Utvecklare begränsar speltiden för unga för populärt mobilspel

Avstängd
Skrivet av EGS8877:

I min egen umgängeskrets finns det barn som blir riktigt arga och det håller på i timmar.

I din umgängeskrets finns det riktigt, riktigt dåliga föräldrar, menar du.

Medlem
Skrivet av Ender:

En del möjligtvis. Själv hade man allt ifrån Gameboy till Gamecube vid 12 års ålder. Sjukt många timmar spenderade på konsol på den tiden haha.

Nåja, det betyder ju inte att man inte var ute och gjorde annat med och läxor men mer. Dock spelade man säkert mer än vad man "borde" gjort, vem som nu ska sätta den gränsen.

Medlem

Nej, det är inte rätt väg att gå.

Medlem

idioti, är det nånting historien lärt oss så är det att man inte kan stoppa missbruk med Lagar skulle inte förvåna mig om detta tom skapar en liten självmordsvåg bland barn, hah.


signatur

//monster

Medlem

@Araxes: Uppenbarligen förälder själv märker jag. Alltid lätt att ha åsikter om sånt man inte har erfarenhet av själv.

Medlem
Skrivet av Komured:

Själv tycker jag myndigheter och företag inte ska lägga sig i hur folk uppfostrar sina barn (tycker iofs de ska lägga sig i privatpersoners liv så lite som möjligt över lag) så länge barnen inte far illa. Solklart föräldrafall imo.

Man kan ansvara på olika sätt. Hur barnen uppfostras sköts självfallet av föräldrarna, men både speltillverkare och myndigheter kan göra det enklare för föräldrarna.
Bara åldersgränserna har ju förenklat enormt för föräldrar att helt blankt bara säga nej med åldersbegränsningen som motivation, och dem är inget som föräldrarna kommit på.

Man får tänka lite längre än näsan räcker, ibland. Att lägga allt ansvar på föräldrarna är väldigt korttänkt.

Skrivet av Araxes:

Ingen annan än föräldrarna har något som helst ansvar för vad ungarna gör. Det är bara idioter som lägger skyller på andra för sina egna tillkortakommanden vad gäller upfostran av sina barn.

Struntsnack. Kom ut ur din bubbla och kliv in i verkligheten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Bara åldersgränserna har ju förenklat enormt för föräldrar att helt blankt bara säga nej med åldersbegränsningen som motivation, och dem är inget som föräldrarna kommit på.

Det är inga åldersgränser, det är rekommendationer.

Skrivet av Dunder:

Struntsnack. Kom ut ur din bubbla och kliv in i verkligheten.

Nej, verkligen inte struntsnack. Som sagt, det är lätt att skylla på andra, men till syvende och sist är det föräldrarna som är ansvariga. Ingen annan har något ansvar över ens barn. Problemet är att många tror att andra har det, du med uppenbarligen.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Man kan ansvara på olika sätt. Hur barnen uppfostras sköts självfallet av föräldrarna, men både speltillverkare och myndigheter kan göra det enklare för föräldrarna.
Bara åldersgränserna har ju förenklat enormt för föräldrar att helt blankt bara säga nej med åldersbegränsningen som motivation, och dem är inget som föräldrarna kommit på.

Man får tänka lite längre än näsan räcker, ibland. Att lägga allt ansvar på föräldrarna är väldigt korttänkt.

Hade tänkt besvara detta men eftersom du uppenbarligen sätter dig själv på en väldigt hög piedestal och finner det lämpligt att dumförklara andra så skiter jag i det. Ha det så skoj i din insnöade "intemittansvar" värld.
Tack å hej.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Det är inga åldersgränser, det är rekommendationer.

Nej, verkligen inte struntsnack. Som sagt, det är lätt att skylla på andra, men till syvende och sist är det föräldrarna som är ansvariga. Ingen annan har något ansvar över ens barn. Problemet är att många tror att andra har det, du med uppenbarligen.

Det är samma sak för de flesta. Märk ord om du vill, men det gör ingen skillnad och min poäng är fortfarande korrekt.

Det handlar inte om att skylla någonting på någon. Kom in i verkligheten och läs vad som skrivs, Hitta inte på egna meningar.

Skrivet av Komured:

Hade tänkt besvara detta men eftersom du uppenbarligen sätter dig själv på en väldigt hög piedestal och finner det lämpligt att dumförklara andra så skiter jag i det. Ha det så skoj i din insnöade "intemittansvar" värld.
Tack å hej.

Nej, det gör jag inte. Jag motsätter mig bara till den fjantiga bandwagon som råder i många fall, speciellt här.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är samma sak för de flesta. Märk ord om du vill, men det gör ingen skillnad och min poäng är fortfarande korrekt.

Det handlar inte om att skylla någonting på någon. Kom in i verkligheten och läs vad som skrivs, Hitta inte på egna meningar.

Så ditt motargument är alltså "kom in i verkligheten". Bra där. Varför skulle det vara nån annan än föräldrarnas ansvar?

Medlem
Skrivet av Araxes:

Så ditt motargument är alltså "kom in i verkligheten". Bra där. Varför skulle det vara nån annan än föräldrarnas ansvar?

Case in point. Du läser inte mitt motargument, vilket är varför jag skrev "läs vad som skrivs"... Klarar du inte av det och bara kommer med fjantiga kommentarer istället så ser jag inte hur man ska kunna diskutera med dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

@Dunder: Du har inte kommit med något överhuvudtaget, bara kallat min åsikt för strunt helt utan motivering.

12
Skriv svar