Fortnites Battle Royale-läge släpps idag, får stöd för gruppspel

Robot
Fortnites Battle Royale-läge släpps idag, får stöd för gruppspel
Medlem

"Battlegrounds-utvecklarna Bluehole blev inte alltför glada när Epic annonserade ett Battle Royale-läge för deras zombiepangare Fortnite. "

Det handlade väl bara om att Epic marknadsförde spelet som Bluehole hade varit med och utvecklat spelet, inte att det är ett battle royal spel eller något.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

"Battlegrounds-utvecklarna Bluehole blev inte alltför glada när Epic annonserade ett Battle Royale-läge för deras zombiepangare Fortnite. "

Det handlade väl bara om att Epic marknadsförde spelet som Bluehole hade varit med och utvecklat spelet, inte att det är ett battle royal spel eller något.

Hm, det detaljen missades isf. Min tolkning av deras pressmeddelande var att Epic nämnt Battlegrounds i samband med annonseringen av deras Battle Royale-läge, inte att Bluehole varit delaktiga.


signatur
Releasehästryttare

Var ju bara en tids fråga tills det första free to play "battleroyal" spelet skulle komma, får se om PUBG får nån seriös konkurans (hur stavar man det ordet? hjälp!) nu då. tvivlar inte på att det är fler utvecklare som håller på och gör liknande spel atm som kommer vara gratis.

Medlem
Medlem

Dom har ju gjort en rätt egen tolkning av det i och med att man kan bygga saker i världen osv, tycker inte precis dom gör en direkt kopia av pubg, som man kan tro efter deras reaktion. Är nog bara bra med lite konkurrens.

Hade själv tyckt de va fränt om dice gjorde ett battle royal game med deras motor och bättre nätkod

Medlem

PUBG är ju egentligen också bara en klon av Amiga spelet Knock Out från 1996 med lite loot tillagt...

KoP
Medlem
Skrivet av LentoMan:

PUBG är ju egentligen också bara en klon av Amiga spelet Knock Out från 1996 med lite loot tillagt...

https://www.youtube.com/watch?v=zLLY_cvNQQk

PUBG är t.o.m en klon av Amiga spelet Xtreme Violence ifrån 1991.

Medlem

Lirat detta läge i nån vecka och känns helt oki. Gillar dock "Save the world" mkt mkt mer speciellt när man kommit upp i level och de börjar bli lite svårare.

Medlem

@LentoMan: Fast Knock Out är ju i för sig bara en klon på Ataris Tanks från spelet Combat som kom -77.

Medlem

amg måste spela lite fisher price nu , men seriöst så är det ju bara ett annan version av battle royal.

Medlem
Skrivet av Elixx:

@LentoMan: Fast Knock Out är ju i för sig bara en klon på Ataris Tanks från spelet Combat som kom -77.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/42/Com...

Men man knuffar ju inte ut någon från en ständigt krympande cirkel där. Så det är inte direkt likt Fast Knock Out överhuvudtaget mer än att man kör fordon.
Combat spelade jag för inte så länge sedan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Ontopic, någon som hunnit testa?


signatur
Medlem

Hade hellre haft tvåspelarsquads innan fyra, istället för tvärtom, men kul att det är släppt på riktigt nu iaf

Avstängd

Kan även tilläggas att ps4 versionen har fullt stöd för tangentbord och mus


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan även tilläggas att ps4 versionen har fullt stöd för tangentbord och mus

Intressant!


signatur
Medlem

Kört en del ikväll och det är helt okej, inte ett PUBG.. saknas en del och det känns. Att vara 2st mot en full Squad är lite meh ibland, men inte alla som spelar bra ändå så. Ska sägas att det är betydligt mer casual än PUBG mycket för att det är så enkelt samt vapnen.. vapnen är ju bara kass i spelet. Bullet drop som är crazy, SMG är piss i närstrid etc.

Men ett okej spel helt klart.

Medlem

Jag gillade detta mer än pubg. Är detta något jag kommer spela mycket, det tror jag inte. Men gillar att detta var free to Play direkt, då kan alla testa och se om det är något för de. Både original läget och detta.

Medlem

Tycker redan det är bättre än BG.

Medlem

Alla jävla launchers, jag måste köpa en ny skärm för dem!

1
Skriv svar