Chocken! Black Mesas Xen-värld försenas

Robot
Medlem

Sugen att handla Black Mesa nu under Steam Summer Sale. Har knappt lirat original Half-Life så måste så klart få uppleva allt. Dyrkar uppföljaren Half-Life 2 inklusive Episode One och pisode Two. Min topp 5 lista av bästa spel någonsin.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sugen att handla Black Mesa nu under Steam Summer Sale. Har knappt lirat original Half-Life så måste så klart få uppleva allt. Dyrkar uppföljaren Half-Life 2 inklusive Episode One och pisode Two. Min topp 5 lista av bästa spel någonsin.

Vad väntar du på? Originalet står sig otroligt bra, än idag.

Medlem

Är det bara jag som inte gillade Xen i orginal Half-Life?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sugen att handla Black Mesa nu under Steam Summer Sale. Har knappt lirat original Half-Life så måste så klart få uppleva allt. Dyrkar uppföljaren Half-Life 2 inklusive Episode One och pisode Two. Min topp 5 lista av bästa spel någonsin.

Black Mesa är ett bra spel, om man gillar Half-Life 2 så tror jag man även kommer gilla Black Mesa. Den sämsta delen i Half-Life var slutet och det verkar som utvecklarna förstått detta och valt att göra om den delen=).

Avstängd
Skrivet av Raid25:

Är det bara jag som inte gillade Xen i orginal Half-Life?

många som inte tyckte om xen delen, själv har jag då inget emot det stället. Jag ska spela ut black mesa så fort detta är klart, jobbigt att spela sedan får man vänta tills det sista är klart

Redaktör
Skrivet av Raid25:

Är det bara jag som inte gillade Xen i orginal Half-Life?

Den enda (som jag minns det) svaga punkten i ett i övrigt fantastiskt spel.


signatur
Medlem

Varför skriva när det släpptes på steam? Spelet släpptes 2012.

Avstängd
Skrivet av Nioreh:

Varför skriva när det släpptes på steam? Spelet släpptes 2012.

för spelet är inte helt klart ännu?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Varför skriva när det släpptes på steam? Spelet släpptes 2012.

Det var inte det färdiga spelet, om inget ändrat så finns det idag två versioner av Black Mesa, en är gratis (det var denna som släpptes) och den andra kostar pengar (denna är inte klar än).

Gabe och Co. kunde ha skjutit till med lite pengar (vet inte om de har gjort det), så kunde projektet ha blivit klart för länge sedan. Fantastiskt att de har orkat modda om spelet så pass bra. Köpte det för ett tag sedan och har testat det. Det är en fin hyllning till originalet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är det bara jag som inte gillade Xen i orginal Half-Life?

Nej, det var ingen som gillade Xen.

Medlem

HL1 = Surface Tension


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den enda (som jag minns det) svaga punkten i ett i övrigt fantastiskt spel.

Precis så kände jag också!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är det bara jag som inte gillade Xen i orginal Half-Life?

Skrivet av MaxWarp:

Nej, det var ingen som gillade Xen.

Jo det var det även om majoriteten nog hade problem med den delen. Jag tyckte Xen var coolt även om det kändes lite påklistrat. Jag tyckte dock att biten med Nihilanth var väldigt antiklimatiskt.

1
Skriv svar