Diskussion: Vad tycker du om Destiny 2-betan?

Robot
Diskussion: Vad tycker du om Destiny 2-betan?

Dela med dig av dina intryck och sätt betyg!

#beta, #destiny-2


Medlem

Hade hoppats på att spelet hade skiljt sig lite mer från första men tycker inte särskilt mycket var nytt, knappt gränssnitten i spelet.

Det bästa med Destiny 2 är väl ändå att det släpps på PC.


signatur
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Hade hoppats på att spelet hade skiljt sig lite mer från första men tycker inte särskilt mycket var nytt, knappt gränssnitten i spelet.

Det bästa med Destiny 2 är väl ändå att det släpps på PC.

Kan hålla med om att det inte var mycket nytt men det är ju Bungie så det var mer eller mindre förväntat, Halo serien ändrade sig ju inte så mycket heller under åren hos dom och kan inte uttrycka mig om Betan då jag också väntar på att den släpps på PC!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Kan hålla med om att det inte var mycket nytt men det är ju Bungie så det var mer eller mindre förväntat, Halo serien ändrade sig ju inte så mycket heller under åren hos dom och kan inte uttrycka mig om Betan då jag också väntar på att den släpps på PC!

Jo det är sant, hoppas bara att vi har en story vi kan förstå lite bättre denna gången samt gott med strikes och annat


signatur
Medlem

Känns som destiny fast med bättre storymissons och roligare strikes, vilket är grymt. Men alla vet att destiny handlar om endgame och hur det blir vet vi ännu inte. Men ett garanterat köp, bättre fps kontroller på konsoll går inte att få.

Medlem

Det jag farar över är fuskare, det tog lång tid tills Bungie hanterade lagswitchers på konsol. Så frågan hur det blir med scriptkiddies på PC.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Vet inte om det har diskuterats förut om hur uppläggen kring raids i Destiny 2 kommer att bli.

Jag spelade ihop med min brorsa, vi båda älskade spelet. problemet var att vi inte kände några andra som spelade så eftersom raids saknade matchmakingsystem som Strikes hade så var det omöjligt för oss att spela vissa delar av spelet vilket är tråkigt

Jag hoppas det kommer bli matchmaking på alla typer av raids. strikes mm.

Medlem
Destiny

@Rydell1986: PM, så kan du får komma med i vår lilla grupp
Spelar PVP, PVE osv.. Oftast på kvällen.. Ifall du saknar med spelare

OT.
Tyckte beta för Destiny 1 var roligare, några mer solo mission. Så man fick mer smak av det.
Gillade inte alls första mission.. Kanske bara man hade sett det 100ggr innan.. Raid samma sak..

Men däremot tyckte jag att PVP delar var mycket roligare, super tar mycket längre tid att laddas upp.
Så nu krävs det lite mer skills, samt så kändes som mini map var bättre.. att den inte visade 100mil var näste fiende kom ifrån..

Blir ett garanterat köp. Så många timmar jag har fått av det spelar och fått träffa nya härliga människor...

TOTAL WORTH IT!

Medlem

Betan var väldigt tråkig, det som jag gillade var story uppdraget. Resten var meh, men kommer köpa det i september. Då jag Tycker de verkar ha lyssnat på fansen och skapat en bättre story ark. ^^

Medlem

Jag har spelat massor med Destiny 1, så att de inte gjort allt för för att förändra 2an gör mig väldigt nöjd. Det känns som Destiny 1, fast mycket bättre. Allt är tightare och vi ser ut att ha en bättre variation på vapnen med. Defuse gamemoden var svinkul med (typ CS, men vafan, kul här med). Jag är också, till skillnad från ganska många andra, stört nöjd med kinetic, energy och power slotten. Fungerar mycket bättre än de gammla vapen slotsen bara power ammo droppar lite mer i PvE, är lite snålt nu.

Det enda jag känner mig lite orolig för nu är spontant armor och hur stor skillnad det kommer vara mellan olika loot när vi inte har vettiga talents på dem. Kan ju vara så att det bara var disablat i Betan, har ingen aning. Subklasserna var sjukt kul med, men även där tyckte jag möjligheten till variation kändes mer begränsad än i Destiny 1.

Hur som helst är jag stört hype iaf, ska bli svinkul.

Medlem

Builden som de använde i betan är förövrigt några månader gammal, så alla ändringar eller det som folk upplevde som 'meh' har tydligen redan blivit fixat för releasen.

Citat:

The PVE game tuning has changed pretty significantly since the Beta build was deployed. The nature of a Beta of this scale requires that it’s based off a build of the game that is now months old. So, in many cases, your feedback is helping us validate changes that were previously made based on internal feedback and playtesting.

https://www.bungie.net/en/News/Article/46077/7_This-Week-At-Bungie--07202017


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Tyckte att de kunde ha lagt in flera klasser o gjort varje klass lite mera unik, (kanske inte lika mycket som i overwatch t ex men åt de hållet). 3 klasser känns väldigt tunnt....

Medlem

Tycker gott och väl att dom skulle öppna upp för lite Patrol. Annars kändes spelet som Bungie, dom lyckas återigen med att få fram en skön tillfredsställelse när man skjuter Aliens i huvudet. Gunplay är underbart.

Tycker det är riktigt synd att dom "dummat" ner de olika subclasserna. Det kändes kul i D1 att själv få bestämma exakt hur man ville bygga sin karaktär. Sen att dom tar bort Strength etc gör ju spelet stelare, det blir lite tråkigare att bygga sin karaktär med egna preferenses, typ som att jag älskar att brawla, gött då speccar vi mycket strength för att korta ner CDn för min melee.

Gillar det annars, blir definitivt köp till PC. Ska bli kul att se hur det flyter och känns när PC betan rullar igång.

Medlem

Metan är totalt ändrad, till det sämre.
De har gjort väldigt många ändringar som i princip är baserade på en liten klick tävlingsinriktade människors åsikt.

Bungie verkar tror att de kan föra in destiny till e-sport men det kommer knappast hända, iaf med ett lyckligt slut.

ttk är för lång
Cooldown är nerfad till grunden på allt
Hunters har blivit om möjligt ännu sämre och saknar i nuläget validitet i pve.
fusion OP (igen.. Bungie gjorde exakt samma misstag förra beta)
8 vapenklasser är inklämda under en sektion med extremt skralt utbud av ammo
Depå med cd under matchen som gör att hela laget står och kämpar mot varandra för att få den värdefulla ammon.
För att nämna lite..

Medlem

Hoppas de fixar de saker nämnda ovan. Sen ska jag nog lira det på PC, har fortfarande svårt för fps på konsoll.

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Hade hoppats på att spelet hade skiljt sig lite mer från första men tycker inte särskilt mycket var nytt, knappt gränssnitten i spelet.

Det bästa med Destiny 2 är väl ändå att det släpps på PC.

Precis detta.

Kändes väldigt mycket som "mer av samma". Jag kunde t.ex. tänka mig att små saker, som en kvinnlig röst på spöket, hade gjort stor skillnad, bara för att det inte ska kännas som att man bara fått ett nytt dlc. Små enkla saker som drar en tydligt gräns mot det gamla.

Men, det viktiga är att äntligen kunna köra det på PC, så rent teoretiskt sett hade jag varit lika glad om de släppt orginalet på datorn och klagar därför inte direkt


signatur

K9
:.:

Medlem

D1 gjorde allt bra, förutom att de lagt alldeles för lite krut på endgame. Jag hoppas verkligen de tagit lärdom och ger oss mer att göra när vi når endgame. Vapenhantering och själva striderna var ju från början utmärkta.

Men det verkar som att de flesta ser ut att gå till pc för att spela, så man får hoppas på att de sköter det på bra sätt.

Medlem

Får se om det ändras för mej i 2an.Men i 1 an gick jag med en klan som inte spelade. Det gick att gå ur den gamla. Men jag kunde aldrig gå med i någon ny klan för jag var låst till att inte kunna gå med någon ny. Vet inte varför och försökte såklart gå med i öppna klaner flera gånger om. Utan resultat.

1
Skriv svar