Nu kan du testa Jump – ett Netflix fast för indiespel

Robot
Nu kan du testa Jump – ett Netflix fast för indiespel

Vill göra det lättare för utvecklare att visa upp sig.

#indieutvecklare, #jump


Medlem

Jag ser en lysande framtid för Jump.

Medlem

Laddar man ner spelen, eller strömmar man live från någon server? Är lite nyfiken på hur det fungerar med spel som är lite större och tyngre.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Laddar man ner spelen, eller strömmar man live från någon server? Är lite nyfiken på hur det fungerar med spel som är lite större och tyngre.

Bra fråga. Läste detta på deras FAQ:
No permanent downloads or installs either?
Correct! Our HyperJump technology lets you quickly load up and then run games just as smoothly as if they were installed on your device, but there's no permanent download and thus you don't lose any significant storage space on your device. Translation: goodbye lengthy downloads and storage juggling.
https://playonjump.com/faq/#12


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@Elixx:

Precis som för GaiKai och Onlive!

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@Elixx:

Precis som för GaiKai och Onlive!

Inte samma sak som GaiKai o Onlive då spelen inte streamas.

Medlem

Ett mellanting hade väl varit att släppa gratis demo som alla kan få spela


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

7 år av Humble Bundle och en enorm backlog av mestadels indiespel har gjort en sån här tjänst ganska så poänglös, men man får väl önska dem lycka till i alla fall.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ett mellanting hade väl varit att släppa gratis demo som alla kan få spela

Ja dem kan dessutom släppa demon på steam, plus att dem kan släppa early access på steam som alla andra gör. man har ju dessutom 2 timmar freeplay på steam, sen bara lägga ticket o få tebax pengarna om spelet suger.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent
Skrivet av Snabeltorsk:

Ja dem kan dessutom släppa demon på steam, plus att dem kan släppa early access på steam som alla andra gör. man har ju dessutom 2 timmar freeplay på steam, sen bara lägga ticket o få tebax pengarna om spelet suger.

Dock så återstår fortfarande problemet med att spel hamnar i skymundan. En stor del av den här tjänsten ska vara just det handplockade utbudet.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Om det är någon indie utvecklare som vill ha lite exponering så kontakta mig här eller på YT. Sök på Moltoy bara. Kör endast indie spel

Medlem

Nån som fattar?

Ej streamad video.
Ej spel på datorn...... utan små lagfria packet fyllda med... uhm magi o glitter?

"instead of streaming, game data will be delivered directly to subscribers in small packets. The data will be processed by the user’s PC as if the games were actually downloaded on the system. During a play session, Jump constantly preloads and processes the required game data."


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tja, det fick mig att installera Teslagrad efter att ha haft det liggandes i Steam-biblioteket i två år, alltid något. Det blir ju inget nytt köp, men kanske kan bli lite word-of-mouth i alla fall. Ett av alla dessa spel som jag har hört gott om, men inte vetat något om och därför har låtit ligga och samla damm.

Jag är alltid skeptisk till möjligheterna för såna här tjänster, men jag hoppas att det flyter!

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Nån som fattar?

Ej streamad video.
Ej spel på datorn...... utan små lagfria packet fyllda med... uhm magi o glitter?

"instead of streaming, game data will be delivered directly to subscribers in small packets. The data will be processed by the user’s PC as if the games were actually downloaded on the system. During a play session, Jump constantly preloads and processes the required game data."

Allt den gör är att den laddar ner vad som behövs för att spela spelet lokalt, men sparar inte informationen. Så varje gång du startar spelet så måste den då ladda ner allt igen.

Medlem

Väldigt intressant tjänst, det blir att hålla ögonen på det här!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar