Snacka med redaktionen på vår Discord-server

Robot
Snacka med redaktionen på vår Discord-server

Eller hitta trevliga med- och motspelare. Chatta som om det vore 1996 helt enkelt.

#chatfest, #discord, #redaktionen, #jvhk


Inaktiv

Trevligt, men på något vis om det skall skrivas så föredrar jag helst IRC fortfarande. Kalla mig gammalmodig eller dumstridigt nostalgisk, men IRC->Qnet trots en rejäl minskning av användare så har detta en varm plats i hjärtat fortfarande, även om jag mest idlar numera.. ^_^

Medlem

IRC, på den gamla goda tiden, saknar jag som fan. Måste börja testa discord på grund av det.

Inaktiv

@Whisp: Kul att se att du dök upp med!

Medlem

Varför heter den geeks i stället för FZ ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Varför heter den geeks i stället för FZ ?

För att sweclockers och 99mac är med skulle jag tro


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Json_81: Ohh okej


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Skägg.
10 Chambers

@DeXZoR: Vårt företag heter Geeks. Vi är vad vi heter, så att säga.


signatur
Ambassadör
Xbox

Fränt, nu kan jag irritera folk på fler ställen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Trevligt, men på något vis om det skall skrivas så föredrar jag helst IRC fortfarande. Kalla mig gammalmodig eller dumstridigt nostalgisk, men IRC->Qnet trots en rejäl minskning av användare så har detta en varm plats i hjärtat fortfarande, även om jag mest idlar numera.. ^_^

Jag har också idlat på qnet sen urminnes tider, men vi har faktiskt gått över till discord nu. Dock har vi behållit en länk till IRC via en bot som skickar det som skrivs mellan IRC och discord, så går lika bra att använda vilket som när vi pratar med varandra.

Inaktiv

@ZkilfinG:

Smidigt, hur har ni implementerat detta?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@ZkilfinG:

Smidigt, hur har ni implementerat detta?

En discord-bot som pratar med en IRC-bot. Gissar att det inte är egenutvecklat utan finns på interwebs.

Inaktiv

@ZkilfinG:

Ok, får kika på det där lite.

Medlem

Om man ska hänga på IRC, vad använder man för app på iOS?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

FM-guru
F.d. Sisyr

Suttit på IRC sedan millenieskiftet någon gång, men har numera helt gått över till Discord. Väldigt användbart program, även om jag saknar loggarna..

Medlem

Trevligt! Ska besökas när man kommer hem från jobbet. Heter "Artifactor". Vi syns på ze interwebs!

Tråddemonen
Testpilot

Finns det möjlighet att någon kan slänga upp ett Monster Hunter World rum? Tänkte få ihop lite spelare ikväll efter jobbet och få igång FZ Squaden där samt ge tips och annat till lite nya spelare

Skägg.
10 Chambers

@Zimpan: Bra idé, tänkte du röstchat?


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Absolut! Vill även ha folks synpunkter kring en beginners guide som ska postas i MHW tråden. Tänkte att jag tar tiden på mig att hjälpa de andra nu när jag har lite tid för mig själv över natten.

1
Skriv svar