Recension – Micro Machines World Series

Robot
Recension – Micro Machines World Series

Maximalt kaos när de mikroskopiska bilarna gör comeback – men glöm festen i soffan.

#codemasters, #micro-machines-world-series, #pc, #ps4, #xbox-one


Medlem

Synd att ett spel vars grund-design gick ut på att kunna spela flera i soffan inte satsar fullt ut på detta. Enda fördelen med micro machines jämfört med Mario kart var ju att man slapp split screen.

KoP
Medlem

Ser lite småkul ut och det var ju ett tag sen man spelade Micro Machines (1994-95 på Amigan). Spelet ser ju onekligen bättre ut idag men frågan är om samma spelglädje finns där?

Medlem

"Ska vi gå hem till mig och spela Micro Machines?"

Hepp, då kan man inte dra den gamla raggningsrepliken längre.

Medlem

Synd att soffhänget är så begränsat... blir inget köp då

Medlem

No couch - no capitalism.

Stelt, hade lätt köpt det annars.

Medlem

Åh herregud, tack för att ni påminde mig om fantastiska Ignition (och att det faktiskt går att få tag på idag!). Efter det också helt otroliga LBA2 så var det nog det första PC-spelet jag någonsin köpte för egna pengar. Obeskrivlig spelglädje där!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Redaktör
Ponny

@Hittebarn: You're welcome! Jag ser det som min uppgift i den här världen att sprida ordet: Ignition går att köpa igen. Alla måste köpa det! Den bandesignen är magisk.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Hittebarn: You're welcome! Jag ser det som min uppgift i den här världen att sprida ordet: Ignition går att köpa igen. Alla måste köpa det! Den bandesignen är magisk.

Länge leve skolbussen!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Åh herregud, tack för att ni påminde mig om fantastiska Ignition (och att det faktiskt går att få tag på idag!). Efter det också helt otroliga LBA2 så var det nog det första PC-spelet jag någonsin köpte för egna pengar. Obeskrivlig spelglädje där!

Svenskt dessutom! Ignition kan man visserligen köpa på GOG, men det är väl en DOSBOX-version. Tänk om det kunde göras en remaster på den.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Själv håller jag mig till Whacky Wheels!

Medlem

Synd att soffläget va dåligt, satsas på tok för lite på sånt nuförtiden.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Ignition

Tack UDS för Ignition, underbart spel! Ett måste att inhandla!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Hittebarn: You're welcome! Jag ser det som min uppgift i den här världen att sprida ordet: Ignition går att köpa igen. Alla måste köpa det! Den bandesignen är magisk.

Köpt och installerat! Nu ska jag bara hitta någon gammal vän som vill spendera semestern i splitscreen


signatur

Hej! jag är ny här.

1
Skriv svar