En tillbakablick på Hotline Miami

Robot
En tillbakablick på Hotline Miami

Är det ett spel om menlöst våld eller finns det en djupare mening?

#dennaton-games, #hotline-miami, #ultravåld


Medlem

tror det är ett "ett" för mycket där, syftningsfel angående hur tighta kontrollerna är


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Sa någon pretentiöst?

Medlem

Haha jag började lira detta igår igen. Inte spelat det sen det kom ut, är ett väldigt kul och beroende spel. Man kan inte sluta spela ^^

Medlem

Ett av de bästa shooters som gjorts senaste tid. Även här som jag sa om Max Payne i en annan nyhet hänger story och gameplay ihop. Sen vet jag inte hur mycket tanke det egentligen ligger bakom allt som tas upp här eller om utvecklarna bara flumma till något, for the luls. För att se hur många som överanalyserar budskapet, om det nu ens fanns något till att börja med.

Fantastiskt ändå hur ett par indie utvecklare lyckades få till ett bättre och mer sammanhängande spel än merparten av alla AAA-utvecklare lyckas med. Ta tex fiaskot Order 1886, där som vanligt gameplayet suger (typ som alla konsol shooters) men då ursäktas med att ha en bra story, där sådant här skit händer https://www.youtube.com/watch?v=vG0zJ89Fv8c&t=19m40s

Jösses alltså. Då är ju fan Hotline Miami rena Citizen Kane i jämnförelse.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ett av de bästa shooters som gjorts senaste tid. Även här som jag sa om Max Payne i en annan nyhet hänger story och gameplay ihop. Sen vet jag inte hur mycket tanke det egentligen ligger bakom allt som tas upp här eller om utvecklarna bara flumma till något, for the luls. För att se hur många som överanalyserar budskapet, om det nu ens fanns något till att börja med.

Fantastiskt ändå hur ett par indie utvecklare lyckades få till ett bättre och mer sammanhängande spel än merparten av alla AAA-utvecklare lyckas med. Ta tex fiaskot Order 1886, där som vanligt gameplayet suger (typ som alla konsol shooters) men då ursäktas med att ha en bra story, där sådant här skit händer https://www.youtube.com/watch?v=vG0zJ89Fv8c&t=19m40s

Jösses alltså. Då är ju fan Hotline Miami rena Citizen Kane i jämnförelse.

Blev mycket mer indragen i The Order än Hotline Miami. Tänk att man kan känna så olika

För övrigt har jag aldrig förstått tanken med att man i slutet av uppdragen i Hotline Miami ska gå genom blodbadet man orsakat och reflektera över våldet man använt. Läste och hörde en del recensioner av spelet att recensenterna kände sig som dåliga människor o.s.v. Något jag aldrig hade problem med


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar