Provfluget – Star Wars: Battlefront II:s rymdstrider

Robot
Provfluget – Star Wars: Battlefront II:s rymdstrider

Flyg mer eller mindre ikoniska skepp i hektiska rymdstrider.

#dice, #ea, #pc, #ps4, #star-wars-battlefront-2, #xbox-one


Medlem

Hoppas verkligen detta blir bra och att det inte blir som förra Battlefront. Är ju mer pepp på kampanjen även fast MP säkerligen kommer vara kul ett antal timmar. Är så glad att jag läst Battlefront 2 boken, tror kampanjen kommer bli bättre då.

Medlem

Alltså helt ärligt, tror att flyga runt i en tyst rymd där du bara hör saker exempelvis via radion, men inget annat hade varit mycket bättre känsla.

Blir inget köp av mig mest pga principskäl

Medlem

Men styrningen är ju nästan helt förändrad. Nu får man själv mycket större kontroll över skeppet. Det glömde du att nämna.

Medlem

@Whisp: Det visste jag inte, rent utsagt hatade styrningen av skepp i förra spelet. Skönt att de ändrats.

Skribent
Skrivet av Whisp:

Men styrningen är ju nästan helt förändrad. Nu får man själv mycket större kontroll över skeppet. Det glömde du att nämna.

Det stämmer. Kontrollen är lite djupare, och man har fler förmågor som även kan bytas ut till viss grad. Det här var dock en kort text, så jag fick inte plats med allt. Just kontroll är också något jag vill testa mer ingående innan jag säger allt för mycket om det så det lär vi återkomma till i recensionen om inte annat - vem som nu än skriver den.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså helt ärligt, tror att flyga runt i en tyst rymd där du bara hör saker exempelvis via radion, men inget annat hade varit mycket bättre känsla.

Blir inget köp av mig mest pga principskäl

Mutar du ljudet när du kollar på star wars filmernas rymdstrider då med eller?

Medlem

@Jokobib_Bob:
Jag hatade också styrningen i första, och tyckte det var astråkigt att flyga runt och skjuta på varandra där. Fick testa alphan i BF2, och fick då flyga runt lite över naboo. Det kändes mycket bättre. Sen om det räcker för att det ska vara kul i längden, det vet jag inte.

Medlem

Finns det någon info ifall det kommer finnas vr-stöd?

KoP
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså helt ärligt, tror att flyga runt i en tyst rymd där du bara hör saker exempelvis via radion, men inget annat hade varit mycket bättre känsla.

Blir inget köp av mig mest pga principskäl

Då blir det inte många spelköp för dig per år om jag får gissa pga alla spel som innehåller orealistiska inslag?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså helt ärligt, tror att flyga runt i en tyst rymd där du bara hör saker exempelvis via radion, men inget annat hade varit mycket bättre känsla.

Blir inget köp av mig mest pga principskäl

Stäng av ljudet. Problem solved!

Skribent
Skrivet av heviom:

Finns det någon info ifall det kommer finnas vr-stöd?

Jag har sett något om PSVR-stöd åtminstone. Minns inte om det var rykte eller bekräftat.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså helt ärligt, tror att flyga runt i en tyst rymd där du bara hör saker exempelvis via radion, men inget annat hade varit mycket bättre känsla.

Blir inget köp av mig mest pga principskäl

Håller med om inget köp pga deras DLC modell. Kapa spelet till hälften och ta lika mycket betalt för andra delen av det, så trött på den sortens mjölkning.

Hur än snyggt detta spelet ser ut och hur än coolt det är att flyga runt i rymden är det ingen annat än nerdummat. I BF kunde du åtminstone "rolla" med flygplanen vilket gjorde det lite mer realistiskt men inte för svårt. Här gissar jag att det inte kommer vara en gigantisk skillnad från förra spelet. I ärlighetens namn önskar jag att jag aldrig köpte förra spelet, spelade 4h MP och tröttnade. Fan hade räckt att spela demot och det räckte. Då Älskar jag Star Wars. Skippade BF1 pga deras DLC modell, önskar dock mångt fler kunde göra samma sak så man fick fler färdiga spel när det kanske kändes vid I EA´s kassa bank. Sen vet jag att många andra gör samma skit med DLC osv.

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Håller med om inget köp pga deras DLC modell. Kapa spelet till hälften och ta lika mycket betalt för andra delen av det, så trött på den sortens mjölkning.

Hur än snyggt detta spelet ser ut och hur än coolt det är att flyga runt i rymden är det ingen annat än nerdummat. I BF kunde du åtminstone "rolla" med flygplanen vilket gjorde det lite mer realistiskt men inte för svårt. Här gissar jag att det inte kommer vara en gigantisk skillnad från förra spelet. I ärlighetens namn önskar jag att jag aldrig köpte förra spelet, spelade 4h MP och tröttnade. Fan hade räckt att spela demot och det räckte. Då Älskar jag Star Wars. Skippade BF1 pga deras DLC modell, önskar dock mångt fler kunde göra samma sak så man fick fler färdiga spel när det kanske kändes vid I EA´s kassa bank. Sen vet jag att många andra gör samma skit med DLC osv.

Hej FunnyBoy!

I Battlefront II kommer man kunna rolla sina rymdskepp samt att all DLC är gratis. Utöver detta har de fördjupat sitt gameplay från förra gången (hur siktet fungerar, teamplay, osv).

Så med lite tur så har du allt du vill ha i nya Battlefront!

Medlem

@FunnyBoy: Du har då missat att alla DLC ingår i priset, inget seasonpass. Men bra att du inte köper det, du får ju bara halva spelet...

1
Skriv svar