Season pass i Doom är nu gratis för alla

Robot
Season pass i Doom är nu gratis för alla

Kartor, vapen och demoner släpps fritt till alla i ny uppdatering.

#bethesda, #doom, #id-software


Medlem

Dem som köpte seasons pass gråter lite, fast lär väl inte varit många. Hur många spelar online i detta spel fortfarande? Singleplayerdelen är riktigt bra dock

Medlem

Det lönar sig att vänta.

Medlem

Har velat pröva det bra länge, perfekt att ha något såhär dagen innan Fortnite.

Medlem

Massa skit man tvingar folk ladda ner, helt sjukt att behöva tvingas ladda ner 34GB bara för MP delar man aldrig använder.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Massa skit man tvingar folk ladda ner, helt sjukt att behöva tvingas ladda ner 34GB bara för MP delar man aldrig använder.

ja helt vansinne.. hur fan tänker dom...

ELF
Medlem

Argh, jag som avinstallerade det igår då jag klarade SP och bara testade MP lite. Kunde ha lirat lite till då. Well, well, det får fortsätta vara avinstallerat.

Kan förövrigt rekommenderar det starkt för er som gillar tajta fps lir.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av SlimyDragoon:

Dem som köpte seasons pass gråter lite, fast lär väl inte varit många. Hur många spelar online i detta spel fortfarande? Singleplayerdelen är riktigt bra dock

Jag gråter inte, jag tyckte det var värt pengarna för DLCerna, och MP delen är inte dålig. Det är bara en massa gnälliga ungar som hatar mpn för dom trodde det skulle vara som i äldre doom, alltså hur tänker man då?

Medlem

gött mos man tackar för den nyheten

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Massa skit man tvingar folk ladda ner, helt sjukt att behöva tvingas ladda ner 34GB bara för MP delar man aldrig använder.

Det går att radera de filer som används för Multiplayer och Editor, och spara ~30GB.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Massa skit man tvingar folk ladda ner, helt sjukt att behöva tvingas ladda ner 34GB bara för MP delar man aldrig använder.

Mitt Doom var på något över 80GB innan utan season pass dlc sakerna som man fick gratis. Nu efter de 34GB ligger det på 77GB. Så det tar inte mer plats verkar det som.

Medlem

@Pawbeltolaf: om dom trodde de skulle va som gamla doom e nog risken större att de är gnälliga gubbar vi har att göra med

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Pawbeltolaf: om dom trodde de skulle va som gamla doom e nog risken större att de är gnälliga gubbar vi har att göra med

syftar inte på att dom var barn, utan att dom gnäller som barn därav "gnälliga barn"

Medlem

@Pawbeltolaf: ok. Gubbar gnäller också dock.

Avstängd

@oDIRTDIVERo: och du förstod mig ännu inte så jag ger upp

Medlem

Wow, det var fan inte helt åt helvete!

Medlem

Jag förbokade och köpte season-pass, men gråter inte.
Tycker mest att det var kul att det är gratis nu.
Har dock mest spelat singelplayer, och bara lite multi.


signatur

autograph

Medlem
Storlek

Har bara ett problem med Doom (Att dom inte gav ut press release osv för SP tidigare fattar jag itne, är ju så bra) och det är att det ligger på så galet mycket, tack vare trams jag aldrig spelar elller spelat en gång. Har du laddat ner single player banor och ihop med MP så ligger aset på 60 GB+ har jag för mig. På tok för mycket då mer än hälften är MP och kartor man testar en gång, som man tröttnar på rätt snart. Borde vara uppdelat i minst två på steam. Vill inte ta bort ett spel bara att det ligger på galet för mycket för att köra lite SP eller prova nån player made bana en gång i månaden. Men så blev det, och nu vill man inte ladda ner aset igen heller då.

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Jag gråter inte, jag tyckte det var värt pengarna för DLCerna, och MP delen är inte dålig. Det är bara en massa gnälliga ungar som hatar mpn för dom trodde det skulle vara som i äldre doom, alltså hur tänker man då?

Antagligen så tänkte de att utvecklarna kunde förvalta arvet på ett bra sätt... men tyvärr så sket det sig totalt. :/

Medlem

För mig ändrades storleken efter uppdateringen från ca 79Gig (eller var det 69Gig), till exakt 68.632Mb.
Å ändå hade jag ju redan Seasonpass och alla DLC.
Skumt?


signatur

autograph

Medlem

Som några skriver så skulle det vara perfekt om man på ett enkelt sätt kan välja bort delar av spel för att vinna plats. Några spel på min ps4 kräver att jag har väldigt mycket plats över på hårddisken. Just under en uppdatering. Ungefär dubbelt av vad spelet själv tar upp. Lirar DOOM ibland för att det är ett så bra spel. Men har inte fastnat i det tillräckligt för att lira mp delen. Och har inte ens tid med den eller tyckte att den var intressant. Så det lutar nog mera åt att jag tar bort spelet i förmån för andra spel en att jag börjar lira dom här gratis bitarna.

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Antagligen så tänkte de att utvecklarna kunde förvalta arvet på ett bra sätt... men tyvärr så sket det sig totalt. :/

Tyckte utvecklarna gjort ett bra jobb, man kan inte få allt som man vill. Föredrar nästan hellre att du bara kan ha två vapen i mp istället för arsenalen man kunde ha i dom äldre, bara ett jävla bök att hålla redan på allt man har

1
Skriv svar