Windows och Xbox delar hav i Sea of Thieves

Robot
Windows och Xbox delar hav i Sea of Thieves

Crossplay bekräftat för sjörövare - samt taktisk kräka.

#gamescom, #gamescom-2017, #sea-of-thieves


Medlem

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men låter ju kul.


signatur

autograph

Medlem

Vi får väl se hur många som uppgraderar till Win10 för att kunna spela spelet, jag är inte en av dem även om verkar vara ett riktigt kul spel.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vi får väl se hur många som uppgraderar till Win10 för att kunna spela spelet, jag är inte en av dem även om verkar vara ett riktigt kul spel.

Okej. Du får ha det så trevligt med ditt föråldrade OS, med dåligt hårdvarustöd, avsaknaden av DX12 m.m.

Medlem

Crossplay är enligt mig alltid positivt, speciellt i spel som Sea of Thieves.


signatur
Medlem

@GiGeGame: Fast det är ett FPS. Sikta med handkontroll förlorar i 99 fall av 100 mot mus/keyboard. Det hundrade fallet orsakades av att PC spelaren var full.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@GiGeGame: Fast det är ett FPS. Sikta med handkontroll förlorar i 99 fall av 100 mot mus/keyboard. Det hundrade fallet orsakades av att PC spelaren var full.

Beror helt på spelet. Spelar mycket hellre och bättre med handkontroll i spel som CoD eller Titanfall. Plus, spelar ingen som helst roll då allt som spelar roll är vad man gillar, speciellt i ett spel som detta där twitch aim och finsikte inte kommer spela någon större roll.

Medlem

@joonsson:

Precis. Det makkapakka glömde skriva är att HAN förlorar 99 av 100 fall mot mus spelare. Och det är förståerligt om man inte lirar med kontroll.

Finns dom som är bra på spela utan händer och t.o.m fötterna.

Medlem
Skrivet av MrValle:

@joonsson:

Precis. Det makkapakka glömde skriva är att HAN förlorar 99 av 100 fall mot mus spelare. Och det är förståerligt om man inte lirar med kontroll.

Finns dom som är bra på spela utan händer och t.o.m fötterna.

Fast det joonsson glömde skriva var att HAN spelar mycket bättre med handkontroll än mus/tgt. Det betyder inte att mus/tgt inte är klart fördelaktig att använda (Det kan väl vem som helst med en halv tänkande hjärna inse att det är). Enda oroande med det här är att antingen ger de xbox folket någon form av autoaim (som alla fps spel på konsoll) som antingen inte är bra nog och de åker på pisk mot PC spelarna, ELLER så är autoaimen för bra att konsollspelare vinner pga "fusk" då deras handkontroll inte är lika lämpad för just FPS spel.

Den som lyckas lösa den nöten på något bra sätt kan snabbt bli jäkligt rik.

Medlem

@Tamazin:

Ja klart man har en liten fördel med mus mot kontroll. Men långt ifrån så stor som folk tror. bara kolla på streams där elitspelare lirar.

Medlem

@joonsson: Vi får se Jag tror PC Master Race™ kommer ha fördel pga kontroller.

@MrValle: Klart jag förlorar mot mus/keyboard spelare eftersom jag spelar den typen av spel på PC. Är någon dåraktig nog att använda en handkontroll i ett PC spel mot andra mus/keyboard spelare är de kanonmat.
Samt, "kolla på streams med elitspelare" jo men du, majoriteten av de du möter är INTE elitspelare utan Nisse på hörnet som gillar att spela. Ska du ha ett vettigt argument får du titta på mediokra spelare som spelar med handkontroll vs mediokra spelare som använder mus/keyboard. DÅ får du en vettig jämförelse.

Medlem

@Makkapakka:

Ja men argumentet var ju att man inte kan vara lika bra med kontroll. Och det kan man i de mesta fallen.

Jag lirar mest bara vr på pc nu för tiden. Men har polare som lirar mp på pc med kontroller och det går utmärkt i spel som bf1.

Avstängd
Skrivet av Ahris:

Vi får väl se hur många som uppgraderar till Win10 för att kunna spela spelet, jag är inte en av dem även om verkar vara ett riktigt kul spel.

Kan säga att Windows 10 inte alls är som ryktena sägs jämt av den negativa aspekten.

Medlem

@MrValle: Vi kan säga att vi står oeniga i den frågan.

Medlem

@Makkapakka:

absolut, agree to disagree

1
Skriv svar