Take-Two lämnar Grand Theft Auto V-moddare ifred

Robot
Take-Two lämnar Grand Theft Auto V-moddare ifred
Medlem

Går ju att använda det online. Synd att de backade och inte stod fast vid sitt beslut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är väl bättre att arbeta me dem och lösa problemen än att sabba för alla som använder verktyget på ett helt legitimt sätt. Vet förvisso inte hur stort problemet är med just detta verktyg, men GTAV på PC:n verkar vara ett j-a träsk och på min PS4:a har jag aldrig lärt mig spela pew pew med joypad så något intresse att griiiiinda online-delen har jag aldrig haft.
Tycker mest det är synd att de inte satsat mer på solo-delen eller coop (storyn lämpar ju sig så himla väl för samarbete 2-3 pers).

Medlem

bra. kommunicera med openiv crewet istället och förhindra.

Medlem

Vart ju hett om röven för dem, enda anledningen varför dom backade.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Power of consumers

Avstängd

Vad trevligt med hederlig kapitalism mellan varven av korporativism! Take-Two, någon att hålla i handen när åskan går!

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Går ju att använda det online. Synd att de backade och inte stod fast vid sitt beslut.

Ja!?, ni PC gamers är väl online hela tiden, lol!?? Vad säger du? Online requirement, lol!

Medlem

@lackis: finns GTA Online och vanlig singleplayer.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

En seger för oss konsumenter som inget annat vill ha än mer Singleplayer content. Och i brist på det är mods enda vägen att gå.

Allt det handlade om var pengar. Fuskarna kommer bara hitta en annan omväg och sen står vi där på ruta 1 igen fast denna gång utan mods i SP.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

@lackis: finns GTA Online och vanlig singleplayer.

Om ett spel kräver STEAM för att fungera, så är det ett ONLINESPEL, oavsett om du spelar multiplayer eller singelplayer, någonting du missat?

Medlem
Skrivet av lackis:

Om ett spel kräver STEAM för att fungera, så är det ett ONLINESPEL, oavsett om du spelar multiplayer eller singelplayer, någonting du missat?

Jag antar att du trollar.
din logik går sönder med tanke på att man kan köra steam i offline mode
Bara för att ett singleplayer spel har Steam som DRM betyder det inte att det blir ett Onlinespel, suck


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Jag antar att du trollar.
din logik går sönder med tanke på att man kan köra steam i offline mode
Bara för att ett singleplayer spel har Steam som DRM betyder det inte att det blir ett Onlinespel, suck

Ja!, suck så måste det väl vara, uhh!? Om du behöver vara uppkopplad för att installera, ständigt uppdatera den KLIENT ditt spel råkar vara beroende av för att över huvud taget fungera, ÄNDRA till offline mode online (aktiv under en hel veckas tid), tills du upptäcker att spelet inte startar i just offline mode då steam behöver AKTIVERAS, uppdateras etc. Att du behöver logga in, se över internetsäkerhet, antivirus, hoppas på att tjänster inte ligger nere har ju inget med saken att göra heller, ja!, suck!! Kan inte riktigt hjälpa mig själv, måste bara trolla. Har inte riktigt din skärpa, skarpa slutledning förmåga, ledsen för det. Som en blixt från klar himmel!, som att diskutera med en till åren gången tant!, vad fan är detta???

PS: Förstår du inte att min poäng här var, att om GTA för pc inte var knuten till steam/online så skulle OpenIV aldrig varit ett problem för någon??, vad i helvete???

Avstängd

GTA handlar att leka med mods, med vännerna också, det är varför GTA IV enligt mig är så himla mycket roligare än GTA V Online.

Medlem
Skrivet av lackis:

Ja!, suck så måste det väl vara, uhh!? Om du behöver vara uppkopplad för att installera, ständigt uppdatera den KLIENT ditt spel råkar vara beroende av för att över huvud taget fungera, ÄNDRA till offline mode online (aktiv under en hel veckas tid), tills du upptäcker att spelet inte startar i just offline mode då steam behöver AKTIVERAS, uppdateras etc. Att du behöver logga in, se över internetsäkerhet, antivirus, hoppas på att tjänster inte ligger nere har ju inget med saken att göra heller, ja!, suck!! Kan inte riktigt hjälpa mig själv, måste bara trolla. Har inte riktigt din skärpa, skarpa slutledning förmåga, ledsen för det. Som en blixt från klar himmel!, som att diskutera med en till åren gången tant!, vad fan är detta???

PS: Förstår du inte att min poäng här var, att om GTA för pc inte var knuten till steam/online så skulle OpenIV aldrig varit ett problem för någon??, vad i helvete???

Öööööh du borde nog lugna ner dig lite..

Medlem

De får väl helt enkelt ha det som de har nu. Har du modifierade filer så kommer du inte in på GTA Online, simpelt. Sen kan du modda singleplayern hur mycket du vill. Du får väl helt enkelt hitta något sätt att ha två spel installerade eller byta mellan moddade filer och original filer. Det är verkligen inte ett problem så länge som folk förstår varför det inte är accepterat.

Avstängd
Skrivet av Wattem:

Öööööh du borde nog lugna ner dig lite..

Nämen?, verkligen?! Jag tycker du borde lugna upp dig lite.

Avstängd
Skrivet av Esri:

De får väl helt enkelt ha det som de har nu. Har du modifierade filer så kommer du inte in på GTA Online, simpelt. Sen kan du modda singleplayern hur mycket du vill. Du får väl helt enkelt hitta något sätt att ha två spel installerade eller byta mellan moddade filer och original filer. Det är verkligen inte ett problem så länge som folk förstår varför det inte är accepterat.

Jap!, ungefär som pc spel var konstruerade innan steam eran, väldigt enkelt. T.ex. att låsa, just multiplayerdelen till ett konto via en kod.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Går ju att använda det online. Synd att de backade och inte stod fast vid sitt beslut.

Exakt! Online requirement är ett problem.

Medlem
Skrivet av lackis:

Ja!, suck så måste det väl vara, uhh!? Om du behöver vara uppkopplad för att installera, ständigt uppdatera den KLIENT ditt spel råkar vara beroende av för att över huvud taget fungera, ÄNDRA till offline mode online (aktiv under en hel veckas tid), tills du upptäcker att spelet inte startar i just offline mode då steam behöver AKTIVERAS, uppdateras etc. Att du behöver logga in, se över internetsäkerhet, antivirus, hoppas på att tjänster inte ligger nere har ju inget med saken att göra heller, ja!, suck!! Kan inte riktigt hjälpa mig själv, måste bara trolla. Har inte riktigt din skärpa, skarpa slutledning förmåga, ledsen för det. Som en blixt från klar himmel!, som att diskutera med en till åren gången tant!, vad fan är detta???

PS: Förstår du inte att min poäng här var, att om GTA för pc inte var knuten till steam/online så skulle OpenIV aldrig varit ett problem för någon??, vad i helvete???

Har faktiskt mitt GTA V på skiva och inte på steam och går inte igenom steam för att spela gta v! Men för att uppdatera spelet måste jag vara online annars inte! Så kan faktiskt vara helt offline för att spela gta


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

@Esri: saken är ju att man kan modda bort den checken om man kan modda spelet, men ja för dom som inte är jätteinsatta så funkar ditt system

Medlem

Nice!

Det är så mycket roligare med mods i det spelet. Härligt att de kom till insikten att alla inte diggar multiplayern och istället föredrar att lattja med mods.

Att ta göra OPENIV olagligt för att förhindra fusk i MP är lite ungefär som att ta bort alla flygplan eller lastbilar för att förhindra terrorattentat.

Skittråkigt med fusk. Men det hjälper inte att förstöra för alla andra som gillar att köra sp med mods när idioter ändå kan fixa fram fusk i online delen utan OPENIV.

Avstängd
Skrivet av Jesper1230:

Har faktiskt mitt GTA V på skiva och inte på steam och går inte igenom steam för att spela gta v! Men för att uppdatera spelet måste jag vara online annars inte! Så kan faktiskt vara helt offline för att spela gta

Verkligen glädjande att höra! Trodde den varianten var mer eller mindre utdöd. Med några få undantag då, som The Witcher 3, typ. Håll hårt i din kopia bror, lol!

1
Skriv svar