Onödigt vetande: Längsta Battlegrounds-killen nästan 7 km

Medlem

@Kyraal: Äsch, jag som till och med tänkte skriva något om hur imponerad jag var av spelmotorn. Tackar för klargörandet.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Tomas Helenius: gjorde lumpen på ing2 i Eksjö å våra befäl sa till oss att detta hände där bara några år innan oss, (2006 ryckte jag in). Fick dock aldrig nån uppfattning om det var sant eller om dom bara sa det för att vi inte skulle skjuta en massa i luften.

Gjorde också lumpen på Ing2, 2001.
Grannplutonen gjorde patron-ur och någon av soldaterna var oaktsam och slarvade, sköt av ett skott in mot Eksjö stad. Kulan träffade nog inget väsentligt då det aldrig hördes något från allmänheten.

Under en övning med min pluton, med skarp ammunition, slarvade en trött och sliten kamrat med patron-ur. Skottet avlossades i riktning mot utspridda soldater. Att den kulan inte träffade någon/något är ett mirakel. Blev förhör mm, killen var ganska skakad.

Ungefär någon månad tidigare hade en soldat på ett annat regemente, minns inte vilket, skjutit en kamrat som satt på en stol inomhus. Han skulle bara "leka" och glömt att han hade kula i loppet. Tror den killen dog. Minns inte helt men är rätt säker på det.

Vad jag minns talades det om att minst 1 värnpliktig dog per år i genomsnitt. Då iaf.
Men vad gäller civila har jag bara hört om din specifika händelse.

Konstigt att det inte händer mer med tanke på hur mycket det skjuts/sköts.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Ungefär någon månad tidigare hade en soldat på ett annat regemente, minns inte vilket, skjutit en kamrat som satt på en stol inomhus. Han skulle bara "leka" och glömt att han hade kula i loppet. Tror den killen dog. Minns inte helt men är rätt säker på det.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/18/slott.html

Den kanske?

Medlem

precis

12
Skriv svar