Divinity: Original Sin 2 klättrar till toppen av försäljningslistan på Steam

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Eller så väntar man på en enhanced editiion.

Det som kom i EE för DOS finns redan med i DOS2 från start. Det är mer troligt att det kommer en expansion i så fall.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Blir strategi då. Real time är taktik. Reaktivt vs Proaktivt. Det är där vägen delas.

Ursäkta min franska, men nu ordbajsar du bara
Du leker med väldigt urvattnade definitioner... läs om taktik jämfört med strategi och även om proaktivitet vs reaktivitet.
Sätt sedan in dem i samma påståenden igen och du kommer förstå varför det är nonsens.

Det är olika typer av spel bara, där du inte finner någon äkta strategi alls och nästan precis samma balans mellan reaktivitet och proaktivitet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Buio:

I en tidigare nyhet för några veckor sen var det folk som trodde att DOS2 var mer "seriöst" och inte med samma lätta humor som första spelet. Det är det verkligen inte, det har en lätt utflippad humor som då och då genomsyrar spelet. Så för de som är allergiska mot sådant, så är inte uppföljaren annorlunda.

Det var väl inte "folk" utan enbart jag som hade fått för mig det, och det var efter att ha läst följande på spelets sida i Steam; "A darker and deeper story. Divinity: Original Sin 2 features a darker and more grounded narrative than its award-winning predecessor".

Den meningen har de dock strukit från sidan nu.

Avstängd
Skrivet av Buio:

Det som kom i EE för DOS finns redan med i DOS2 från start. Det är mer troligt att det kommer en expansion i så fall.

Kan stämma det du säger eftersom EE för DOS var gratis.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Kan stämma det du säger eftersom EE för DOS var gratis.

Jag tror de la till det till första spelet då det sålde bra och de fick ekonomi att fixa till saker som de ville förbättra. Men jag kollade lite nu, är inte säker på allt de lade till är med.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det var väl inte "folk" utan enbart jag som hade fått för mig det, och det var efter att ha läst följande på spelets sida i Steam; "A darker and deeper story. Divinity: Original Sin 2 features a darker and more grounded narrative than its award-winning predecessor".

Den meningen har de dock strukit från sidan nu.

Kanske är det ändå bättre på grund av att författandet är bättre överlag i 2:an. Men det finns en del knasiga grejer helt klart.

Avstängd
Skrivet av Buio:

Kanske är det ändå bättre på grund av att författandet är bättre överlag i 2:an. Men det finns en del knasiga grejer helt klart.

De ändrade storyn i DOS genom EE edition.

Medlem
Skrivet av Buio:

I en tidigare nyhet för några veckor sen var det folk som trodde att DOS2 var mer "seriöst" och inte med samma lätta humor som första spelet. Det är det verkligen inte, det har en lätt utflippad humor som då och då genomsyrar spelet. Så för de som är allergiska mot sådant, så är inte uppföljaren annorlunda.

Jag var en av de som hoppades på en mer seriös stämning i spelet. Releasetrailern med just den sortens humor gav mig faktiskt lite smått negativa tankar om spelet, men då jag inte hade några andra spel att att spela för tillfället så det blev ett köp ändå. Så mycket "lättsam" humor har jag hittills inte sett som tur är.

Spelet är riktigt bra och kul än så länge efter dryga 15 timmar spelade, men det är knappast guds gåva till c-rpg spelarna som vissa vill få det till. Har sett att en hel del tycker spelet är otroligt svårt, vilket förbryllar mig faktiskt, då det är avsevärt mycket lättare än ettan än så länge. Men det kanske är COD generationen som anser att allt som inte dör på ett headshot är lika med ett spel som är totalt omöjligt att spela?

Medlem

Kanonbra spel som jag är glad att jag kickstartade (synd nu bara att DHL klyddar med att leverera min special edition).

Rekommenderas start då dess coop är askul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Elixx:

@Snabeltorsk: Samma här, såg några vids och bestämde mig för att inte köpa det. Hade det vart mer likt Diablo så skulle det bli ett givet köp.

...för vi har ju knappt den sortens spel redan eller?

Det finns betydligt fler diablo kloner än vad det finns av denna rondbaserade rollspelsstilen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@SenseMaker: Dark Souls hack-n-slash?
Om det är något spel som kräver tanke, strategi och taktik så är det just Dark Souls. I ett hack-n-slash kan man bara slå sig fram, det GÅR INTE i Dark Souls. Du måste lära dig alla fienderna, vad som funkar på vilka bossar och både tänka OCH reagera snabbt. Inget emot turnbasedspel, men att säga att de kräver mer taktik och strategi än vissa realtidsspel är bara fel, fel, fel. Det finns simpla turnbasedspel som kräver noll strategi, och det finns avancerade realtidsspel som kräver strategi så in i helvete

Avstängd

@DrDoom:
Då tycker vi olika. Jag tycker dark souls är braindead button pushing utan relevant story.
Men ja kanske har lite högre krav. Kanske förväntar mig lite mer av spelupplevelsen. Vad vet jag

Avstängd

Har DOS2 nåt med DOS1 story att göra? Funderar på att klämma ettan, men kanske går direkt på 2an

Medlem

SenseMaker, du är full av skit, det märkte man redan vid din första kommentar. Du är bokstavligt talat den raka motsatsen till ditt användarnamn 😂

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

SenseMaker, du är full av skit, det märkte man redan vid din första kommentar. Du är bokstavligt talat den raka motsatsen till ditt användarnamn 😂

Han måste nästan vara ett bra troll. Allt SenseMaker säger är verkligen provocerande dumt.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Jag var en av de som hoppades på en mer seriös stämning i spelet. Releasetrailern med just den sortens humor gav mig faktiskt lite smått negativa tankar om spelet, men då jag inte hade några andra spel att att spela för tillfället så det blev ett köp ändå. Så mycket "lättsam" humor har jag hittills inte sett som tur är.

Divinity-världen är lite speciell som de gjort den. Men om Larian får bra inkomster av detta, kanske man kan hoppas på en till franchise som låter dem utforska andra världar. Vad jag menar ett nytt RPG från dem i en mer mörk allvarlig värld.

Medlem
Kul och svårt.

Satt och kötta igår kväll/natt i en mindre evighet... och ja, alltså det är RIKTIGT kul, och svårt.

Gjorde en liten video om gårdagens "boss" försök =

Älskar att det är en berättarröst i detta jämfört med 1an och voiceactingen överlag känns riktigt bra Inte konstigt om det säljer som smör.

Medlem
Skrivet av Buio:

Divinity-världen är lite speciell som de gjort den. Men om Larian får bra inkomster av detta, kanske man kan hoppas på en till franchise som låter dem utforska andra världar. Vad jag menar ett nytt RPG från dem i en mer mörk allvarlig värld.

Jo, det skulle Larian nog må utmärkt av. Det skulle vara väldigt spännande och se vad Larian likt Obsidian, skulle kunna göra med budgetar som tas av av numera trötta, mätta och dalande spelstudios likt Bioware exempelvis. Har spelat serien sedan Divine divinity mer eller mindre och om det är något de saknar, så är det väl kanske riktigt bra storys och världar i sina spel, något som för mig är enormt viktigt i just rpg:s. Visst är det aldrig fel med humoristiska inslag, men det får inte direkt gå till överdrift. Man kan ju aldrig efter Witcher 3 visade var ett skåpet på samtliga plan skall stå när det kommer till rollspel (och spel i största allmänhet för del delen också), undgå att jämföra med den perfektionen CDPR visade upp. Witcher 3 hade ju faktiskt en hel del humor i allt det allvarliga, men det gjorde det på ett sätt som inte alls tog avsteg från handlingen i spelet, den bara fanns där subtilt invävt vissa uppdrag och var för mig ett välkommet inslag som inte alls förstörde handlingen och inlevelsen utan snarare gjorde den bättre.

Så mindre humor och mer mörkt allvar till folket.

Medlem

Slutstriden i akt 1 blev lite jobbig då jag hoppade över labyrinten med fällor och var en level under motståndarna i slutet. Fick osta med teleport för att få det att fungera. Kör standard svårighetsgrad.

Medlem

explorer svårigheten då antar jag?

man bör ju köra på classic eller svårare


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Releasehästryttare

@Buio: Jag teleporterade bossen till öppningen och det buggade ut några av hans followers så kunde dpsa ner han fort

12
Skriv svar