Klart – Final Fantasy XV kommer till pc

Robot
Klart – Final Fantasy XV kommer till pc

Se första trailern och bilderna.

#fantasy, #final, #xv


Medlem

Fan vad underbart! Ospelbart på ps4an i mitt tycke... För fpsen menar jag mest då. Spelet verkar fortfarande grymt roligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av sgt_lol:

Fan vad underbart! Ospelbart på ps4an i mitt tycke... För fpsen menar jag mest då. Spelet verkar fortfarande grymt roligt.

Funkar riktigt bra faktiskt. Den är i 30, men stabil.

Undrar om FPSn fortfarande kommer vara låst...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hah, vad var det jag sa? xD

Blir ett garanterat köp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köpte det till ps4, men jag tycker att den låga fpsen gjorde spelet ospelbart iallafall enligt mitt tycke.
Ett släpp till pc är verkligen välkommet!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Har varit nära på att köpa det till PS4 flera gånger men har alltid haft på känn att det kommer till PC en vacker dag. Skönt att man inte har väntat förgäves och att det äntligen är officiellt.

Medlem

Fan, skulle väntat. Tvingade igenom mig den låga fpsen och lagget i onödan. Aja, lär köra igen i framtiden.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fan, skulle väntat. Tvingade igenom mig den låga fpsen och lagget i onödan. Aja, lär köra igen i framtiden.

Kände precis samma sak när jag läste detta...

Medlem

ÄR det ett spel som "egentligen" ska spelas på PS4 Pro när så många klagar på att det är segt?
Tänker att många inte "bytt upp sig".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

ÄR det ett spel som "egentligen" ska spelas på PS4 Pro när så många klagar på att det är segt?
Tänker att många inte "bytt upp sig".

Jag körde det på PS4 Pro och tyckte ändå att FPSen höll sig runt 30. Speciellt laggigt var det inte vad jag minns iaf. Under tiden jag ägde spelet kom två nya modes men de tillförde inget speciellt. Kände inte heller att 4K presentationen var något speciellt att hänga i granen. Andra 4K spel på PS4 Pro gör sig mycket bättre (tex Ratchet & Clank).

Kommer köpa det till PC också då jag verkligen njöt av spelet.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hah, vad var det jag sa? xD

Blir ett garanterat köp.

o_O Jättemånga har sagt det från första början dock. Tycker inte det är allt för oförväntat med tanke på att Square lagt ut allt fler spel på PC på senaste tiden. Med det sagt, jävligt glad att allt fler spel kommer till PC nu. (Monster Hunter World, I'm looking at you!)

Medlem

Får hoppas de implementerar HDR i den här versionen då det verkligen gjorde en underbart stor skillnad på PS4 när jag spelade det. Det var ordentligt jäkla läckert redan då, i 1800p. (PS4Pro)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Quake-konnässsör

Dags och köra igenom det för tredje gången då det släpps till PC sedan då

Akta sköldpaddan bara, den bits.

Medlem

Kommer tydligen att kräva 170GB utrymme. 1TB SSD får gärna gå ner lite i pris innan detta släpps.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Fan, skulle väntat. Tvingade igenom mig den låga fpsen och lagget i onödan. Aja, lär köra igen i framtiden.

Man kan ju undra varför du ens har en konsol om du nu retar upp dig så mycket på fps?

Jag spelade detta för storyns skull, det andra sket jag totalt i.


signatur

PS5 och inget annat.

Quake-konnässsör

@breahl: Kan det vara så att man har vant sig vid låg FPS på konsol och på datorn är man mera petig. Med nVidia Hairwork så tror jag inte det hjälper FPS så mycket, med hoppas att de har lite mera olika val när det kommer till PC installationen så FPS räddas lite. Vet inte om PS4 Pro hanterar FFXV bättre än vanliga PS4an.

Kör igenom Bloodborne igen på PS4an och blev ganska fort irriterad på den låga FPS, måste rulla på mellan 10 - 30 fps. Men man fick vänja sig väldigt fort med det, hade inte så mycket val direkt. Hoppas verkligen det spelet kommer ut till PC.

@Bojkott: Kommer det verkligen ta 170GB? Tror det inte tar så mycket på PS4an ens, ligger runt 60GB hade jag för mig.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

o_O Jättemånga har sagt det från första början dock. Tycker inte det är allt för oförväntat med tanke på att Square lagt ut allt fler spel på PC på senaste tiden. Med det sagt, jävligt glad att allt fler spel kommer till PC nu. (Monster Hunter World, I'm looking at you!)

Nähe jag var först!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av almblad:

@Bojkott: Kommer det verkligen ta 170GB? Tror det inte tar så mycket på PS4an ens, ligger runt 60GB hade jag för mig.

Japp.
http://www.usgamer.net/articles/final-fantasy-xv-needs-a-whop...

PC-versionen kommer till skillnad från PS4 har stöd för native 4K, vilket innebär högre upplösning på texturerna och modellerna. De har också bakat in nya tekniker från Nvidia som lär ta lite plats.

Quake-konnässsör

@Bojkott: Herregud, kommer inte kunna använda mitt internet på en vecka. Vissa av oss har inte riktigt fått fiber till våra stackars datorer ännu

Som ni skriver, dags och skaffa en till SSD för enbart FFXV då...

Gen
Medlem

@almblad: Bloodborne har problem med frame pacing men ska rulla på i 30fps. Detta problemet gör att det känns "hackigare" än vad det egentligen är. Har samma problem i Mass Effect Andromeda på PC under mellansekvenser (de som är in game) och trots att jag ligger på runt 100fps så har jag höga frame times vilket gör att det upplevs hackigt.

Avstängd

Men rekommenderar det starkt för er som inte spelat det. Adamantoise var nog den mest enformiga bossfighten jag varit med om och tog några timmar att döda sköldpaddan/Berget. Men kändes bra då man var klar.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar