Första trailern till Death Note

Skribent
Första trailern till Death Note

Vad tycks? Får personligen lite väl mycket amerikansk action-känsla.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Releasehästryttare

Känns som trailern gav bort hela showen .. men det gjorde ju mlp trailen jag gjorde en tråd om också

Medlem

Håller med om att det är lite väl mycket amerikansk action-känsla,
men jag antar att det är väl själva poängen med att göra en amerikansk remake.

För de som ännu inte sett eller läst Death Note (tror kanske majoriteten på forumet gjort det?), rekommenderar jag originalet, dvs manga eller anime-versionen.

Jag såg anime-versionen och satt som klistrad.

Någon annan som vill slå ett slag för att se anime-versionen istället?

Medlem

@Jokkepalm: Jag skulle slå ett slag för den fram till en viss punkt, tappade totalt intresset efter den händelsen i Animen (ni som sett den vet nog vad jag talar om), inte ens sett klart den efter det (någon gång kanske det blir av till slut).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skribent
Skrivet av Jokkepalm:

Håller med om att det är lite väl mycket amerikansk action-känsla,
men jag antar att det är väl själva poängen med att göra en amerikansk remake.

För de som ännu inte sett eller läst Death Note (tror kanske majoriteten på forumet gjort det?), rekommenderar jag originalet, dvs manga eller anime-versionen.

Jag såg anime-versionen och satt som klistrad.

Någon annan som vill slå ett slag för att se anime-versionen istället?

Har ej läst, men såg ju animen. Topp 2 eller 3 efter FMA: Brotherhood. Gillar att amerikansk film börjar snegla mer på japansk, men kommer ju på bekostnad av en kulturbarriär utan dess like. Får hoppas att Light-skådisen kan leva upp till rollen bara.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall:

Jag anser personligen att det sällan finns något behov av remakes (annat än ekonomiska), när det ändå finns både dubbade och undertextade versioner av originalet... på YouTube dessutom.

OK, om denna film/serie sätter någon oväntat spinn eller har någon väldigt smart idé, då kan jag ställa mig positiv. Exempelvis om detta arbete bygger vidare på och utforskar nya vägar och möjligheter, utan att tappa konceptet. Fast om de istället gör en dåligt tolkad B-film/serie så hoppas jag att de aldrig får pengarna tillbaka.

Jag är redan tveksam till Netflix-versionen, för den verkar innehålla ett romantiskt intresse till Kira, I originalserien behövdes det inget, i alla fall var det inte särskilt betydelsefullt.

Hur många action/romantik klishéer tänker de återanvända?
Nej det vore bra om hon kunde dö under de första 15 minutrarna...
fokusera på Kira vs. L istället...

Death Note är inte action/romantik.

https://myanimelist.net/anime/1535/Death_Note
Genres: Mystery, Police, Psychological, Supernatural, Thriller

Mina förväntningar är höga, samtidigt som jag inte är särskild intresserad.
Jag är sur och negativ om inte annat.

Medlem

Huvudrollen är lite väl lik Daniel Paris så jag kan ej ta detta seriöst.

1
Skriv svar