Se fjorton minuter Beyond Good & Evil 2 från E3

Robot
Se fjorton minuter Beyond Good & Evil 2 från E3

Efter den fantastiska CGI-trailern, nu demonstrerar Michel Ancel spelmotorn.

#beyond-good-and-evil-2, #nyhetstips


Medlem

Ser jäkligt nice ut, men hoppas dom inte gör en No Man's Sky bara...

Medlem
Skrivet av Lepr:

Ser jäkligt nice ut, men hoppas dom inte gör en No Man's Sky bara...

Förhoppningsvis koncentrerar teamet sig bara på planeterna inom det solsystemet så att dom blir lite mer (och bättre) än bara helt random varianter av samma saker om och om igen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd

Verkar jävulskt likt mass effect.


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Verkar jävulskt likt mass effect.

Det enda dom verkar ha gemensamt är att det är sci-fi spel. Annars tycker jag det inte är speciellt likt ME spelen.

Det ser dock nice ut så hoppas dom lyckas med sin vision.

Medlem

Imponerande spelmotor. Kan förstå att dom behövt vänta på att tekniken ska hinna ifatt deras vision.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Förhoppningsvis koncentrerar teamet sig bara på planeterna inom det solsystemet så att dom blir lite mer (och bättre) än bara helt random varianter av samma saker om och om igen.

Nej vi får hoppas på det
Det bästa enligt mig är om dom har en handfull planeter, 4-5 st max som är värda att besöka, så det inte bara är en stad och 300 mil döyta mellan den och nästa.
Men hoppas verkligen att detta blir bra!

Medlem

Kanske lite konstig liknelse men jag tänker lite på hur ett det här spelet kan vara roligare när jag ser själva styrningen av rymdskeppet i dessa farter jämfört med exempelvis Star Citizen där man får black out när ens g-krafter avviker det minsta lilla från normalt. Och när det är ännu en koncept sale på ett fordon som påminner ganska mycket om motorcyklarna i Tron så undrar jag hur de fungerar i spelet och g-krafter mer än hur de ser ut på film... och sen på hur tomt det ser ut på planeten i BG&E men det är väl några år kvar innan det kommer ut.

eld
Medlem
Skrivet av Hajfena:

Kanske lite konstig liknelse men jag tänker lite på hur ett det här spelet kan vara roligare när jag ser själva styrningen av rymdskeppet i dessa farter jämfört med exempelvis Star Citizen där man får black out när ens g-krafter avviker det minsta lilla från normalt. Och när det är ännu en koncept sale på ett fordon som påminner ganska mycket om motorcyklarna i Tron så undrar jag hur de fungerar i spelet och g-krafter mer än hur de ser ut på film... och sen på hur tomt det ser ut på planeten i BG&E men det är väl några år kvar innan det kommer ut.

Mycket av samma icke-random procedurellt genererad handbyggd terräng likt star citizen även: "vatten här, ett berg där, och sen en stad vi bygger själva" medans motorn fyller i mellan raderna.

1
Skriv svar