5 miljoner spelare äger Playerunknown's Battlegrounds på Steam

Robot
5 miljoner spelare äger Playerunknown's Battlegrounds på Steam
Avstängd

Är det bara jag som tycker att det inte är så jävla superkul ändå?

Medlem

Att köra själv är ju ingen höjdare och det har jag bara gjort någon enstaka gång. Men att köra med vänner då blir det ett helt annat spel, även som det går åt skogen många gånger så tycker att jag det är underhållande.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Är det bara jag som tycker att det inte är så jävla superkul ändå?

Väldigt överskattat spel enligt mig, men om Bluehole spelar sina kort rätt så kan det bli något. Just nu är det oerhört upprepande, och Erangel är så sjukt tråkig. Det skulle behövas åtminstone omkring 8 banor. Fram tills spelet har utvecklats mer (det är trots allt Early Access) och fått mer innehåll så finns det så många andra spel som är roligare.

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Att köra själv är ju ingen höjdare och det har jag bara gjort någon enstaka gång. Men att köra med vänner då blir det ett helt annat spel, även som det går åt skogen många gånger så tycker att jag det är underhållande.

Som typ alla andra spel. Multiplayer höjer alltid stämningen, även om spelet i sig hade varit riktigt crap.

Själv tycker jag battlegrounds är riktigt nice. Hoppas de släpper en ny karta ganska snart

Medlem

Mycket drama runt DrDisrespect vs Playerunknown/mods just nu angående bans för team killing. Så inte helt utan lite grus i maskineriet.

Avstängd
Skrivet av grenadecx:

Som typ alla andra spel. Multiplayer höjer alltid stämningen, även om spelet i sig hade varit riktigt crap.

Själv tycker jag battlegrounds är riktigt nice. Hoppas de släpper en ny karta ganska snart

ska ju släppas någon jäkla ökenbana

Medlem

@Bojkott:

Har säker 50 timmar i spelet och inte i närheten av att tröttna. Banan är ju förövrigt så stor så den aldrig känns särskilt repetiv i mitt tycke. 4 feta banor till skulle räcka utan problem.

Avstängd
Skrivet av zauii89:

@Bojkott:

Har säker 50 timmar i spelet och inte i närheten av att tröttna. Banan är ju förövrigt så stor så den aldrig känns särskilt repetiv i mitt tycke. 4 feta banor till skulle räcka utan problem.

Det enformiga ligger ju inte i att banan känns enformig, utan av att det är samma sak om och om igen: Hoppa fallskärm, hitta lite prylar, springa mot mitten av cirkeln, campa som ett as, missbruka tredjepersonskameran, osv.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Är det bara jag som tycker att det inte är så jävla superkul ändå?

Det är som en handtralla, helt okej på egen hand men jäklar om man får lite hjälp då blir det ett helt annat spel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Araxes:

Det enformiga ligger ju inte i att banan känns enformig, utan av att det är samma sak om och om igen: Hoppa fallskärm, hitta lite prylar, springa mot mitten av cirkeln, campa som ett as, missbruka tredjepersonskameran, osv.

Nej men det var ju det jag svarade på i hans kommentar.

I övrigt, visst, dock tycker jag inte det upplevs så himla enformigt ändå då varje drop känns lite som ett äventyr. Förstapersonsvy och mer polish och flow i animationerna så kan det fortsätta bli bra. Vissa tillägg och justeringar är helt ok men börjar de slänga in allt möjligt så hela "core-delen" ändras kommer hela charmen försvinna.

Gnällkuk
Skrivet av Vinkelslipen:

Att köra själv är ju ingen höjdare och det har jag bara gjort någon enstaka gång. Men att köra med vänner då blir det ett helt annat spel, även som det går åt skogen många gånger så tycker att jag det är underhållande.

Nej, att köra själv är hopplöst. Spelare bara försvinner direkt efter att man hoppat typ eller så kör de bara sitt eget race. Men spelar man med kompisar är det riktigt kul, även om det går dåligt.

Skrivet av Araxes:

Det enformiga ligger ju inte i att banan känns enformig, utan av att det är samma sak om och om igen: Hoppa fallskärm, hitta lite prylar, springa mot mitten av cirkeln, campa som ett as, missbruka tredjepersonskameran, osv.

Det låter ungefär som vilket skjutarspel som helst. Allt blir repetativt men just att banan är så pass stor, lootet helt random gör att det blir en ny upplevelse varje gång för min del. "Campa som ett as" går ju dessutom bara om du skulle vara först till sista cirklarna och även då är det stor risk att campa visar sig vara en riktigt kass idé eftersom motståndarna oftast har rätt bra koll på vart du är medans du mer får gissa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Mycket drama runt DrDisrespect vs Playerunknown/mods just nu angående bans för team killing. Så inte helt utan lite grus i maskineriet.

Fast det där är ju egentligen bara lite ointressant tramsdrama som inte har någon effekt på spelet. Det är bara gnäll från folk som letar efter något att gnälla på nu när servrarna är tillräckligt stabila, och inte hittar något annat.

Medlem

Tror väldigt många ger sig in i detta solo och sedan blir besvikna. Flera jag talat med här på FZ tidigare hade inte ens prövat spela med pre-mates. Det är ju helt klart där spelets största underhållning finns att hitta. Bland koordinerat samarbete och teamplay. Det blir ju lite vad man gör det till, som med alla spel.

Det finns ju absolut ingen regel som säger att man varje gång är tvungen att sätta sig i mitten av ringen i ett hus hörn med auto-hagel och campa. Det är inte ens säkert att det är särskilt effektivt varje gång heller.

Spelet är ju dessutom endast i early access med 2 kartor på gång som ska släppas under 2017. En i öken respektive fjäll-miljöer. Åtminstone för min del är det den early access titel som uppdaterar mest och bäst och samtidigt för bra kommunikation med community.

Tycker detta är en utmärkt titel som rekommenderas för samtliga som är intresserade av genren. Är du dessvärre en COD/BF spelare som är ute efter något liknande att hoppa in och kötta solo i så är man nog fel ute. Däremot är det lätt och effektivt att prata in-game och som med alla spel finns det puckon som trollar men det är även gott om folk som söker potentiella mates att teama upp med. Visst är det roligt solo imo, men förstår däremot att man inte direkt sträck-spelar det särskilt länge då.

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig gillat den här genren, men PUBG är riktigt kul. Framför allt med andra, men även solo.

Medlem

@Araxes:

Du menar precis som alla andra spel ?

Avstängd
Skrivet av PixelNoise:

@Araxes:

Du menar precis som alla andra spel ?

Näe, inte riktigt.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Näe, inte riktigt.

Hmm,okej. Har aldrig sett et onlinespel som är ej repetitiv...

Medlem

@PixelNoise: Fast man är ju inne i identiska hus flera gånger per match. Banan är stor men de behöver en släppa fler så man får miljöombyte från de grå öststaterna.
Hade varit trevligt med minor/tnt så man kan sätta ut fällor.

Medlem

Ska bli sjukt intressant och se hur länge utvecklarna orkar uppdatera spelet så ofta som dom gör nu samt hur mycket idéer dom egentligen har.

Tycker dock det är lite vågat att säga att PUBG ska släppas i 4K till Xbox One X då spelet inte ens är stabilt i 1080p idag.


signatur
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Ska bli sjukt intressant och se hur länge utvecklarna orkar uppdatera spelet så ofta som dom gör nu samt hur mycket idéer dom egentligen har.

Tycker dock det är lite vågat att säga att PUBG ska släppas i 4K till Xbox One X då spelet inte ens är stabilt i 1080p idag.

Umm, så det blir mer instabilt om man höjer upplösningen menar du? rofl

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Ska bli sjukt intressant och se hur länge utvecklarna orkar uppdatera spelet så ofta som dom gör nu samt hur mycket idéer dom egentligen har.

Tycker dock det är lite vågat att säga att PUBG ska släppas i 4K till Xbox One X då spelet inte ens är stabilt i 1080p idag.

Ska ju vara betydligt enklare att få grejer att flyta på¨på konsoler just för man vet exakt vilken hårdvara som det kommer köras på.

Skrivet av spikes:

Umm, så det blir mer instabilt om man höjer upplösningen menar du? rofl

Beror ju på var flaskhalsen sitter. Är det ex CPU kraften som saknas så spelar påverkar det inte positivt eller negativt att höja upplösningen, men är problemet i GPU kapacitet så lär det inte bli stabilare framerate om man belastar den ännu mer. Eller ja det kanske blir stabila 1FPS istället för ostabil framerate mellan 40 och 70.
Men jag tror som sagt att det blir enklare för dom att få det stabilt på Xbox dels för att de redan har erfarenhet av PC versionen och dels för att de vet exakt hårdvara som ska nyttjas.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ska ju vara betydligt enklare att få grejer att flyta på¨på konsoler just för man vet exakt vilken hårdvara som det kommer köras på.

Beror ju på var flaskhalsen sitter. Är det ex CPU kraften som saknas så spelar påverkar det inte positivt eller negativt att höja upplösningen, men är problemet i GPU kapacitet så lär det inte bli stabilare framerate om man belastar den ännu mer. Eller ja det kanske blir stabila 1FPS istället för ostabil framerate mellan 40 och 70.
Men jag tror som sagt att det blir enklare för dom att få det stabilt på Xbox dels för att de redan har erfarenhet av PC versionen och dels för att de vet exakt hårdvara som ska nyttjas.

Låg fps betyder ju inte att "spelet är instabilt" för mig iaf... Instabilitet = krascher.

Medlem
Skrivet av spikes:

Låg fps betyder ju inte att "spelet är instabilt" för mig iaf... Instabilitet = krascher.

Kan ju betyda många saker, men det jag har "problem" med i spelet är instabil FPS. Har inte krashat för mig på sedan senaste stora uppdateringen i alla fall.

Medlem
Skrivet av spikes:

Umm, så det blir mer instabilt om man höjer upplösningen menar du? rofl

Du får nog läsa en gång till vad jag skrev, det är inte stabil FPS i 1080p, blir nog inte bättre i 4K och utvecklarna själva säger hela tiden hur dom jobbar hårt med att "optimera" spelet.


signatur
1
Skriv svar