Det var sämre förr

Medlem
Det var sämre förr

Hallå!
Var ett tag sedan man besökte FZ och dessutom loggade in. Tanken var att gå in på bloggportalen för att läsa lite gamla, pinsamma blogginlägg tillsammans med min skämskudde. Såg att sidan fått en ny design och tänkte, 'tack å lov slipper jag använda skämskudden, nu när bloggarna är borttagna'.

Skämskudden har ändock blivit använd, eftersom bloggarna blivit till foruminlägg och dessa fortfarande finns att beskåda.

Ni kanske inte vet exakt vem jag är, det spelar egentligen ingen roll. Vill bara skriva av mig. Men har läst igenom en del inlägg från mitt 'forna jag'. Förstod det inte förut, men ungefär mellan 2010-2014 mådde jag inte bra. Hittade saker att göra för att undvika alla problem, för att dölja det som gick mig att må dåligt.

Så alla de inläggen påminner mig om en ganska tråkig tid i mitt liv. Men blir inte ledsen av inläggen. Snarare visar det något annat. Min personliga utveckling under de tre senaste åren. Har hela mitt liv varit tystlåten och skulle vilja påstå att det till viss del, fortfarande är så. Men förut handlade det mer om att vara tyst, för att man inte vågade annat. Nu handlar det mer om att vara tyst för att man vill. Vågar ta plats om jag så vill.

Okej, får erkänna. Mina sociala förmåga är inte på topp och inte vad den borde vara i min ålder. Däremot, jämför min sociala kompetens idag och för tre år sedan. Den har utvecklats något enormt. Som man brukar säga, allt är relativt. Det blir bättre för var dag som går och det glädjer mig.

Finns några likheter med hur jag fungera idag och hur det var för tre år sedan. Skulle inte heller idag klara av att tala inför en stor grupp. En sådan situation skrämmer mig. Förut var det jobbigt att prata med enskilda personer, faktiskt något otroligt jobbigt. Inte längre.

Gäller att ta en dag i taget. Om man ser till det hela så är jag otroligt nöjd med mitt liv just nu. Ge mig fem år till och förhoppningsvis har min sociala kompetens ökat ganska mycket. Dessutom på riktigt, börjat träna för att tala tydligare. Det är garanterat den största utmaningen i hela mitt liv. Men som sagt, ge mig fem år. till år 2022. Då kan jag logga in på FZ åter igen och säga att min största utmaning i livet, går bra. Hoppas att jag med glädje kan skriva att, folk faktiskt hör vad man säger!

Hur känner ni er, när ni läser igenom era gamla inlägg här på FZ. Eller andra gamla inlägg på valfri hemsida. Glädje? Sorg?

Medlem

Hej Siken. Jag har ingen aning om vem du är men å andra sidan har säkert ingen här en aning om vem jag är heller, förutom en stor skitstövel men det bjuder jag på. Kul i alla fall att höra att ditt liv är bättre nu och att du gör framsteg i tillvaron.

Vad gäller mina gamla inlägg på diverse forum så får dom gärna förbli bortglömda. Vet redan att jag var den sortens person jag föraktar nu, och är den sorten jag föraktade då.

Skägg.
10 Chambers

Först och främst, kul att höra att du mår bättre!

Jag känner ofta en viss dos av "oh, det där var länge sedan" med en skvätt "skrev jag verkligen det där". Det är ganska skönt att se att man utvecklats som person, oavsett om det varit i en lågpunkt eller inte.


signatur
Medlem

tack siken för denna blogg

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Vad gäller mina gamla inlägg på diverse forum så får dom gärna förbli bortglömda. Vet redan att jag var den sortens person jag föraktar nu, och är den sorten jag föraktade då.

Men nu blev jag ju nyfiken!

On Topic: Var nog mer benägen att falla för trollbait förr. Tenderar att ignorera dessa numera. Jag vet att trollen är skitstövlar, det räcker för mig numera.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: Föraktar var kanske ett väl starkt ord, men eftersom man häckat på diverse forum i snart 20 år så har ju ens värderingar och förmåga att hantera kritik hunnit ändras och utvecklas en hel del. Förr kunde jag lägga ner timmar på att förklara varför jag hade rätt och alla andra var idioter. Jag är lite effektivare idag.

Medlem
1
Skriv svar