VR-rykte – fristående Oculus Rift för 1 600 kronor

Robot
VR-rykte – fristående Oculus Rift för 1 600 kronor

Ska vare sig kräva pc eller smartphone.

#facebook, #oculus-rift


Medlem

Nackdelen är bara att man får popups från Facebook med reklam för fidget spinners eller när en landsortsbekant från mellanstadiet postar något rasistiskt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ingen hemlighet att man har utvecklat den här enheten ett bra tag nu om man har följt Samsung och Carmack, tror ryktet mest handlar om pris och release.

Varför ger dom inte bara upp ? VR floppade igen. Ingen bryr sig längre. Hypen är död, hårdvaran kostar för mkt för nästan alla och grafiken i vr-spel är 20 år efter.
Hur länge kan man sparka på en död häst..

Medlem

@humancentipede: Beror väl på hur mört man vill att köttet ska bli.

1600:- låter billigt. Lär väl översättas till 2000:-, sedan tillkommer nya skatten för plast i elektronikprodukter. Eller så kryddas det rejält som Bergsala gjort med SNES Mini. Nintendos rek.pris på $79.99 har de översatt till ett rek.pris på 1499:-, rimligt....

Medlem
Skrivet av humancentipede:

Varför ger dom inte bara upp ? VR floppade igen. Ingen bryr sig längre. Hypen är död, hårdvaran kostar för mkt för nästan alla och grafiken i vr-spel är 20 år efter.
Hur länge kan man sparka på en död häst..

skillnaden är ju att fortsätter dom inte nu så får vi aldrig uppleva VR öht, med din uthållighet hade ju ingen ens orkat gå ut mellanstadiet om första steg alltid var att ge upp omedelbart.


signatur

//monster

Avstängd

@humancentipede: Du har så fel. Du är nog bara bitter över att du inte har råd med en Vive.

Medlem

Skulle mer säga att denna produkt från Oculus är en motståndare mot HTC och Lenovo Daydream Standalone VR, eller har jag uppfattat fel?

https://vr.google.com/daydream/standalonevr/

Medlem

VR känns ganska så stendött.

Medlem

Vr är askul när man orkar ta på sig det. Kan stå och vifta i flera timmar men det jobbiga är att börja spela.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

phi
Medlem

VR är fortfarande helt ointressant för min egen del men det är ju bra att det finns folk är villiga att agera försökskaniner till dess att tekniken är mogen och värt att engagera sig i.

Medlem

Dom som säger att VR är dött har antingen inte ens provat det, eller spelat nåt av de värdelösa vr spelen (believe me, there is a bunch!!!!!) eller någon värdelös VR experience. Farpoint till PSVR gjorde mig till en VR believer och är ett klockrent exempel på hur ett modernt vr spel ska vara

Medlem

Fick min Rift igår och har hur kul som helst. Dock får vi se hur länge men jag har höga förhoppningar 🙂

1
Skriv svar