Hör publikens besvikelse när Valve annonserar kortspelet Artifact

Robot
Hör publikens besvikelse när Valve annonserar kortspelet Artifact

Vi kan aldrig gissa vad de hellre skulle visat upp.

#artifact, #dota-2, #nyhetstips


Medlem

Nooo inget nytt half life eller portal

Medlem

Kul att vara utvecklare för det spelet med en sådan reception...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Bara en idiot hade hoppats (och trott) på något annat än ett spel som har med dota att göra, skulle utannonserats på The International, en dota2-turnering.

Releasehästryttare

Äh, PRECIS lika dant när Heartstone utannonserades på Blizzcon 2012 och vi vet ju hur det går för dem!

Ambassadör
Xbox

Gwent är det enda som är kul. Så det så.


signatur

Jump in.

Medlem

Dota 2.... Inte rört det sedan Hots kom i beta. Har ingen aning varför jag har det ens installerat längre. Använder knappt steam också iofs. Battle.net fyller min speltillfredställelse.

Sen nu som kortspel? Nej tack. Hur många kort kan det bli? Är man en hjälte? T ex Doom? Kort är vapen?

Vilket fiasko.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Oj ännu ett kortspel...yawn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Remus:

Dota 2.... Inte rört det sedan Hots kom i beta. Har ingen aning varför jag har det ens installerat längre. Använder knappt steam också iofs. Battle.net fyller min speltillfredställelse.

Sen nu som kortspel? Nej tack. Hur många kort kan det bli? Är man en hjälte? T ex Doom? Kort är vapen?

Vilket fiasko.

Du vet än så länge ingenting om spelet mer än det lilla som day9 berättat och du tycker du har tillräckligt på fötterna för att kalla det för ett fiasko?

Medlem

Bara för att man bu:ar (eller mer "awww...." låter det som enligt mig) betyder ju inte att det kommer gå dåligt för dom. Men även det innebär inte heller att man inte blir besviken. Det är inte riktigt vad någon ville se - även om man väljer att spela det.

Medlem

@Devan: Skillnaden är att det knappt fanns några digitala kortspel på den tiden förutom MTGO och typ.. Scrolls?
Just nu släpps det nya kortspel varannan månad. Folk har helt enkelt tröttnat.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Remus:

Dota 2.... Inte rört det sedan Hots kom i beta. Har ingen aning varför jag har det ens installerat längre. Använder knappt steam också iofs. Battle.net fyller min speltillfredställelse.

Battle.net? Blizzard har ju gått ner sig helt. De är som spelvärldens McDonalds. Men visst, gillar man äta där så.

Releasehästryttare

@Kleptoman: Sant! Därför de testar att göra nått helt annat. Läs tidigare post https://www.fz.se/nyhet/273970-valve-gor-kortspel-av-dota-2

Som det låter så finns ju inget liknande på marknaden nu.

Medlem

Jag blir rent ut sagt förbannad på Valve. De bryr sig inte ett skit om oss "gamers". Fan bäckna iväg Half-Life licensen till något företag som vill tillverka riktiga spel för vuxna. Usch..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Buio:

Battle.net? Blizzard har ju gått ner sig helt. De är som spelvärldens McDonalds. Men visst, gillar man äta där så.

Alltså gillar och gillar.. men man kan ju få en leksak...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag blir rent ut sagt förbannad på Valve. De bryr sig inte ett skit om oss "gamers". Fan bäckna iväg Half-Life licensen till något företag som vill tillverka riktiga spel för vuxna. Usch..

De kanske helt enkelt inte vill göra något nytt Half-Life?
Du får det att låta som om de är skyldig "oss" det av någon anledning.

Inaktiv

@Dominus: Dom kanske inte är skyldiga oss mer Half-Life men ändå besviket att HL2:EP2 slutade med en sån cliffhanger utan uppföljning. Det är ett öppet sår.

Medlem
Skrivet av Dominus:

De kanske helt enkelt inte vill göra något nytt Half-Life?
Du får det att låta som om de är skyldig "oss" det av någon anledning.

spela EP 2 så kan vi snacka sen..

Medlem

På ett sätt kan jag känna att dom faktiskt är "skyldiga" oss ett avslut på Half-Life, för vi köpte in i deras episodiska idé. Dem lovade att avsluta triologin, gång på gång. För att sedan sluta käft och inte säga ett ord, ett ynnest.

Till och med en 10 minuters cutscene i Source motorn där man snabbt drar ett plumt slut för Half-Life vore tillräckligt även om det var ett värdelöst sådant. Efter allt tjöt och lovande som faktiskt gjorde att man köpte in Episode 1 och 2, borde dom kunna göra något för deras trognaste fanbase. Heck, ge tillbaka utvecklingen av en Episod till Arkane. Ge ut en novell som någon fanbase fått skriva. Något.

Tycker det är synd för det drar ner ryktet att dom bryr sig om dig som kund, som dom kunde stoltsera med förr. För få såna utvecklare redan då och de dör ut mer och mer.

Sedan kan jag inte bry mig mindre om ytterligare ett kortspel, tyvärr. Gwent var småkul i Witcher 3, men är verkligen inte min grej.


signatur

Nämen!

Medlem

@Buio: mcd föder 3% av jordens befolkning varje dag.

Medlem

Känns som att jävligt många utvecklare hoppar på trenden för lättförtjänta pengar...

Medlem
Skrivet av Struggle:

På ett sätt kan jag känna att dom faktiskt är "skyldiga" oss ett avslut på Half-Life, för vi köpte in i deras episodiska idé. Dem lovade att avsluta triologin, gång på gång. För att sedan sluta käft och inte säga ett ord, ett ynnest.

Till och med en 10 minuters cutscene i Source motorn där man snabbt drar ett plumt slut för Half-Life vore tillräckligt även om det var ett värdelöst sådant. Efter allt tjöt och lovande som faktiskt gjorde att man köpte in Episode 1 och 2, borde dom kunna göra något för deras trognaste fanbase. Heck, ge tillbaka utvecklingen av en Episod till Arkane. Ge ut en novell som någon fanbase fått skriva. Något.

Tycker det är synd för det drar ner ryktet att dom bryr sig om dig som kund, som dom kunde stoltsera med förr. För få såna utvecklare redan då och de dör ut mer och mer.

Sedan kan jag inte bry mig mindre om ytterligare ett kortspel, tyvärr. Gwent var småkul i Witcher 3, men är verkligen inte min grej.

Bra skrivet. Helt rätt. Halleluja.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

MEG
Medlem

Hahaha underbart, förståeligt av publiken.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ännu ett kortspel?..... gäääääääääääääääsp

Avstängd

Kan bara instämma i klagosången. Något mer ointressant får man ju leta efter. Ingenting jag skulle lägga tid på om det så vore gratis.

När var senast Valve gjorde något bra egentligen?

1
Skriv svar