Retrosommar 1997 – Magiska äventyr

Robot
Retrosommar 1997 – Magiska äventyr

Retrosommaren når nytt högtryck när vi återupptäcker fantastiska äventyr från förr.

#final-fantasy-7, #retrosommar-1997, #riven, #the-curse-of-monkey-island


Gnällkuk

Jag vill så gärna att nya ff7 ska bli bra... men jag har låga förväntningar ända sedan det avslöjades att det kommer bli episodbaserat. Känns bara som om squeenix såg en bra möjlighet att mjölka än mer pengar från oss som växte upp och hänfördes av originalet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väl skrivet! FF7, monkey Island och castlevania.. Ajajaj sicket tokigt bra spelår 1997 var!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Alltså hur lyckades de göra en 2 min trailer till Curse of Monkey Island utan ha med en enda scene med Murray "The all powerful Demonic Skull"?

Avstängd
Skrivet av tricky:

Jag vill så gärna att nya ff7 ska bli bra... men jag har låga förväntningar ända sedan det avslöjades att det kommer bli episodbaserat. Känns bara som om squeenix såg en bra möjlighet att mjölka än mer pengar från oss som växte upp och hänfördes av originalet.

Ja låter kasst att det ska vara episoder fast blir det som i Final Fantasy XV så klagar jag inte. Är det så dom menar med episoder kanske?


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Ja låter kasst att det ska vara episoder fast blir det som i Final Fantasy XV så klagar jag inte. Är det så dom menar med episoder kanske?

Det känns högst tveksamt. Jag föreställer mig att det blir lite som orginalet som var uppdelat på olika skivor, skivorna representerar episoder men jag gissar på att varje episod kommer vara väldigt mycket kortare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

The Curse Of Monkey Island är ett underbart spel. Tidlös klassiker som alla äventyrsälskare bör spela.

1
Skriv svar