Quake Champions släpps på Early Access nästa vecka

Robot
Quake Champions släpps på Early Access nästa vecka

Nästa vecka blir det nog inte Battlegrounds på lunchstreamen. Men det finns en hake.

#early-access, #quake-champions


Medlem

Undra om ultimate blir en BFG eller SuperShotgun. x)


signatur

Fueled by coffee.

Avstängd

oooh nice! får nog ta och börja lira quake igen snart då, ikväll blir det då inte för min del. Blir lite torsdagskräck för mig där jag ska skrika till outlast 2 som jag inte lirat ännu

Medlem

Jag har avbokat min förbokning.
Blev så besviken på det jag sett.
Nöjer mig med Doom.


signatur

autograph

Medlem

Har vart med sedan tidigt beta och det blir faktiskt inget köp för min del. Jag ogillar starkt hela hjältesystemet.

Medlem

Jag testade det och tror jag blivit gammal.
Det gick alldeles för fort


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Avstängd
Skrivet av legendofkarl:

Har vart med sedan tidigt beta och det blir faktiskt inget köp för min del. Jag ogillar starkt hela hjältesystemet.

Skrivet av Pawbeltolaf:

Varför förhandsboka något som blir gratis att lira?

Avstängd
Skrivet av autograph:

Jag har avbokat min förbokning.
Blev så besviken på det jag sett.
Nöjer mig med Doom.

DOOM i all ära; MPn var faktiskt underskattad, men med bristen på content (kommer ej komma något mer heller, bekräftat av bethesda) samt att rundorna är så otroligt korta (75 kills på TDM, what? Det är 1 bra streak gjorde att alla slutat spela.

På PC är det iaf nästan dött.

Medlem

De utlovade ett klassiskt läge utan olika hjältar. Innan jag sett detaljerna kring det så startar jag nog inte QC igen.

Avstängd

@kEJTLiN: ett klassiskt läge utan hjältar? Nej dom har lovat att man ska kunna se till att avaktivera abilities det är det enda klassiska, kunnat va olika gubbar jävligt länge i quake.

Medlem

@Pawbeltolaf: Även när det släpps skarpt kommer det finnas två varianter. En f2p-version och ett betalversion.
I betalversionen får du direkt tillgång till alla hjältar och spelar som du vill, inspelade tokens används primärt till lootkistor med skins. I f2p är många champions (alla utom en?) låsta standard och man använder inspelade tokens till lootkistor men även till att hyra champions viss tid. Finns även en (om än väldigt låg) chans att permanent låsa upp champions via lootkistor i f2p.

Rätt schysst avvägning som inte delar spelarbasen mm. I like it!

Inaktiv
Skrivet av Pawbeltolaf:

@kEJTLiN: ett klassiskt läge utan hjältar? Nej dom har lovat att man ska kunna se till att avaktivera abilities det är det enda klassiska, kunnat va olika gubbar jävligt länge i quake.

Fast olika gubbar har haft exakt samma egenskaper i Quake innan detta spel, samma hitbox, samma movement och samma hastighet. Även om man stänger av abilities i detta spel kommer det aldrig bli ett helt klassiskt läge eftersom gubbarna fortfarande har olika stora hitbox och olika movement.

Själv gillar jag inte detta spel så kommer inte bli varken något spelande eller betalande förrän de lägger till ett spelläge som faktiskt är roligt.

Medlem

Jag testade spelet ett tag och blev besviken på att man har hjältar med olika ''skills''.
Team deathmatch var inte kul för fem öre när några spelare hade hjältar som kontrar din gubbe.
Jag har sett några 1v1 matcher och detta spel verkar bara vara balanserat för 1v1.
Värsta med detta spel är karaktären som kan bli osynlig, speciellt i TDM..

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Varför förhandsboka något som blir gratis att lira?

Jo, jag förbokade Quake långt innan de bestämde att det skulle bli "gratis"/f2p.
Jag är alltid ute efter extraprylarna som man får då man förbokar.


signatur

autograph

1
Skriv svar