Microsoftshowen bäst på E3, enligt FZ-läsarna

Robot
Microsoftshowen bäst på E3, enligt FZ-läsarna

Presskonferensen med Xbox One X i fokus fick flest röster.

#e3-2017, #fz


Medlem

Och håller helt med! Med det sagt, var nog ganska ljummet i år överhuvudtaget. Anthem gjorde mig nyfiken men det är över ett år kvar tills vi får tassarna på det.

Creation Club av Bethesda vill jag se hur det blir. De gjorde ett riktigt jävla dåligt jobb att presentera det på E3. Trodde först det var "Paid Mods" igen och blev sjukt förvirrad vad de försökte göra egentligen men efter ha läst mer om det så är det inte något i stil av det överhuvudtaget. Wolfenstein ser coolt ut men inget för mig helt enkelt - likt allt annat de visade upp.

Metroid Prime 4, tja...fin logga men jag har börjat ställa mig skeptisk. Jag hoppas givetvis det blir bra men I believe it when I see it.

Xbox One X på $499 är vackert att se, även om jag inte skaffar en. Bra pris för mycket prestanda i alla fall för den som inte vill handskas med en PC!

Men det som vann mig var Monster Hunter World. Sony tyckte jag inte var något värst pepp, men just Monster Hunter World är nog det enda som riktigt fick igång mig.

Medlem

Tyckte MS tillsammans med edgelords på revolver var dom sämsta, helt ointressanta spel. Men tufft värre med hög upplösning


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag röstade på Microsoft, mest pga att konkurrensen inte var så hård i år, man vann på högt tempo och mycket spel med gameplay. Med det sagt, nya Xbox intresserar inte ett dugg och hade hoppats på fler exklusiva spelannonseringar. Nåt de verkligen borde skippa till nästa år är det eviga tjatandet om 'exclusive' o 'world premiere' likt Game awards, låt spelen tala för sig själva istället.

Medlem
Skrivet av laban005:

Nåt de verkligen borde skippa till nästa år är det eviga tjatandet om 'exclusive' o 'world premiere' likt Game awards, låt spelen tala för sig själva istället.

Personligen gillade jag att dom hade den taggen gav en känsla på vad man kan förvänta sig av istället för att gissa om det är multi platform eller inte. Sedan var den inte mycket ivägen eller mycket störande.

Jag gillade MS presskonferens bättre då den kändes mer som en presskonferens med mer prat mellan trailers och avslöjanden jämfört med många andra då det var mer om hur många trailers man kan trycka in. Tyckte jag iaf

Medlem

@Corewin: smaken är som baken, enligt mig får man ändå förklarat vad som är exklusivt och inte, jag tolkar det mer som säljsnack och uppskattar mer att spelen talar för sig själva som sagt. Men gameplay är det allra viktigaste i mina ögon och det bjöd de rikligt på.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Personligen gillade jag att dom hade den taggen gav en känsla på vad man kan förvänta sig av istället för att gissa om det är multi platform eller inte. Sedan var den inte mycket ivägen eller mycket störande.

Jag gillade MS presskonferens bättre då den kändes mer som en presskonferens med mer prat mellan trailers och avslöjanden jämfört med många andra då det var mer om hur många trailers man kan trycka in. Tyckte jag iaf

Håller med! Jag uppskattar när de pratar om spelen och allt annat de har på sin roadmap. Att bara visa upp trailer efter trailer efter trailer utan något snack som helst känns lite som att sitta och titta på en rulle med reklam enbart.

FM-guru
F.d. Sisyr

Devolver bäst konferens, Ubisoft bäst lineup. Det sistnämnda var jämnt dock. Ingen som imponerade direkt.

Medlem

Ja, man kan ju tycka så, men det är ju inte rätt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Luciphear: jag menade inte att man bara ska visa trailer efter trailer utan prat, det jag menade var "trailerrösten" som, inför i princip varje klipp, sa antingen world premiere eller exclusive, oavsett hur exklusivt eller multiplattform det var, väldigt likt VGA. Dessutom följdes det nästan varje gång av överhypad/betald(?) snubbe i publiken som ropade 'yeah', blev tyvärr ett störningsmoment för min del. Du kanske förstod vad jag menade hela tiden, kan varit jag som missuppfattade, men nu har jag förtydligat lite iaf 😛

Avstängd

Hade Sony visat upp The Last of Us 2, då hade omröstningen sett annorlunda ut.

Medlem

Slutsatsen är att ju färre egna spel MS har att visa desto bättre går det.

Medlem

Jag tyckte Ubisoft va bäst, MS på andra plats. Kändes lite fånigt av MS att visa upp en riktigt bil.

Medlem

Microsoft hade ju nästan inget "exclusive" att visa upp. Allt som kommer till XBox kommer väl även till antingen PC eller PS4 också.

Sony däremot hade några exklusiviteter att visa upp. Vissa visades dock inte på deras konferens, utan fanns på golvet. Har ingen större koll där, men t.ex var Gran Turismo på golvet, Knack 2 också tror jag.

Men för mig så vann Nintendo.

Medlem

BF 2 och Scorpio var det som var mest intressant för mig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tycker det känns bra att det finns tre starka konsolmärken att välja på nu. Xbox One X, PS4 Pro, sen bärbara Nintendo Switch.

Hoppas att Nintendo kan göra någon uppdaterad version av Switch inom kort också typ en stationär Switch med fokus på mer prestanda än den nuvarande bärbara versionen.

Medlem

Som nån streamer sa, microsoft visade bredaste spel katalogen plus gameplay.

För mig är det bra när spel även kommer till pc, Ser ju det som nått bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Ase
Medlem

Var nog det sämsta e3 än så länge, bara massa uppföljare. + ointressanta konsollspel ,
på pc sidan var det tunt. Sen hymmlandet om nya x-box är ju bara en lätt uppdaterad jaguar med lätt trimmat gk så var inget annat än besvikelse hela spektaklet.
Life is strange2 tillsammans med bethseda vr var ljusglimtarna.

Medlem

Dom vissa spel och consolen var nice men deras snack "Exlusive" och "True 4k" hela tiden var tröttsamt. Som andra har sagt var väldigt sval E3.

Ambassadör
Xbox

Oväntat men gött med Xbox-seger! Xbox One X var riktigt fet.

Bäst var dock att MS med Phil Spencer vid Xbox-rodret har vänt om den snedstyrda skutan och det börjar ge resultat nu. Det är fullt gamingfokus nu, och det märks! När MS flexar sina ekonomiska och tekniska muskler så är det få som kan matcha. När detta dessutom görs med ett kundorienterat fokus, med bra kommunikation och tjänster som spelarna efterfrågar realiseras så är det riktigt stabilt.


signatur

Jump in.

Medlem

Tyckte MS konferens var en flopp, inga exklusiva spel alls till sin nya konsoll och en prislapp som kommer fungera som en bra bromskloss.

Ska man prata spel som kommer till PC också, så var ju UBI bra mycket intressantare isåfall.

Till konsoll hade Sony flest exklusiva titlar, så de kommer nog fortsätta leda marknaden starkt.

Medlem
Skrivet av Ase:

Var nog det sämsta e3 än så länge, bara massa uppföljare. + ointressanta konsollspel ,
på pc sidan var det tunt. Sen hymmlandet om nya x-box är ju bara en lätt uppdaterad jaguar med lätt trimmat gk så var inget annat än besvikelse hela spektaklet.
Life is strange2 tillsammans med bethseda vr var ljusglimtarna.

Även om den hade fått en betydligt kraftfullare CPU hade det inte spelat roll eftersom spelen ska vara spelbara på den vanliga one också. Och att köra i 4k kräver mycket mer av GPU men inte så mycket mer av CPU.
Sedan fanns det ju inget vettigt från AMD under tiden den utvecklades. Zen arkitekturen är ju precis släppt och den äldre var alldeles för energihungrig för att sitta i en sådan konsol. Dessutom tycker ju många redan 499 är mycket och en starkare processor är ju dyrare. Vi får nog inte se en rejält uppgraderad konsol fören de släpper en riktig ny generation.

Medlem

Jag fann inte årets E3 så jättespännande men mellan Sony och MS lägger jag nog rösten på Sony. De har bra mkt mer konsol exklusiva titlar än MS och det är lite vad som gäller nu tycker jag i konsolkriget, vilket inte säger jag är intresserad av precis alla men Sony känns starkare och tänker ett steg längre just nu. Även om deras konferens var rätt trist!
men God Of War fick min puls att slå lite haha
MS exklusiva titlar kommer även på PC så jag står fast att har man en hyfsad PC får man nog ut mer av att ha en ps4 för de exklusiva titlar som kommer till den, för de dyker inte upp på PC.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Microsoft må ha vunnit konferensstriden men Nintendo kommer troligen ha två spelsläpp i år som kommer inta både plats ett och två of all time.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Microsoft hade ju nästan inget "exclusive" att visa upp. Allt som kommer till XBox kommer väl även till antingen PC eller PS4 också.

Men det är ju en stor del av deras strategi... Det är "Microsoft exclusive" i den meningen att de inte har exclusive stuff till bara Xbox.

Skrivet av Star Lord:

Tyckte MS konferens var en flopp, inga exklusiva spel alls till sin nya konsoll och en prislapp som kommer fungera som en bra bromskloss.

Scorpio-exclusive hade varit en riktigt dålig ide. Det är ju inte en ny konsoll i den meningen.

1
Skriv svar