Age of Empires IV avtäckt!

Medlem

Bara det verkligen blir ett RIKTIGT Asian Vampires - som en kompis fruga trodde det vi spelade hette - och inte ett liknande spel som Relic har gjort förut. Är inget tokfan av hjälte-enheter och för mycket RPG-element i RTS. Det ska vara en sjuhelvetes massa likadana gubbar som lyder min minsta vink i musköterna och värjornas tidsålder bara, inget larv nu tack

Avstängd

Får hoppas spelet förhåller sig hur AoE 1 & 2 var, var inget stort fan utav tredje spelet tyvärr

Medlem

Hoppas det håller sig som strategispel och inte gör sig av med basbyggande och liknande som i DoW-serien. Action i all ära men jag gillar strategi (det som händer innan striden) och inte taktik (det som sker under striden). Många av dagens RTS borde kallas RTT...

Medlem

@Pawbeltolaf: Det här upplevs säkert jättekonstigt - med tanke på att jag just skrev att jag inte gillade RPG-element i RTS - men kortleken i AoE3 var riktigt mysig! Har gärna något sådant element som "meta" i nästkommande game faktiskt, så länge man inte behöver bry sig så mycket om det in-game sen. Gillar som sagt känslan av att det är kalasfeta bataljer mest

Medlem

Får hoppas att de går tillbaka till det som var bra i tvåan, och inte tittar på trean som var helt värdelöst.
Hoppas de siktar på att komma in på esportscenen, AoE2 är ju fortfarande "stort".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Detta är en grymt trevlig nyhet

Som en del redan sagt; älskar CoH, DoW1 och DoW2-3 är inte så tokigt heller - men det behövs inte ett nytt spel i den stilen utan hoppas att de går tillbaka till hur AoE1-3 var.

Hade varit intressant att veta hur långt i utvecklingen dom är, men med tanke på att det inte finns gameplay-trailer ens så verkar det som att det är ett bra tag dit.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

@BillyJoeBob: Meh. Jag trodde för en sekund att du hade gameplay-video... jag måste nog avhajpa mig lite.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

@Castor.T: I kontexten tror jag att de menar att det inte kommer till konsol. Bara PC-plattformen. Och jag antar att du pratade om butiker.

Medlem

Detta kan bli skoj!

Medlem

HYPE!

Men känns ju ändå lite dumt att inte visa i vilken tidsperiod spelet ska vara i...

Medlem

@Vercadi: jaså? Jag älskar coh2..lirar det så ofta jag kan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Snälla snälla gör ett ordentligt RTS med basbyggande och långsiktig strategi och inget småskaligt, taktiskt, rushande med hjältar som 99% av alla "RTS" har varit de senaste åren.

Medlem

Windows 10 kravet kommer nog få många äldre fans att avstå, när de sedan inser detta och släpper spelet på Steam och till Windows 7 är det nog för sent.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Windows 10 kravet kommer nog få många äldre fans att avstå, när de sedan inser detta och släpper spelet på Steam och till Windows 7 är det nog för sent.

Haha - den eviga optimisten har talat.
Jag tror du har helt fel. Och jag tror Microsoft har kompetens nog att se till att spelet når ut till alla AoE-fans.

Medlem

@Halvars90:

Givet vad de visar upp för bilder så borde det spänna från antiken till 1700-1800 talet. Att antiken är med känns givet eftersom de börjar med en klassisk antik palatsscen. När det slutar känns svårare att ta. Japansk heraldik är med på ett hörn, vilket torde inbegripa 1400-1600 talets stridsföring.

Nya världens upptäckter sent 1400-tal till kolonialkrig mot indianer som pågick ända in i 1800-talet i ngn form. Sen finns några brittiska rödrockar med också.

Medlem

CoH2 var ett uselt spel. Hoppas på att AoE4 blir bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Awww yeah..AoE ör ett av mina favorit RTS.
CoH är ett av det andra, ändå är jag lite orolig... Relic har inte gjort särskilt mycket bra sedan första CoH.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

@Pawbeltolaf: Det här upplevs säkert jättekonstigt - med tanke på att jag just skrev att jag inte gillade RPG-element i RTS - men kortleken i AoE3 var riktigt mysig! Har gärna något sådant element som "meta" i nästkommande game faktiskt, så länge man inte behöver bry sig så mycket om det in-game sen. Gillar som sagt känslan av att det är kalasfeta bataljer mest

Äntligen någon mer som säger det - jag var en av de som faktiskt gillade AoE 3 rejält, mycket på grund av att det fanns ett metaelement i att modifiera sin hemstad och kortlek efter egen smak och tycke. Och med tanke på var det utspelade sig så passade det ju även väl rent tematiskt.

När jag spelar AoE 2 HD kommer jag inte riktigt tillbaka till nostalgin (jag älskade AoE och AoE 2 som yngre), exempelvis pathfindingen är ju totalt värdelös, och det känns mindre inlevelsefullt i allmänhet. AoE 3 spelar jag dock fortfarande ibland, och tycker det är ett riktigt mysigt spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

ELF
Medlem

Kan man hålla tummarna för ett Rise of Nations också i framtiden?
Ser förövrigt fram emot AoE 4.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Windows 10 kravet kommer nog få många äldre fans att avstå, när de sedan inser detta och släpper spelet på Steam och till Windows 7 är det nog för sent.

Ja, och förhoppningsvis även till Windows 95 för dom riktigt gamla spelarna.

12
Skriv svar