Path of Exile: The Fall of Oriath släpps om två veckor

Robot
Path of Exile: The Fall of Oriath släpps om två veckor

Datum och trailer för den ambitiösa expansionen.

#path-of-exile, #the-fall-of-oriath, #nyhetstips


Medlem

Har inte spelat spelet överhuvudtaget men är lite intresserad. Gillade Diablo 3 och vad jag har förstått av vänner så ska detta spel vara bättre. Har bara inte blivit av.

Medlem

Har aldrig riktigt varit förtjust i det estetiska i spelet. Vet inte varför, det är nåt som känns off.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Maysay: gör du rätt i!
Ge det dock en rejäl chans kan vara svårt att komma in i men sen är det underbart

Medlem

Så jobbigt. Har fullt upp med Albion Online (som förövrigt är den bästa sandboxen på 10 år enligt mig) och nu kommer Fall of Oriath i ett spel jag också älskar. Blir en jobbig Augusti att balansera, Albion online kräver fulltidsspelande haha. Men man är ju bra nyfiken på nya actsen, kanske bara spela igenom dom och gå med på ladder en annan gång.

Medlem

Efter att ha spelat detta i uppemot 1000 timmar kan jag inget annat än att vara svintaggad på denna expansionen!

Skrivet av Maysay:

Har inte spelat spelet överhuvudtaget men är lite intresserad. Gillade Diablo 3 och vad jag har förstått av vänner så ska detta spel vara bättre. Har bara inte blivit av.

Path of Exile är definitivt bättre än Diablo 3, dina vänner är väldigt visa!

Medlem

@Fezk: För min del var det animationerna. Efter varje slag eller attack känns det som en kort paus innan man får kontroll över karaktären igen. Det flyter helt enkelt inte på lika bra som man är van vid i Diablo III.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

@Fezk: För min del var det animationerna. Efter varje slag eller attack känns det som en kort paus innan man får kontroll över karaktären igen. Det flyter helt enkelt inte på lika bra som man är van vid i Diablo III.

Låter som du ej spelat längre än typ lvl 30.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Låter som du ej spelat längre än typ lvl 30.

Blir animationerna bättre efter lvl 30 eller? hahahaha

Medlem

@Rydell1986: Det blir mycket mer fart i spelet när man kommer upp i levlarna, det han beskrev lät som om han bara spelat de första levlarna i spelet. Då upplever vissa det som stelt, tråkigt och slött.

Medlem

@Rydell1986:
Du förstår nog vad han menar om du tänker på hur det känns att spela diablo 3 på låg lvl med ett 2h vapen och låg attackspeed.
Då känns diablo 3 också en aningen stelt. Det är inte så mycket animationerna men farten på hur snabbt du anfaller.
Det är dock helt klart en smaksak om man gillar Diablo 3 eller PoE bättre, försök dock att spela poe till endgame, det är en väldigt annorlunda kännsla att spela när man fått lite gear och man faktiskt satsar på attackspeed / movement speed.

Medlem

Yup det är precis som D2, du är ganska långsam till en början. Men karaktären utvecklas mycket och om man verkligen vill kan man få snuskigt snabba karaktärer i endgame.
Animationerna tycker jag det inte är något större fel på. Nitpick grejer om man jämnför med alla massiva flaws t.ex D3 har.
För sanna D2 fans är PoEett måste att testa.
Det har mer gemensamt med D2 än D3. Samtidigt som det har förbättrat de få brister D2 hade samt att det ständigt updateras med content.

Medlem

Hade jättegärna velat pröva POE, men jag hatar att sitta framför datorn. Mycket skönare att lägga sig i sängen med en handkontroll. Hade det kommit på konsol hade det varit ett givet köp för min del.

Medlem

@Rydell1986: det kommer till Xbox.

Medlem

PoE är kul, jag brukar ofta ha ett ARPG jag spelar vid sidan om och då varvar jag spel mellan D3, grim dawn, Marvel heroes & PoE. Kan rekommendera att byta omgivning nu och då, spelen försvinner inte än så länge iaf.

Medlem
Skrivet av Urgas:

@Rydell1986: det kommer till Xbox.

Ah, synd att jag sitter på en ps4a då. :/

1
Skriv svar