Battlegrounds sniffade på 2 miljoner spelare i helgen

Robot
Battlegrounds sniffade på 2 miljoner spelare i helgen

Veckans rekordrapport: det blev nytt rekord.

#battlegrounds, #pubg, #steam


Gnällkuk

Helt jävla galet! Spelet är kul, men ändå ganska imponerande att ett spel med enbart ett spelläge, en karta har sådant stort intresse. Själv har jag nog inte spelat på närmare en månad, men har ändå alltid kul när jag spelar (oftast) även om jag på sin höjd är medelmåtta

Få spel är roliga även när det går dåligt, det är ett tecken på att man gjort något rätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas på nya maps snart, även om man fortfarande hittar småställen man knappt varit på.
Var väldigt skeptisk mot spelet innan jag spelade själv, nu är det i stort sett det enda jag spelar på PC. Dock inte lika intensivt som förut (skyller på Destiny 2).

Senaste solo chicken dinner var för ca 1 v sedan (lite tråkig slut-kill):
https://www.twitch.tv/videos/179646508

Avstängd

@Ichabod: dom jobbr ju på en bana.

dock tycker jag spelet är väldigt överskattat fastän det är roligt

MEG
Medlem

Tror att spelet bara är en fluga, det är dött till helgen


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pawbelolkaf:

@Ichabod: dom jobbr ju på en bana.

dock tycker jag spelet är väldigt överskattat fastän det är roligt

De jobbar på två banor, en ökenbana (Peru som kommer "snart") samt en snö/jungelbana.

Medlem

Jag och 3 kompisar var några av dom miljonerna..och vi fick storstryk i grupp. (Skyller på lagg och dåligt väder)
Men känns ändå roligt att vara delaktig i något så stort


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Pubg växer och växer. Från litet indiespel, till världshit. Och det verkar ju växa av egen kraft, tack vare att spelare sprider ordet så att många fler prövar på spelet. På det sättet liknar det Minecraft en del ju, det börjar litet och blir oväntat stort utan de där jättestora marknadsföringskampanjerna, mer på grund av spelarna själva och "Word of mouth". Alltid kul med såna historier. Även Counterstrike började väl som en liten mod en gång i tiden (fast till ett av de mest populära kommersiella spelen visserligen, Half-Life)..

Medlem

PUBG är kul, visst. Nice att det går bra för dem och så, men spelet är fortfarande halvfärdigt efter en sån här lång tid.

KoP
Medlem

Kännet fortfarande inget sug att ens testa detta spel. Bör jag uppsöka doktor?

Medlem

Okej imponerande! förstår dock inte de som tycker spelet är överskattat för vad jag kan se så finns det ingen som ger det berömm för att vara väl polerat, optimerat osv. däremot är folk medvetna om bristerna men grund konceptet är roligt nog för hålla människor sysselsatta medans det har nogorlunda roligt.

Medlem
Skrivet av Ghoetic:

Okej imponerande! förstår dock inte de som tycker spelet är överskattat för vad jag kan se så finns det ingen som ger det berömm för att vara väl polerat, optimerat osv. däremot är folk medvetna om bristerna men grund konceptet är roligt nog för hålla människor sysselsatta medans det har nogorlunda roligt.

Det är inte ett polerat eller optimerat spel, så varför skulle någon berömma spelet för detta? Fullt med buggar. Mediocre gunplay och clunky movement.

Medlem

@KoP: har du inte ett gäng att spela det med kan du stå över. Spelet är roligast med 1 eller 3 kompisar som vet vad de håller på med. Däremot är det oftast värdelöst att spela med slumpade kompanjoner. Börjar tröttna på att det bara är en bana.

Medlem

Får se hur länge det håller i sig. Tror inte deras spelarbas är särskilt lojal och nästa år är PUBG "old news".

Medlem

Kör med min son, en kompis och hans son. Riktigt skoj, men det tar typ 2-3 minuter från det man landar till min son kan börja spela. Verkar ladda texturerna väldigt segt. Han kör Nvidia och vi andra tre kör ATI och har inga problem. Några andra med Nvidia som upplever det?

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Kör med min son, en kompis och hans son. Riktigt skoj, men det tar typ 2-3 minuter från det man landar till min son kan börja spela. Verkar ladda texturerna väldigt segt. Han kör Nvidia och vi andra tre kör ATI och har inga problem. Några andra med Nvidia som upplever det?

Skriv vad det är för dator och grafikkort, att bara skriva Nvidia ger inte så mycket information.

Dvs, vilken CPU, hur mycket Ram, typ av Nvidiakort.

Medlem

@Ichabod: Detta är det första spelet som någonsin laggar på hans dator. Så jag är skeptisk till att det är annat än grafikkortet. Han har ett 1060 på 3 Gig. Min fråga var bara om någon annan haft problem med nvidia...måste väl inte dra upp hela hans dator för det. Dessutom har en av de andra vi spelar med exakt samma komponenter förutom grafikkortet...

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

@Ichabod: Detta är det första spelet som någonsin laggar på hans dator. Så jag är skeptisk till att det är annat än grafikkortet. Han har ett 1060 på 3 Gig. Min fråga var bara om någon annan haft problem med nvidia...måste väl inte dra upp hela hans dator för det. Dessutom har en av de andra vi spelar med exakt samma komponenter förutom grafikkortet...

Jag har en 6-7 polare som har Nvidiakort och spelar PUBG. Ingen av dessa har problemen som du beskriver att din son har. Merparten är iofs 1070-kort, men minst ett var ett 770 med 2GB minne och inte ens det hade några större problem med inladdning av banan.

Jag tror inte problemet han har är Nivida-relaterat. Snarare är det något specifikt för hans maskin. Om det sedan är mjukvara, hårdvara eller någon specifik kombination av utrustning som gör att det strular är svårt att svara på.

Medlem

@Darkmage1971: använd ddu ta bort drivrutiner för nvidia ladda ner senaste installera. Har två datorer själv där ena har ett amd r9 290 och andra ett gtx 1060 6GB fungerar lika bra på båda.
Testa att installera om spelet om inte drivrutinerna hjälper. Testa att montera ditt amd kort i din sons dator.

Medlem

@jOnÄTÄn: Mm, jag får mickla lite med hans dator så får vi se. Tack för förslagen.

Medlem

@Darkmage1971: Det kan löna sig att flytta spelet till en SSD. Det gjorde jag när texturerna laddade sirapssegt, och det gjorde en enorm skillnad. Jag har två Nvidia GTX 760, så mina grafikkretsar är inte direkt splitternya.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar