Se bara på vad som hände i Waco och det grova övervåld polisen använde i samband debaclet vid Ruby Ridge ett år tidigare, efter de massiva skandalerna har polisen i USA inte alls gått lika hårt fram mot de här människorna. Det rör sig om ofta religiösa dårar men även rena paramilitära grupperingar och ibland är de en kombination av båda sorter samt även andra människor med diverse "bagage" som spottats ut, övergivits och som samtliga lever utanför samhället och har en gemensam nämnare i att de inte vill ha det Amerikanska staten att göra ö.h.t. Trots att människor säkerligen far illa bland vissa av dessa grupper, så sätter polisen i USA på sig silkesvantarna istället för att köra rakt över dem som man gjorde förr.

Visst kanske en sån här story känns lite overklig, men den etiketten kan man också applicera på de flesta spel också. Det är väl få som klagar på bristen av realism i GTA spelen exempelvis? Ja, om man inte tillhör en grupp som tror att fiktion måste vara baserat på verkligheten till 100% då dvs. och de människorna skulle säkerligen må mycket bättre om de la sin tid och energi på annat än att klaga på bristen av realism i ett fiktivt verk i mitt tycke.

Avstängd

Å, andra sidan vem fan bryr sig om av vad Far Cry har att säga?, lol! Är detta socialrealism när den är som mest träffsäker?, lol! Tänker mig att det snarare är en fiktion av välväxta medelålders män mellan 15 - 65, och kanske några universitetsstuderande damer, klädda i rosa eller blått hår med författardrömmar. Talar vi om Nobelpriset i litteratur här, wtf!??, lol!, en riktig djupdykning mellan storslagna verk av videospel av idag? Mmmm, lol!!!

Medlem

Jag kan ibland störa mig på när filmer är alltför orealistiska, men sällan när spel är det. För spelens uppgift är först och främst att ge mig ett kul spelmoment, filmer underhåller som bäst när de rör om ens känslor. Känslor som inte kan frambringas om jag inte engageras av handlingen, och ett engagemang är svårt att få om man inte förstår handlingen.

Det kravet har inte spel. En stark story är givetvis bättre än en dålig eller intetsägande, men det är inget krav så länge spelet är roligt. Far Cry brukar vara just sådana spel, där spelen är så pass kul att man köper den obefintliga handlingen.

Och med tanke på att detta trots allt närmar sig mer storydrivna spel som GTA och liknande, så är alla steg åt det hållet något positivt. Kul att man får puckla på amerikanare med!

Medlem

Anabelle är så jävla vacker!

Ville bara säga det..

Over and out.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Anabelle är så jävla vacker!

Ville bara säga det..

Over and out.

Så det var därför du jiddrade om att få in mer kvinnor häromdagen? Så att du kan upplysa dem om att du godkänner dem och deras kropp. Hade jag varit en kvinna så hade jag fan hållit mig borta från rampljuset på alla sätt just för att slippa såna kommentarer.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Så det var därför du jiddrade om att få in mer kvinnor häromdagen? Så att du kan upplysa dem om att du godkänner dem och deras kropp. Hade jag varit en kvinna så hade jag fan hållit mig borta från rampljuset på alla sätt just för att slippa såna kommentarer.

Ja, det är tragiskt att få en massa kommentarer om sitt utseende istället för sin kunskap och det arbete man lägger ner, samma gäller givetvis de män som drabbas av samma sak f.ö. Det är ett satans otyg och borde motarbetas stenhårt.

Medlem

@Voorhees: Nej, det var inte därför! Men om könsnormer ej hade existerat, hade jag förmodligen inte ens reagerat! För då hade vi varit så pass vana vid detta!

Reaktionen kan liknas lite vid svarta män i Norrland. Fortsätt importera fler, och reaktionerna kommer att gå ur tiden.

Men vist, uppmana du kvinnor om att stanna inomhus så att de slipper kränkas.. Så kommer de ju aldrig kränkas i sådana här sammanhang.....


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

@Voorhees: Nej, det var inte därför! Men om könsnormer ej hade existerat, hade jag förmodligen inte ens reagerat! För då hade vi varit så pass vana vid detta!

Reaktionen kan liknas lite vid svarta män i Norrland. Fortsätt importera fler, och reaktionerna kommer att gå ur tiden.

Men vist, uppmana du kvinnor om att stanna inomhus så att de slipper kränkas.. Så kommer de ju aldrig kränkas i sådana här sammanhang.....

http://i40.photobucket.com/albums/e236/MagFlare/InfiniteFacep...

Så du skyller ditt taskiga beteende på könsnormen? Du väljer kanske inte vad du tänker instinktivt men du väljer hur du handlar, du väljer också om du vill handla efter egna principer eller bara handla för att någon annan gör det.

Jag uppmanar ingen kvinna att stanna inomhus, jag skrev att OM JAG hade varit kvinna så hade jag valt att inte utsätta mig för liknande kommentarer för att JAG tycker sånt är skitjobbigt. Om man funderar lite på den meningen så kan man ganska snabbt komma fram till att förmodligen är det faktiskt så många kvinnor känner. Därför leder sådana kommentarer till att kvinnor begränsar sig själva, skulle tro att det även gäller män.

När en kvinna visar sig på nätet och direkt får höra olika kommentarer om hennes utseende, hur tror du att det påverkar henne? Kanske positivt i stunden? Men sen när pressen kommer och hon känner att hon alltid måste vara på topp och se perfekt ut? Hade alla människor haft ett perfekt självförtroende hade inget av detta behövts prata om, men nu är fallet så att var och varannan person lider av trasiga självförtroende tack vare facebook generationen(inte nödvändigtvis facebook, men stressen i att hela tiden visa upp sitt perfekta liv).

Men vi kanske är på helt olika nivåer av åsikter här, då kan du helt enkelt ignorera detta. Annars kan du fundera på hur din kommentar påverkar människan i fråga.

PS.
Om valfri politiker hade använt sig av uttrycket "Fortsätt importera fler svarta män i norrland" så hade löpsedlarna varit klara för flera år framåt.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Så du skyller ditt taskiga beteende på könsnormen? Du väljer kanske inte vad du tänker instinktivt men du väljer hur du handlar, du väljer också om du vill handla efter egna principer eller bara handla för att någon annan gör det.

Jag uppmanar ingen kvinna att stanna inomhus, jag skrev att OM JAG hade varit kvinna så hade jag valt att inte utsätta mig för liknande kommentarer för att JAG tycker sånt är skitjobbigt. Om man funderar lite på den meningen så kan man ganska snabbt komma fram till att förmodligen är det faktiskt så många kvinnor känner. Därför leder sådana kommentarer till att kvinnor begränsar sig själva, skulle tro att det även gäller män.

När en kvinna visar sig på nätet och direkt får höra olika kommentarer om hennes utseende, hur tror du att det påverkar henne? Kanske positivt i stunden? Men sen när pressen kommer och hon känner att hon alltid måste vara på topp och se perfekt ut? Hade alla människor haft ett perfekt självförtroende hade inget av detta behövts prata om, men nu är fallet så att var och varannan person lider av trasiga självförtroende tack vare facebook generationen(inte nödvändigtvis facebook, men stressen i att hela tiden visa upp sitt perfekta liv).

Men vi kanske är på helt olika nivåer av åsikter här, då kan du helt enkelt ignorera detta. Annars kan du fundera på hur din kommentar påverkar människan i fråga.

PS.
Om valfri politiker hade använt sig av uttrycket "Fortsätt importera fler svarta män i norrland" så hade löpsedlarna varit klara för flera år framåt.

Frågan är hur du tänker att problemen skall lösa sig själva, för det har liksom ingen effekt att blunda för allt elände och hoppas på det bästa.. Sådant beteende ger stöd åt det patriarkala systemet som jag är under uppfattningen om att du också vill häva?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

vet inte ens vad liret ska handla om,så fort de där två typerna börjar prata (erik&anabella)så hör jag bara - vi är de tråkigaste spelreportrar som nånsin har lallat runt på terra...sooooov!! jag försöker att lyssna men efter 2sek har dom fått mig i djup rem-sömn!!

1
Skriv svar