"Dramatisk" ökning i produktionen av SNES Classic

Robot
"Dramatisk" ökning i produktionen av SNES Classic

Vi tror det när vi ser det.

#snes-classic


Medlem

Bygg en retropie istället, hela biblioteket för under halva priset. Fuck Nintendo och deras girighet, 20 + 1 spel vad är det för sorgligt jävla skämt?

Medlem

Men seriöst!!!

"De utgick helt enkelt ifrån hur andra retrokonsoler presterat i handeln – vilket bevisligen var en grov felberäkning"
Det är ju så efterblivet att så usla analytiker inte kunde räknat ut detta med röven innan!

Det är fan straffbart att ha så dålig koll och så pissig kännedom om sitt eget företag och hur folk älskat tex Snes! Är dom helt bortom verkligheten och helt insnöade på sina kontor utan kontakt med sina fans och kunder! Undrar om de har outsourcat strateger och analytiker?? Jag förstår ingenting hur de kan ha så dålig koll, någon som har en teori eller förklaring?

Låter ju som det är någon säljare som fick ta hand om detta beslut som jobbat på företaget i en månad och sålt tennisbollar tidigare!

Kanske ska de bli lyhörda nu och utveckla dessa konsoler mer så man kan köpa och ladda ner spel från deras estore också eller kunna sätta i de gamla kassetterna. Tror inte dom fattar vilken Nostalgi och sug det finns på dessa konsoler!!

Hoppas de är så smarta så de återupptar miniNES också med längre sladd för det finns enorma mängder av folk som aldrig fick tag på en miniNES!

En annan vinkel på det som inte riktigt hör till ovanstående!
Jag tycker om att konsolerna i sig har ett samlarvärde för de är så coola, tänk när GameCube kommer i repris!
Jag vill ha alla Nintendos konsoler i samlingen! Tycker designen på deras konsoler är en grej bara det!

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Bygg en retropie istället, hela biblioteket för under halva priset. Fuck Nintendo och deras girighet, 20 + 1 spel vad är det för sorgligt jävla skämt?

Det mest intressanta är ju just det där +1. Star Fox 2 kommer du bara kunna äga lagligt på SNES Classic eftersom att det är ett helt nytt spel. Det lär gå att dumpa spelet från SNES Classic och piratkopiera det precis som alla andra spel du har på RetroPie, men vissa vill äga det spelet lagligt och då är det SNES Classic som gäller.

Medlem

Okej Nintendo ni gjorde en felbedömning på antal Nes.

Lösning: Producera mer. Hur svårt kan det vara.

Medlem

20 spel inbyggda är verkligen klent...

Redaktör

@SWEBarb: det kunde ha varit värre. Föregångaren NES Classic hade ju bara... äh, det var inget.


signatur
Medlem

@Potatisbullen: Priset är väl dock inte Nintendo som har satt utan verkar vara Bergsala som är giriga om dom verkligen tar 1590kr för den. 80 dollar globalt vad jag sett, det brukar sällan vara en sån ökning på pris till svenska kronor så någonting säger mig att Bergsala vill casha in ordentligt den här gången..

Medlem
Skrivet av Doed:

@Potatisbullen: Priset är väl dock inte Nintendo som har satt utan verkar vara Bergsala som är giriga om dom verkligen tar 1590kr för den. 80 dollar globalt vad jag sett, det brukar sällan vara en sån ökning på pris till svenska kronor så någonting säger mig att Bergsala vill casha in ordentligt den här gången..

Mm, tvivlar på att det är sånt extra högt inköpspris för just Scandinavien.

Avstängd

NEEJ jag ska ju sälja min förbokade för 3 lax så jag kan köpa en Switch istället T_T

Medlem
Skrivet av xverminator:

Men seriöst!!!

"De utgick helt enkelt ifrån hur andra retrokonsoler presterat i handeln – vilket bevisligen var en grov felberäkning"
Det är ju så efterblivet att så usla analytiker inte kunde räknat ut detta med röven innan!

Kan ju inte annat än att hålla med. Tänk att Nintendo har så låg tilltro till sitt eget varumärke. Här flödar ju Nintendo bullshit-river utan ände: man babblar om komponentbrist och bibliska farsoter som hinder i produktionen. Vad är det för märkvärdigheter i deras hårdvara som gör att just de lider brist men inga eller få andra företag är drabbade?

Medlem

Men tjena va fan 1500 ..kan man ladda ner o köpa fler spel ???

Medlem

"Dramatisk ökning i produktionen" och kanske rent utav en "dramatisk prissänkning ute hos återförsäljarna"?

Inaktiv

@AplAy: vet ej om du är seriös men tror inte du vinner många sympatipoäng här. Vill minnas folk var rätt irriterade på sk. scalpers förra vändan.

Sen tycker jag att de ska släppa en tredje maskin som inkluderar alla spelen de hade med i både NES Classic och SNES Classic. Det vore en dröm! Denna konsolidé skulle även vara en förlåtelse till dem som inte fick hem sina NES Classics.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Potatisbullen:

Bygg en retropie istället, hela biblioteket för under halva priset. Fuck Nintendo och deras girighet, 20 + 1 spel vad är det för sorgligt jävla skämt?

Är de giriga dock? Bara för att någon gör det "olagligt" billigare så är väl inte Nintendo giriga?

Dessutom så var väl ändå NES tänkt att vara för Nintendo-nörden och inte allmänheten och priset var satt därefter. Nu när de vet att "alla" vill ha en så sätter de ett högra pris på SNES:en.

Smarta om inte annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra sätter käppar i hjulen för dom som bara förbokat för att tjäna en hacka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra sätter käppar i hjulen för dom som bara förbokat för att tjäna en hacka

Vi vet ju dock inte när fler partier kommer att trilla in på lager, så det lär fortfarande finnas en möjlighet för scalpers att tjäna pengar. I värsta fall så kan det vara tomt på lager fram till nästa år, och den som verkligen vill ha en SNES Classic lagom till jul kommer nog att vara villig att betala överpris. Kanske inte så mycket här i Sverige eftersom att vi redan betalar samma överpris som de säljs för på Ebay.

Medlem

@SWEBarb: Fast alla spel i SNES Classic är bra till skillnad från NES Classic som hade en del "fillers". Dessutom får vi Yoshi's Island. Bara det

Det är mer kvalitet per krona.

1
Skriv svar