Elite Dangerous private group på PC & PS4?

Medlem
Elite Dangerous private group på PC & PS4?

Jag har precis börjat lira Elite Dangerous igen, nu mest på PS4:an. Spelet är ju för tusan byggt för att sitta och slappa i soffan trots allt även om man saknar sin HOTAS och VoiceAttack m KICS, men.. anyway...

Någon/några som lirar i private group på PC och eller PS4? Vore ju kul att köra lite Bounty hunting for CG tillsammans ibland och ha lite sällskap när man kör runt i sin Diamondback Explorer i den bedövande tystnaden utanför bubblan, eller rent allmänt bara ha någon att snacka med när man grindar FED rank (både på PC och PS4, inte konstigt jag la av på PC:n för 8 månader sen.) eller kör runt på en planet och letar material. Eller bara den där pilgrimsresan till Sol System...

Relik 📜

Semirelaterad fråga. Är spelet mycket "fördummat" till PS4 jämfört med PC? Försökte komma igång på datorn, men fastande helt ärligt på alla kontroller och detaljer. Kul, men inte vad jag sökte just då eller söker nu.

Fascinerad av konceptet dock, sugen på att plocka upp för PS4.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Jag skulle säga att spelet är identiskt med PC versionen... har spelat 4-5h.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

När jag kollat på livestreams av spelet fattar man Noll, men ändå är jag nyfiken på att testa på spelet.


signatur
Medlem

Helt underbart på PS4:an. De har lyckats väl med kontrollerna så det är banne mig lättare än när jag nu satte mig med min HOTAS flygpinne igen. Bara när man hoppar in i buggyn det blir irriterande då de vänt på pangpang & gas av någon outgrundlig anledning.

Har gjort mer på två veckor på PS4-versionen än jag fick gjort på hela tiden på PC:n insåg jag när jag körde lite på den igen idag. Finns gott om guider och annat för att komma in i spelet. Se bara till att köra solo mode till en början, många i startområdena som jävlas med nya spelare "bara för att de kan".

Identiskt PS4/PC men liite segare laddningar, lite fram drops på sina ställen givetvis. Och jag måste sitta med glasögon för att läsa texten på min stora TV - börjar bli gammal.
Och klart att grafiken är lite nerbantad, men det är inget du märker direkt när du spelar.

Bara en liten varning: Det är inte det actionspel de försöker lura dig att det är. Tidstjuv för dig som gillar att åka runt i rymden och se hur fin den är, som gillar att sätta upp egna mål och känna dig väldigt, väldigt.. väääldigt liten. ...men väldigt lätt spel jämfört med t.ex. EVE Online.

Medlem

Jag lirar Elite på PC en hel del, började med exploration för kanske 2-3 månader sen. Innan dess körde jag trading i väl över 1½ år.

Finns en bra discord för elite som jag hänger på när det blir allt för ensamt där ute:
https://www.reddit.com/r/EliteDangerous/wiki/discord (länk där)

Har inte letat efter en svensk spelarbas för elite men ju mer jag tänker det dessto mer vill jag bli involverad i en!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Är det någon som spelar fortfarande?

Jag kör på PS4an så det vore ju kul med folk där annars kanske det finns någon svensk discord server eller något, vore trevligt

Medlem
Japp! Djupt nere i elite nu.

Nja - djupt å djupt

Men fastnat tillräckligt länge för att som du börjar tänka att det nog är kul med andra.
Spelar annars inte mycket online.

Men ta mitt ps4 ich adda om du känner för det!

Psn: GONZO535

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Helt underbart på PS4:an. De har lyckats väl med kontrollerna så det är banne mig lättare än när jag nu satte mig med min HOTAS flygpinne igen. Bara när man hoppar in i buggyn det blir irriterande då de vänt på pangpang & gas av någon outgrundlig anledning.

Har gjort mer på två veckor på PS4-versionen än jag fick gjort på hela tiden på PC:n insåg jag när jag körde lite på den igen idag. Finns gott om guider och annat för att komma in i spelet. Se bara till att köra solo mode till en början, många i startområdena som jävlas med nya spelare "bara för att de kan".

Identiskt PS4/PC men liite segare laddningar, lite fram drops på sina ställen givetvis. Och jag måste sitta med glasögon för att läsa texten på min stora TV - börjar bli gammal.
Och klart att grafiken är lite nerbantad, men det är inget du märker direkt när du spelar.

Bara en liten varning: Det är inte det actionspel de försöker lura dig att det är. Tidstjuv för dig som gillar att åka runt i rymden och se hur fin den är, som gillar att sätta upp egna mål och känna dig väldigt, väldigt.. väääldigt liten. ...men väldigt lätt spel jämfört med t.ex. EVE Online.

Håller med, kör faktiskt med ps4 dosa på pc'n just för att alla binds är smidigt utsatta.
Går väldigt bra i vr också, mycket bättre än att försöka med mus och tangentbord som blir i princip omöjligt.

Medlem
Tillbaka till Elite

Har också börjat snegla tillbaka på Elite och har hoppat in i det då och då. Mest för att slappa bland en massa stenar som jag 'majnar' i VR. Grymt skön effekt när man spränger en asteroid i VR. Myser med lite musik och att ibland fly från en å annan smutsig pirat. Skulle vilja gräva på asteroider på en del hotspots, men då skulle man behöva backup av några wing mates med bättre bestyckning. Spelar på PC och min commander heter Eli Jon om någon vill adda. Är med i en squadron som heter Exile Logistics Inc
med tickern ELOI.
Hoppas vi ses i rymden!

o7


signatur

/MJ

1
Skriv svar