Hands-on med Destiny 2 – vilket öde går serien till mötes?

Robot
Hands-on med Destiny 2 – vilket öde går serien till mötes?

FZ tycker till om ett äventyr fyllt med loot och headshots.

#beta, #destiny-2


Medlem

Skulle inte öppna betan ha dragit igång på ps4an redan?

Medlem

Jag håller väl med om att det inte känns som ett helt nytt spel. Men måste bara inflika och säga att hunters är riktigt roliga att spela när man lär sig dom. 🙂

Medlem

Jag tycker mp delen var sjukt tråkig, tror de beror på att de valde två olika kontroll lägen. Men story uppdraget var sjukt nice och intensivt!

Medlem

@Cyberz: Du kan ladda ner betan nu

Skribent
Skrivet av esset:

Jag håller väl med om att det inte känns som ett helt nytt spel. Men måste bara inflika och säga att hunters är riktigt roliga att spela när man lär sig dom. 🙂

Jag får ta och testa dem lite mer. Det var väl mer att jag tyckte det var svårare att hitta en tydlig roll i laget med en hunter jämfört med de två andra klasserna. Men som sagt - väldigt första intryck. Jag brukar vela lite mellan favoritklasser så det kan ju komma att ändra sig.

Medlem

Typiskt man ska vara bortrest helgen när det är öppen beta!

Medlem

Ah det är Nice. Men är lite avtändande att det är så få vapen och rustningar i betan. Och att man inte kan modellera sig en karaktär utan måste välja en med hjälmen på hela tiden. På söndag öppnar dom farmen i en timme... Missar det säkert.

Medlem

väntar tills jag får använda mus och tangentbord och utan mus acc m.m och se hur dom balanserar det i svårighetsgrad för oss på pc, innan dess finner jag ingen tyngd i omdömen eller recension

Medlem

ttk har förlängts och cooldown är avsevärt längre. Detta är något väldigt många, inklusive mig själv och streamers klagat på. Även fast du slutar med 4-5 kd så kommer du bara få lägga en super per match, ibland inte ens det. Kasta iväg en granat och du får återse den efter 2 rundor.
De försöker få destiny att bli mer "competive" och få in det på e-sport men det blir på bekostnad av vad som gjorde destiny unikt.
Betan är tyvärr väldigt generisk, Halo fast sämre, eller COD fast längre ttk.
En annan nyhet är att de klämt in 8 olika vapenklasser under en kategori och sedan tagit bort ammon helt på dem. Istället får du plocka upp dem på en depå unde matchen som har cooldown. Problemet är att endast en i laget kan plocka upp den.
Så i nuläget står hela laget vid depån och tävlar om vem som får ammon.
Sugen på att spela sniper i Destiny? Tänk om..
Bungie lyssnar väldigt mycket på de som vill ha destiny mer tävlingsinriktat, på gott och ont.

Medlem

Jag tillhörde de som länge höll mig borta från Destiny. Men så en dag så kpte jag Destiny när fallen king expansionen kom ut.
På den skivan fick man då en hel del extra godis som inte var med initiellt vid release och oj oj oj vad kul i många, många timmar jag hade med Destiny.
Ja visst single player kampanjen var lite väl kort men jösses vad välgjord den var. Framförallt hur de använde ljud och musik var något bland det bättre jag varit med om i ett spel.
Bossfighternas stegrande musik var riktigt coolt och fick allt att kännas mer pampigt än det antagligen var.

Overall så gillade jag verkligen första Destiny och tyckte inte alls det var så hemskt som många gav sken av. Kanske så kände jag inte igen mig då jag ändå köpte spelet när det hade fått en hel del extra innehåll.

Jag ser fram emot att få lägga vantarna på Destiny 2 helt klart men kanske kommer jag även den här gången vänta en aning för att få lite mer extra innehåll.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker spelet är meh...
Får se hur PC versionen känns men det kan ju inte vara allt för stor skillnad.
Är faktiskt ganska besviken.

1
Skriv svar