Cyberpunk 2077 Lore - youtube videos

Medlem
Cyberpunk 2077 Lore - youtube videos

Lite småtrevliga och ganska bra gjorda videos om världen i Cyberpunk 2020/2077.
Varning! Kan ge en effekt av ökad längtan efter framtida spelsläpp!

Medlem

Nice, ska ta itu med detta när det är dags o lägga sig! Tack för tipset!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

HAHRRRRRRRRuuuuRRRRR... haruuuuUAA


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Rollspelade Cyberpunk 2020 som tonåring. Har kvar rollspelsboken någonstans. Good times
Ser fram emot C2077, men försöker att inte hypa upp det, finns alltid risk att man blir besviken då. Blir det lika bra, eller bättre, än Deus Ex eller System Shock så är jag nöjd

Medlem

Hvis Cyberpunk 2077 blir like barnslig laget som Witcher 3, så kan CD Project Red bare glemme at jeg gir dem en eneste krone.

Witcher 3 er i min mening et spill som inneholder så mye tull med magi og gimmicks at halvparten kunne vært nok. Et spill laget for å underholde barn eller kanskje barnslige mennesker med andre ord. Sånn sett var Witcher 3 en stor skuffelse for meg, hvor innlevelsen i spillverdenen, ble hele tida undergravet og forstyrret, med forenklet spilldesign, magi, og super-helt gimmicks, og fraværet av noen dyp spillmekanikk.

Jeg frykter at Cyberpunk 2077 skal måtte ende opp som et spill ment for allmennheten, som alle og spesielt alle barn skal så spille, FORDI spillet ganske enkelt KAN lages så enkelt som mulig.

Det skal påpekes at selv om spill med mye innhold antagelig anses som noe positivt av mange mennesker, så er jeg en fyr som er mer allergisk mot såkalte "theme-park" spill, og spill med et overforenklede ideer for spill design.

Jeg vil ha eventyr (eller bedre "adventure" på engelsk, altså, ikke fantasi, men spenning) og spill med mening, hvor man kan investere sin tid i spillet, og selv få påvirke mange av faktorene som ellers vil være skjebnesvangre, slik at man selv arbeider for å overleve, eller hva annet man kan finne på, uten at dette skal handle om å bare gå rundt å skyte andre spillere, eller dyr, eller monstre. Noen fantasifull superhelt-gimmick vil jeg også ikke se, som om realistiske faktorer blir trivialisert eller ignorert av de som lager spillet. Dessverre er det mange på internet som bruker ordet "realisme", når de bare vil prate om ting som ansees som 'realistisk', to helt forskjellige ting, hvor 'realisme' er best å forstå som å være en grunnsten så å si, og ikke tillater mye tull og trivielle ting i tillegg. Og så er det nok en del mennesker som tror at filmer og spill med romskip er "sci-fi", når det gjerne er like mye, eller mer 'fantasi' over det hele, og da skal man ikke klage på at noe er dårlig sci-fi, når noe åpenbart er basert på det som på engelsk kalles for "fantasy".

Jeg vil legge til at jeg spilte mye Cyberpunk 2020 for en del år siden, med penn og papir. Kjempemoro. Halve moroa var å tegne sin egen figur, og å fylle ut karakterskjemaet. Og så var det jo artig å kikke i de ulike kildebøkene når det var behov for det.

Ambassadör
Xbox

@Decoman: Dirka dirka?


signatur

Jump in.

Medlem
Avstängd

Detta är inga bilder från själva spelet va?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

@Decoman: Du vill ha ett överlevnadsspel och är besviken på Witcher 3 för att det inte är ett överlevnadsspel. Varför skulle magi vara barnsligt bara för att du inte gillar det?

Medlem

@breahl: Nej, det enda som är från CDPR är sekvenser från teaser trailern. Resten är bilder från Cyberpunk 2020 rollspelsböcker, sci-fi filmer som Bladerunner och Judge Dredd, anime som Ghost In The Shell och liknande material.

Det handlar mer om att ge folk en inblick i vad Cyberpunk är och i vilken typ av värld det utspelar sig.

Medlem

@xtrem11:

Hm, nei, jeg tror ikke at jeg gjorde noe poeng om at magi i spill nødvendigvis er barnslig.

Det er måten det gjøres på, slik at når magi ikke egentlig er så mye fantasi, men blir mer å forstå som å være en superhelt gimmick (tenk "skill-tree"), da synes jeg det blir for dumt.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

@Mortaigne: Muhammad Jihad

Skrivet av Mortaigne:

?

Medlem

@Decoman: Tror inte dom förstår Norska ☺️

Avstängd

@Decoman: Vete fan om det är norskan, men du sa att det innehåller så mycket nonsens som magi och gimmick att det är för barn eller barnslig folk. Alltså tycker du att spel som innehåller magi är barnsliga. Du behöver inte slösa skilpoints på magi-trädet. Striderna är taktiska, i still med sten sax påse, iallafall på högre svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av Decoman:

Hvis Cyberpunk 2077 blir like barnslig laget som Witcher 3, så kan CD Project Red bare glemme at jeg gir dem en eneste krone.

Witcher 3 er i min mening et spill som inneholder så mye tull med magi og gimmicks at halvparten kunne vært nok. Et spill laget for å underholde barn eller kanskje barnslige mennesker med andre ord. Sånn sett var Witcher 3 en stor skuffelse for meg, hvor innlevelsen i spillverdenen, ble hele tida undergravet og forstyrret, med forenklet spilldesign, magi, og super-helt gimmicks, og fraværet av noen dyp spillmekanikk.

Jeg frykter at Cyberpunk 2077 skal måtte ende opp som et spill ment for allmennheten, som alle og spesielt alle barn skal så spille, FORDI spillet ganske enkelt KAN lages så enkelt som mulig.

Det skal påpekes at selv om spill med mye innhold antagelig anses som noe positivt av mange mennesker, så er jeg en fyr som er mer allergisk mot såkalte "theme-park" spill, og spill med et overforenklede ideer for spill design.

Jeg vil ha eventyr (eller bedre "adventure" på engelsk, altså, ikke fantasi, men spenning) og spill med mening, hvor man kan investere sin tid i spillet, og selv få påvirke mange av faktorene som ellers vil være skjebnesvangre, slik at man selv arbeider for å overleve, eller hva annet man kan finne på, uten at dette skal handle om å bare gå rundt å skyte andre spillere, eller dyr, eller monstre. Noen fantasifull superhelt-gimmick vil jeg også ikke se, som om realistiske faktorer blir trivialisert eller ignorert av de som lager spillet. Dessverre er det mange på internet som bruker ordet "realisme", når de bare vil prate om ting som ansees som 'realistisk', to helt forskjellige ting, hvor 'realisme' er best å forstå som å være en grunnsten så å si, og ikke tillater mye tull og trivielle ting i tillegg. Og så er det nok en del mennesker som tror at filmer og spill med romskip er "sci-fi", når det gjerne er like mye, eller mer 'fantasi' over det hele, og da skal man ikke klage på at noe er dårlig sci-fi, når noe åpenbart er basert på det som på engelsk kalles for "fantasy".

Jeg vil legge til at jeg spilte mye Cyberpunk 2020 for en del år siden, med penn og papir. Kjempemoro. Halve moroa var å tegne sin egen figur, og å fylle ut karakterskjemaet. Og så var det jo artig å kikke i de ulike kildebøkene når det var behov for det.

Tror inte CDPR behöver din krone, de överlever nog

Själv är jag då utom mig av pepp för CP2077 då jag älskar cyberpunk, och The witcher 3 är det bästa spel jag någonsin spelat trots att jag inte är ett jättestort fan av fantasy.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den stora oro jag har för Cyberpunk 2077 som spel, även om det görs av CDPR, är att det utspelar sig i en väldigt stor modern stad.
Att göra en riktigt stor stad i ett spel är ingen enkel lek, vilket är varför vi ser många spel som utspelar sig i såna miljöer där det är begränsat till små ytor som är avgränsade på olika sätt.

Om ryktena stämmer planerar CDPR för ett område som är 4 gånger så stort som Witcher 3 kartan. Och att bygga en modern/futuristisk stad av den här typen på den ytan är otroligt svårt. Så om dom klarar av det på det sättet, eller oavsett för folk som undrar varför det dröjer, så är det inte ett litet projekt dom har gett sig in på.

Medlem

Jag har tidigare varit en stor förespråkare av Witcher 3 men måste hålla med @Decoman
Det enda Witcher har är storyn, spelmekaniken är riktigt jävla basic och efter 100 timmar pallar jag inte ta mig vidare i storyn då spelglädjen är helt borta.
Endast en bra historia kan inte hålla uppe ett spel. Det behövs symbios mellan spelmekanik och historia för mig.

Medlem

Var och såg nya Bladerunner igår kväll och tänker inte kommentera handling för att inte spoila något för någon.

Men rent visuellt, och ljud/musik likaså, är den helt fantastisk! Helt klart värd ett biobesök endast för den mysfaktorn, det är verkligen något speciellt med cyberpunk som går rakt in i hjärtat! Vet inte hur många gånger under filmen som håret reste sig i nacken på mig!

Blev trasigt peppad på CP2077!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Decoman:

Från Team America
https://www.youtube.com/watch?v=DIlG9aSMCpg

Medlem

Hade missat uppdateringen; men en 4e video

Medlem

En annan youtube kanal ligger bakom en lite annan vinkel på Cyberpunk Lore videorna. Det är tydligt att den här personen har blivit inspirerad av dom andra, och i min mening sitter inte produktionen lika väl; vissa val av klipp är inte speciellt passande (Mad Max t.ex.) men vad den har är något annat än dom tidigare.
Den går inte igenom världen i sig som dom andra klippen gör utan fokuserar istället på den alternativa historielinjen som leder upp till vad världen är. Enjoy:

1
Skriv svar