Det underliga tvånget med nyheter på FZ - Ett outforskat fenomen

Medlem
Det underliga tvånget med nyheter på FZ - Ett outforskat fenomen

Jag undrar varifrån tvånget att läsa alla nyheter kommer från? Även de man inte vill läsa...

Jag har till exempel inte läst den om Cat Quest. Jag har inte klickat på den, och jag har heller inte kommenterat att jag tycker det är ointressant. Jag har heller inte uppmanat FZ att sluta skriva om spelet, och fokusera på Battlegrounds istället, eller något annat spel för den delen. Jag har helt enkelt avstått från att göra detta, för det medför inget positivt.

Är jag en av få som är immun mot detta tvång?

Det är ju däremot positivt att FZ leverera nyheter oavsett vad dom handlar om. Det är därför jag är här, för det kan dyka upp något som jag är intresserad av att läsa. Det är lite som julafton varje dag. Eller fler gånger på samma dag.

Jag har väldigt svårt att förstå vad det är som upplevs negativt med att det ligger fyra nyheter om till exempel omtalade Battlegrounds på första sida? Det tvingar inte mig att läsa dom. Jag har valmöjligheter. Jag känner inget tvång att jag måste läsa allt om Destiny 2 heller, som det skrivs en hel del om, eftersom det är på tapeten just nu. Jag har valmöjligheter. Dock tycker jag det är roligt att FZ skriver om Destiny 2. Och alla andra spel dom skriver om. Och kommer skriva om. Det är därför jag besöker FZ.

Det finns andra spel att skriva om? Uppenbarligen, klicka här.

Det är sedan inte en gemensam resurs som skriver alla nyheter tillsammans. Utan olika människor. Människor med varierande intressen. Notera att detta är min teori. Människor som just nu tycker Battlegrounds är roligt och populärt, som tar tillfället i akt att dela med sig av sin glädje för spelet och dess utveckling. Det kunde lika väl varit Overwatch, men den stormen har lagt sig lite. Det kunde varit FIFA 23, Lawbreakers etc. Det kanske kommer bli mycket Destiny 2 i framtiden. Eller World of Starcraft? Hur som helst så är det bara trevligt och roligt.

Du får välja vad du vill läsa. Det finns inget tvång.

Köper du tröjan som hänger framför dig, för att den hänger där? Eller letar du upp en som du tycker om och som passar?

Jag kallar inte kommentarerna som skrivs för feedback, utan för glädjedödare. Vore roligare om vi spontat startade en tråd där vi rösta för vilket spel som ska lunchstreamas än att vi kastar tomater på FZ. Det blir en skönare och roligare stämning på stället, vilket jag dock tycker att det är för det mesta.

Jag summerar; Den mänskliga faktorn återfinns även i cyberrymden.

Jag valde såklart av uppenbarliga skäl att använda Battlegrounds som ett exempel i denna text.


signatur

Niet.

Skägg.
10 Chambers

Kul läsning! Man blir i ärlighetens namn ganska luttrad mot slentriangnäll som ibland dyker upp (det går lite i vågor) och ibland får man ta sig i kragen och kanske välja en annan nyhet än just det där om Battlegrounds. Säkert valt bort 3-4 nyheter om just Battlegrounds denna vecka, just av den anledningen.

Sen älskar jag när ni tipsar (särskilt du Theade, du är en maskin!), som när någon nämnde Cat Quest idag. Hade ingen aning om att det spelet ens existerade, men tyckte det såg trevligt ut och kunde hänga texten lite på att Fredrik är en sådan kattälskare.

Som jag skrivit i många andra trådar: det är vi tillsammans som sätter tonen i kommentarsfälten. Strunta i gnällisarna, skriv positiva saker och kom med konstruktiv kritik, både mot oss och mot de speltillverkare som dyker upp då och då.


signatur
Medlem

Äsch, lite gubbgnäll gör väl inget. FZ kan ju åtminstone leverera med kvalite
Släng en titt på flamset, det märkliga resonemanget och den låga kvalitén på andra svenska spelsidor.

FZ är och förblir den bästa spelsajten.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Är väl samma fenomen som på många andra ställen, tyvärr. Där folk går in och skriver negativa saker bara för att andra gör det. En slags hat-kultur där något eller någon blir populär att hata. Folk hoppar på flame-train i bara farten för att vara med i den där "coola" gruppen som kastar skit och inte vill vara utanför. Eller så snackar man skit om annat för att hävda sig själv och sina egna intressen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar