Pewdiepie ber om ursäkt efter att ha använt N-ordet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Något som triggar mig oerhört är när man skriver/säger "N-ordet". Vad är poängen? Det är fortfarande "neger"/"nigger" som dyker upp i allas huvud när vederbörande läser "N-ordet".

Lika märkligt som att skriva "f**k" eller "j*vlar". Någon form av låtsascensur där författaren vill skriva ordet utan att få skit för det. Vi pratar inte om någon verklig variant av Lord Voldemort eller annan form av förbannelse som landar på den som säger/skriver, så jag har fantastiskt svårt att förstå varför somliga prompt vägrar skriva ut det fullständiga ordet oavsett kontext.

EDIT: Någon hade visst redan sagt något liknande. Aja, det tåls att sägas igen.

Jag tycker det är sjukt intressant hur man kan bli triggad av en sådan sak. Ja, det är klart att alla förstår vilket ord det rör sig om. Vi hade kunnat skriva att han svor grovt i streamen men det hade inte beskrivit händelsen lika bra.

Vi tycker inte att det är ett snyggt ord att använda, precis som vi inte använder andra svordomar i våra texter. Men i kontexten kändes det nödvändigt att vara specifik.


signatur

Jäkligt trist att se hur de flesta i tråden resonerar. Att så många kommentarer har varit tvungna att tas bort för att de inte följer trivselreglerna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Nu vet jag inte var i mitt inlägg du hittade att det skulle vara en "större" nyhet, men att det är en intressantare vinkel som kan följas upp med lite undersökande journalistik och analys av vidare konsekvenser kanske? Men visst, om målet är "TiTta eN kAtT sA bAjs"-nyheter så är det naturligtvis inte lika angeläget, det förstår jag.

Ja jag förstår dilemmat med att jaga klick vs. seriös journalistik. Det kan inte vara lätt att balansera i dagens läge. Det är synd att det är så...ointressant med seriositet, på många områden, för den stora massan. Men det finns i alla fall några som uppskattar de mer djuplodande grejerna ni producerar, jag läser dem med stort nöje.
Jag tillhör väl en försvinnande liten minoritet men jag hade gärna betalat för kvalitet, apropå behöva visa fina klicksiffror för annonsörer.

Det läste jag mellan raderna i er konversation, men jag kan ha missuppfattat. Och jag skulle faktiskt vilja påstå att när en av de mest inflytelserika personerna i spelbranschen gör en sådan här tabbe så är det en nyhet. Det är inte "katt"-relaterat.

I slutändan handlar det inte så mycket om klick utan att vi ger er innehåll ni uppskattar. Klick är ett sätt att mäta det, glada hurraroo en annan. Om en sajt inte ger er läsvärt innehåll kommer ingen bli långvarig.


signatur
Skrivet av fantomsmurfen:

Otroligt hur laddat N-ordet blivit. Dock är det väldigt klumpigt gjort att säga det offentligt just med tanke på det. Tänk om det vore lika illa att kalla någon t.ex. badass.

Skrivet av Hajfena:

"Jesus Fucking Christ"

Att ingen blir upprörd över detta uttryck då, men det går ju bra att kritisera kristendomen?
Skulle nog varit annorlunda om man bytte ut de orden kan jag tro.

Blivit? Det har alltid varit rasistiskt. Ingen logik i att jämföra ord på det sättet heller. Helt olika innebörd och historia.

Skrivet av Sisyr:

Något som triggar mig oerhört är när man skriver/säger "N-ordet". Vad är poängen? Det är fortfarande "neger"/"nigger" som dyker upp i allas huvud när vederbörande läser "N-ordet".

Lika märkligt som att skriva "f**k" eller "j*vlar". Någon form av låtsascensur där författaren vill skriva ordet utan att få skit för det. Vi pratar inte om någon verklig variant av Lord Voldemort eller annan form av förbannelse som landar på den som säger/skriver, så jag har fantastiskt svårt att förstå varför somliga prompt vägrar skriva ut det fullständiga ordet oavsett kontext.

Det handlar om respekt och att ta hänsyn till den fruktansvärda historien bakom ordet och hur det använts för att avhumanisera svarta.

Så nej, inte "lika märkligt" som att skriva "f**k" eller "j*vlar", eller något annat ord för den delen. Det går inte att jämföra.

Det "triggar dig oerhört" att se n-ordet förkortas, oavsett kontext? Menar du att det är viktigare för dig att skriva ut hela ordet än att ta hänsyn till de som skadas av att höra det och se det i skrift? Borde inte vara "fantastiskt svårt att förstå" varför man väljer att inte skriva det ordet fullt ut, med tanke på vilken betydelse ordet har haft och fortsätter att ha.

Avstängd

Det är lätt för oss svenskar att tycka och tänka, "vem bryr sig, de rappar ju om ordet på radion?" och jag håller med att vi i Sverige inte ska behöva bete oss som om det hände här eller som om det är vårat "fel" att slaveriet hände, precis som att det inte är USAs fel att Olof Palme sköts.

Testa åk till Tyskland och börja skrik "Ich liebe sonderkommandos!" ("jag älskar sonderkommandos") ute på gatorna.

Dessa var koncentrationsfångar som fick ta hand om gasavrättade judar och kremera dem. Föreställ dig själv att behöva ta hand om din gasavrättade mamma och behöva kremera henne, bränn in den bilden i ditt huvud. Precis. Sick as fuck.

På liknande sätt så är det många svarta ungdomar idag vars föräldrar fick leva med förtryck under 1960-70-talet som fortsätter än idag mer eller mindre beroende på var någonstans i USA du bor.

I USA är det helt enkelt ett extremt laddat ord, precis som "sonderkommandos" och andra Förintelserelaterade ord är extremt laddade i Tyskland. I Sverige vet jag inte vad vi har som andra länder skulle tycka är "meh"? Något om Olof Palme? (som jag själv är för ung för att ens ha fått några minnen av)

P.S. Personligen är jag annars "icke-PK" på sättet att jag inte bryr mig om svordomar på sådant sätt, men har du 50+ miljoner prenumeranter så får du helt enkelt sätta en högre ribba på dig själv än om du bara gibbar med dina polare och skriker ut eller skriver ut svordomar på grund av att du blir ägd i spelet. Har gjort det själv och blivit bannad flera gånger om från chatten.

P.S.S. Det finns ju goda anledningar till varför nyhetsankare och liknande personer på TV sällan råkar kläcka ur sig svordomar; de är tränade, av mycket goda uppenbara skäl. Tack för alla likes och "politiska poäng" på förhand, det värmer och ger mig självkänslan som jag behöver för att klara av dagens dag!

Inaktiv

@Anabelle Lancelot: för vad det nu är värt så tycker jag det är rent skamligt att ni på red ska behöva vada igenom den rasistiska sörjan i kommentarsfältet. Tragiskt vilken sunkig nivån retoriken ligger på.

Medlem

@Anabelle Lancelot:

Om jag inte totalt missförstod Sisyr så var det nog inte att likställa N-ordet med Jävlar. Poängen var mer att antingen skriver man ordet eller inte. Det finns inget mellanting. Att "censurera" ett ord genom att ta bort en bokstav eller två förändrar inte saken. Det är som att blipa ut "fuck" på TV. Egentligen helt poänglöst då alla vet vilket ord som sägs ändå och alla vet vad det innebär. Alltså, om alla vet vilket ord som avses kan man lika gärna skriva det. Det är lite som i vissa debatter när man vet vad problemet är, men ingen säger det rakt ut. Ungefär som att det är fult/känsligt att vara rakt på sak - även om alla vet vad det gäller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Blivit? Det har alltid varit rasistiskt. Ingen logik i att jämföra ord på det sättet heller. Helt olika innebörd och historia.

Just det blivit. Åtminstone här i Norden jämfört med förr i tiden. Var det t.ex. så sent som på 60- eller 70-talet? som ordet n*ger användes i reklam i dagstidningen här i Finland. Här i Finland har åtminstone också ett kortspel, en lakrits och en ost som fanns förr blivit censurerade eftersom namnet förknippades med svarta. Och t.ex. Pippis pappa. Antar att det beror på internationaliseringen och att det nu för tiden finns betydligt fler färgade i våra länder. Förr tror jag att vi i våra länder inte heller uppfattade N-ordet nödvändigtvis som nedlåtande utan oftast som neutralt och naturligt.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Om folk blir så arga och behöver en ursäkt video för sånt. Då ska folk bara veta hur det är i våran Discord kanal. Oh god.

Säger kanske mer om er Discord kanal?


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Blivit? Det har alltid varit rasistiskt. Ingen logik i att jämföra ord på det sättet heller. Helt olika innebörd och historia.

Det handlar om respekt och att ta hänsyn till den fruktansvärda historien bakom ordet och hur det använts för att avhumanisera svarta.

Så nej, inte "lika märkligt" som att skriva "f**k" eller "j*vlar", eller något annat ord för den delen. Det går inte att jämföra.

Det "triggar dig oerhört" att se n-ordet förkortas, oavsett kontext? Menar du att det är viktigare för dig att skriva ut hela ordet än att ta hänsyn till de som skadas av att höra det och se det i skrift? Borde inte vara "fantastiskt svårt att förstå" varför man väljer att inte skriva det ordet fullt ut, med tanke på vilken betydelse ordet har haft och fortsätter att ha.

100% enig!


signatur

Gamer since day one!

Avstängd

Tack för att ni tog bort mitt inlägg! Måste jag kommentera denna onödiga "nyhet" för att mitt inlägg ska vara kvar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Tack för att ni tog bort mitt inlägg! Måste jag kommentera denna onödiga "nyhet" för att mitt inlägg ska vara kvar?

Ja, precis, håll dig till ämnet och inlägget får vara kvar. Det är sedan gammalt


signatur
Avstängd

Är faktiskt väldigt intressant med sådana här diskussioner. Även att delta. Det påvisar att människan i mångt och mycket aldrig kommer att förändras i den mån som många önskar. Spelkulturen online kan vara hård, och jag som tös vet vad det innebär. Men det gör mig inte så mycket, är uppväxt med tre bröder så man är inte särskilt tunnhudad. Känns som om världen förändras i en riktning där alla ord kränker på ett eller annat vis. Och man skriker om det så fort man kan. Blivit en cirkus som jag anser är löjlig. Visst får man höra hora ibland, men jag säger som Hefners före detta fru sa om hans otrohet: "Han är bara man."
Jag säger att människan är bara människa. Och i vissa fall önskar jag att vi aldrig hade lämnat grottorna, för i andra frågor (som är mycket allvarligare) så har vi förstört vår jord på alla tänkbara sätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Helene:

Är faktiskt väldigt intressant med sådana här diskussioner. Även att delta. Det påvisar att människan i mångt och mycket aldrig kommer att förändras i den mån som många önskar. Spelkulturen online kan vara hård, och jag som tös vet vad det innebär. Men det gör mig inte så mycket, är uppväxt med tre bröder så man är inte särskilt tunnhudad. Känns som om världen förändras i en riktning där alla ord kränker på ett eller annat vis. Och man skriker om det så fort man kan. Blivit en cirkus som jag anser är löjlig. Visst får man höra hora ibland, men jag säger som Hefners före detta fru sa om hans otrohet: "Han är bara man."
Jag säger att människan är bara människa. Och i vissa fall önskar jag att vi aldrig hade lämnat grottorna, för i andra frågor (som är mycket allvarligare) så har vi förstört vår jord på alla tänkbara sätt.

Din nihilistiska hållning till allt är noterad. Vi andra kan i alla fall försöka göra klimatet online bättre, inte komma med ursäkter som "han är bara man" eller tycka det är okej när en av världens mest inflytesrika gamers använder ord som idag anses opassande. Och ja, det går att göra samtidigt som man bryr sig om miljön.


signatur
Medlem

@fantomsmurfen: Det var rasistiskt redan då.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det läste jag mellan raderna i er konversation, men jag kan ha missuppfattat. Och jag skulle faktiskt vilja påstå att när en av de mest inflytelserika personerna i spelbranschen gör en sådan här tabbe så är det en nyhet. Det är inte "katt"-relaterat.

I slutändan handlar det inte så mycket om klick utan att vi ger er innehåll ni uppskattar. Klick är ett sätt att mäta det, glada hurraroo en annan. Om en sajt inte ger er läsvärt innehåll kommer ingen bli långvarig.

Hm ja, jag menar inte att det ena måste utesluta det andra. Självklart är det en nyhet när Sveriges största Youtube-stolle gör bort sig, det är ju självklart. Min poäng är att det nästan alltid stannar vid det sensationella och sällan går djupare, det är det jag tycker är trist.


signatur

Jump in.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det blir väl så när man tänker lite mer abstrakt, att ett ord bara är ett ord som försvinner ut i rymden. Jag har inget emot ett bättre klimat online, absolut inte. Men däremot så hänger folk upp sig på de allra konstigaste saker idag. Men det är min åsikt. Att folk använder vissa ord online lär väl aldrig försvinna, för det tillhör det mänskliga. Som jag skrev tidigare: jag får också höra saker, men man kan aldrig förbjuda ord, tanke eller åsikt. Så varför ska man lägga energi på det? Jag gör det då inte. Jag har bara j-kligt svårt för folk som försöker pådyvla andra om vad som är rätt och inte med härskartekniker. Min ställning har enbart varit att jag inte tar ställning, men det är visst lika illa det för vissa här inne.
Pewie lär väl känna av sina ord på ett eller annat sätt, eller så får han fler följare. Jag har aldrig följt honom, och kommer förmodligen aldrig göra för jag får inget intellektuellt utbyte av honom. Vare sig han spottar ur sig både det ena och andra så intresserar han mig inte.
Jag har förstått att jag inte är som andra flickor kanske. Men vad gör det=)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker det är sjukt intressant hur man kan bli triggad av en sådan sak. Ja, det är klart att alla förstår vilket ord det rör sig om. Vi hade kunnat skriva att han svor grovt i streamen men det hade inte beskrivit händelsen lika bra.

Vi tycker inte att det är ett snyggt ord att använda, precis som vi inte använder andra svordomar i våra texter. Men i kontexten kändes det nödvändigt att vara specifik.

Folk blir triggade av i princip vad som helst nu för tiden, det gäller att anpassa sig. Hänger du inte med i svängarna Calle? Det är ju för övrigt precis det här jag menar. Självklart är det inte ett snyggt ord att använda, men nu kände ni att det var nödvändigt att göra just det. Varför då skriva "N-ordet" istället? Lika lite som du lär bry dig om att jag blir triggad av "N-ordet" antar jag att du bryr dig om någon blir triggad av att ens se ordet "nigger". Eller? Vi tänker ju alla "neger" om någon skriver "N-ordet" i vilket fall. Det är en menlös låtsascensur.

Om man, som du säger, skriver att han "svär grovt" är det däremot en helt annan sak, förstås.

Skrivet av Anabelle Lancelot:

Det handlar om respekt och att ta hänsyn till den fruktansvärda historien bakom ordet och hur det använts för att avhumanisera svarta.

Så nej, inte "lika märkligt" som att skriva "f**k" eller "j*vlar", eller något annat ord för den delen. Det går inte att jämföra.

Ett ord taget ur dess sammanhang har inte samma vikt. Att jag själv skrivit ordet "neger" här i kommentarsfältet istället för "N-ordet" betyder ingalunda att jag saknar vare sig kunskap om eller respekt för ordets historiska bakgrund. Precis som conthox skriver ovan menar jag heller inte att "jävlar" skulle vara en lika grov svordom som "nigger", enbart att det är ett billigt och svagt sätt att försöka skriva ordet utan att skriva det - vilket förstås inte går. Vi läser alla samma sak ändå.

Skrivet av Anabelle Lancelot:

Det "triggar dig oerhört" att se n-ordet förkortas, oavsett kontext? Menar du att det är viktigare för dig att skriva ut hela ordet än att ta hänsyn till de som skadas av att höra det och se det i skrift? Borde inte vara "fantastiskt svårt att förstå" varför man väljer att inte skriva det ordet fullt ut, med tanke på vilken betydelse ordet har haft och fortsätter att ha.

Om problemet är att ni tror att somliga tar illa upp av att läsa "nigger" så förstår jag inte varför ni väljer att ens skriva "n-ordet". Resultatet är detsamma; personerna informeras om att någon youtuber skrikit ordet i sin stream. Och jo, jag har fantastiskt svårt att förstå hur man kan reagera så starkt på att ens läsa en viss bokstavskombination. Det är som sagt ingen förbannelse som vilar över ordet, och ingen kommer plötsligt att utsättas för förtryck bara för att någon råkade läsa ordet i en nyhetsartikel.

Ska vi skriva "n-ordet" i ordböcker också?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Helene:

@Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det blir väl så när man tänker lite mer abstrakt, att ett ord bara är ett ord som försvinner ut i rymden. Jag har inget emot ett bättre klimat online, absolut inte. Men däremot så hänger folk upp sig på de allra konstigaste saker idag. Men det är min åsikt. Att folk använder vissa ord online lär väl aldrig försvinna, för det tillhör det mänskliga. Som jag skrev tidigare: jag får också höra saker, men man kan aldrig förbjuda ord, tanke eller åsikt. Så varför ska man lägga energi på det? Jag gör det då inte. Jag har bara j-kligt svårt för folk som försöker pådyvla andra om vad som är rätt och inte med härskartekniker. Min ställning har enbart varit att jag inte tar ställning, men det är visst lika illa det för vissa här inne.
Pewie lär väl känna av sina ord på ett eller annat sätt, eller så får han fler följare. Jag har aldrig följt honom, och kommer förmodligen aldrig göra för jag får inget intellektuellt utbyte av honom. Vare sig han spottar ur sig både det ena och andra så intresserar han mig inte.
Jag har förstått att jag inte är som andra flickor kanske. Men vad gör det=)

Du har svårt för när andra vill pådyvla dig sina åsikter, andra har svårt för när någon säger "allt är okej, så länge man tänker abstrakt". Du kommer förmodligen inte att ändra dig, de kommer förmodligen inte göra det heller, så att skriva flertalet inlägg i stil med "jag bryr mig inte om något" leder inte vidare till något.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Folk blir triggade av i princip vad som helst nu för tiden, det gäller att anpassa sig. Hänger du inte med i svängarna Calle? Det är ju för övrigt precis det här jag menar. Självklart är det inte ett snyggt ord att använda, men nu kände ni att det var nödvändigt att göra just det. Varför då skriva "N-ordet" istället? Lika lite som du lär bry dig om att jag blir triggad av "N-ordet" antar jag att du bryr dig om någon blir triggad av att ens se ordet "nigger". Eller? Vi tänker ju alla "neger" om någon skriver "N-ordet" i vilket fall. Det är en menlös låtsascensur.

Om man, som du säger, skriver att han "svär grovt" är det däremot en helt annan sak, förstås.

Ett ord taget ur dess sammanhang har inte samma vikt. Att jag själv skrivit ordet "neger" här i kommentarsfältet istället för "N-ordet" betyder ingalunda att jag saknar vare sig kunskap om eller respekt för ordets historiska bakgrund. Precis som conthox skriver ovan menar jag heller inte att "jävlar" skulle vara en lika grov svordom som "nigger", enbart att det är ett billigt och svagt sätt att försöka skriva ordet utan att skriva det - vilket förstås inte går. Vi läser alla samma sak ändå.

Om problemet är att ni tror att somliga tar illa upp av att läsa "nigger" så förstår jag inte varför ni väljer att ens skriva "n-ordet". Resultatet är detsamma; personerna informeras om att någon youtuber skrikit ordet i sin stream. Och jo, jag har fantastiskt svårt att förstå hur man kan reagera så starkt på att ens läsa en viss bokstavskombination. Det är som sagt ingen förbannelse som vilar över ordet, och ingen kommer plötsligt att utsättas för förtryck bara för att någon råkade läsa ordet i en nyhetsartikel.

Ska vi skriva "n-ordet" i ordböcker också?

Vi är helt enkelt oense om hur man bäst förmedlar vad som har hänt i det här fallet. Det är okej.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius:

Sant. Du har en poäng herr Carl=) Man får se vad morgondagen för med sig=)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi är helt enkelt oense om hur man bäst förmedlar vad som har hänt i det här fallet. Det är okej.

Absolut. Var inte meningen att starta en diskussion utan mest skriva av mig, hade inte räknat med att folk fortfarande skulle knåpa i tråden idag men ämnet var visst en hetare potatis än jag trodde (Pewdiepies affektiva orerande alltså).

För att skriva något on-topic; får lov att medge att jag även saknar ett visst mått av förståelse för de kraftiga reaktioner Pewdiepie har mötts av. Han har hållt på... hur länge är det nu? Sju år? Åtta? Under denna tid har jag aldrig läst något om att han skulle ha kallat någon för "nigger", men när han nu EN gång säger ordet i ren affekt och omedelbart ber om ursäkt så rider folk som denne Sean Vanaman ut med copyrightkrav och kräver att man ska göra vad man kan för att ekonomiskt skada individen. Det är en extrem överreaktion, i mitt tycke. Skillnad om något hemligt klipp där Pewdiepie pratade om hur mycket han hatade svarta plötsligt dök upp.

Avslutningsvis säger vi alla korkade grejer när vi blir förbannade, och inte bara till folk på internet utan även nära och kära IRL. Det är hyckleri på hög nivå att så många blir så upprörda av detta.

Medlem
Skrivet av jamorro:

@fantomsmurfen: Det var rasistiskt redan då.

Kan hända men det uppfattades nog som mer neutralt och naturligt på den tiden i våra länder och inte alls lika laddat som i dag.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har dock en annan fråga som är viktig för mig. Är jag som är eran ständiga stream tittare av battlegrounds men hur vet man att ens dator klarar av det spelet? Min är några år gammal och spelar typ inget på den för kör mest bara PS4. Men som gammal CS-nörd skulle jag kunna tänka mig att köpa det spelet för ser sjukt kul ut.

Antog att detta var ett snabbt sätt att få tag på dig men flytta gärna diskussionen någon annanstans om du vill det!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du har svårt för när andra vill pådyvla dig sina åsikter, andra har svårt för när någon säger "allt är okej, så länge man tänker abstrakt". Du kommer förmodligen inte att ändra dig, de kommer förmodligen inte göra det heller, så att skriva flertalet inlägg i stil med "jag bryr mig inte om något" leder inte vidare till något.

Fast det är väl hela poängen med forum, att förmedla sina åsikter, diskutera om sina åsikter och ta del av andras?
För det du säger där kan man ställa emot allt som har skrivits i denna (och förra tråd); vi har en grupp som tycker att det som Pewdiepie gjorde var väldigt litet och borde inte göras stora nyheter om; andra som tycker att han gjorde väldigt fel av sig och borde få sanktioner för det. Sen har vi en 3:e grupp som är neutral i frågan och diskuterar hur man kan se det utan att ta ställning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shamanfox:

Fast det är väl hela poängen med forum, att förmedla sina åsikter, diskutera om sina åsikter och ta del av andras?
För det du säger där kan man ställa emot allt som har skrivits i denna (och förra tråd); vi har en grupp som tycker att det som Pewdiepie gjorde var väldigt litet och borde inte göras stora nyheter om; andra som tycker att han gjorde väldigt fel av sig och borde få sanktioner för det. Sen har vi en 3:e grupp som är neutral i frågan och diskuterar hur man kan se det utan att ta ställning.

Forum är absolut till för att diskuteras i. Men att gång på gång säga att man inte bryr sig tillför inget.


signatur
Medlem

Redaktionen tycker tydligen att det är så hemskt att de inte ens vågar citera honom utan att censurera meningen.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lard von Bacon:

Redaktionen tycker tydligen att det är så hemskt att de inte ens vågar citera honom utan att censurera meningen.

Hur vi använder språket i rubriker och brödtext har inget med mod att göra utan vad vi anser ser bäst ut.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur vi använder språket i rubriker och brödtext har inget med mod att göra utan vad vi anser ser bäst ut.

Det är givetvis upp till er som skriver artiklarna. Jag tycker bara att det är lite fånigt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Lard von Bacon: Lika fånigt som att anta att redaktionen inte vågar skriva ocensurerade ord?

Skriv svar