Star Wars: Battlefront II-betan förlängs ett par dagar

phi
Medlem

Nej vet ni vad, nu får det faktiskt vara nog med spel från EA för min del. Mikrotransaktioner som gör ett fullprisspel till ett p2w-spel kan jag inte stötta på något sätt och vis. Någon jävla måtta får det faktiskt vara.

Tack för kaffet EA och DICE.

Medlem

Folk försvarar Pay 2 Win. Helt makalöst idiotiskt!!!

Medlem

Så som jag ser det så betalar jag 600 kr för ursprungs-spelet. Vilket jag tycker det är värt med tanke på att man får vanliga multiplayer, man får flyga runt och skjuta med skepp och man får, vad som verkar vara, en riktigt cool singelplayer-kampanj. Anledningen till att jag tycker det är helt okej med att de säljer lootboxes är för att det är enda anledningen till att de kommer släppa framtida DLC:s. Antingen hade det inte blivit några framtida DLC:s, eller så hade det varit season pass, eller så hade det varit lootboxes. Då väljer jag lootboxes.
Att det sen gör att det är lite(jag säger lite, för så mycket försprång tror jag inte det ger att köpa lootboxes) p2w bryr jag mig inte om då det inte är någon spel som jag bryr mig speciellt mycket om rent tävlingsmässigt.

Medlem
Skrivet av magma:

För att det är vad kidsen vill ha idag. De vill bli belönade för minsta lilla framsteg, ha sina skins, emojis och allt som blinkar, lyser eller blänger på något sätt.

Så fort de ser möjligheten att tjäna pengar istället för att faktiskt leverera en bra produkt. De vågar inte satsa eftersom de kör på det säkrare kortet som garanterar dom pengar till nästa spel.

Fast de skjuter sig själva i foten.

Gav samma svar till utvecklarna vid COD WW2 betan, ni har redan förlorat eran spelarbas.

Ni måste sluta gå i den här riktningen om ni vill få tillbaka den. Den köpstarka massan som snart är medelålders gamers, och de senare tjugoåringarna, är trötta på obalanserade spel, de sitter glatt och spelar samma gamla spel som fungerar.

Ni släppte Nya "Battlefront" i ett ofärdigt skick, det var inte ens intressant när alla DLC osv applicerats.

Tvåan är ett steg i rätt riktning, ni har ett squad system som kunde varit så mycket mer, det är den totala avsaknaden av mekanisktdjupt team-play som gör att jag redan nu efter en dag i Betan VET att det här inte kommer hålla min uppmärksamhet eller bli ett köp.

Några steg frammåt, men ni är långtifrån där DICE.

Det här jävla randomiserade unlock-systemet är bara irriterande och när man betalat 60 USD för ett spel ska ni inte ha en jävla spänn till om ni inte levererar mervärde, vilket några jävla CRATES inte gör.

Näh ni, "DICE used to be NICE nu är det bara BAJS"


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Welo:

https://www.youtube.com/watch?v=YMDGPSWWA18

Som vanligt tar TB orden ur munnen på en.

Riktigt bra post med videolänk som går igenom deras P2W på steroider i spelet.

Toppa det med deras om man nu är pc-spelare med deras "lame duck" antifusk för mp de senaste åren.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Releasehästryttare

@cb99: Jag har redan postat den videon på första sidan

Medlem

Kommer troligen bli ett köp, men om detta loot crate system är kvar vid launch blir det inget multiplayer, bara singlelayer för min del. Jätteglad att man slopade season pass, men jag tar hellre ett season pass än detta P2W system.

Att låta all progression gå via ett lottningssystem i crates är bara idiotiskt. När spelarna begärde ett DJUPARE progression system så var det inte detta man efterfrågade. Varför inte köra samma sak som Battlefield 1´s "specializations" som du låser upp via "service assignments" istället. Dessa "scraps" som du behöver för att bygga nya vapen ska inte lottas ut, dem ska du förtjäna genom att vinna matcher eller levla upp anser jag.

Battlefield 1 gjorde detta rätt genom att ge dig "warbonds" att köpa vapen för när du levlade upp, "service assignments" med riktiga utmaningar för att låsa upp "perks" och battlepacks med sitt lotthjul för kosmetika. Saker som lottas ut via "crates" ska aldrig påverka gameplay. Sådana saker är ok i Free 2 Play spel, inte i spel som kostar 600 spänn från början.

Medlem

Asså folk får klaga på vad ni vill. De har sagt att loot/progression-systemet kommer se annorlunda ut vid release. Har ingen aning vad det betyder, men jag har ändå ett nytt hopp
Skämt åsido, jag har väldigt kul med betan och en kompis har lovat att köpa det åt mig. Så jag är nöjd.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Asså folk får klaga på vad ni vill. De har sagt att loot/progression-systemet kommer se annorlunda ut vid release. Har ingen aning vad det betyder, men jag har ändå ett nytt hopp
Skämt åsido, jag har väldigt kul med betan och en kompis har lovat att köpa det åt mig. Så jag är nöjd.

Håller med om att det r ett riktigt roligt spel gameplay mässigt. MEN det är ett EA/Dice spel vi pratar om här.
Där brukar det inte hända mycket mellan Beta och Release, oftast är det i detta läge allt för sent att ändra ens små saker.
Nu gäller det som en sån stor sak som hela progression systemet som är helt kört, ser inte hur dem ska kunna ändra detta utan att skjuta upp hela releasen flera månader.

Gnällkuk

Japp, blir ingen skillnad alls med dessa kort och moddar. Nope.

Jag tycker spelet är överlag ganska roligt, men tycker också att mods till gubbarna och vapnen har alldeles för stor effekt. Strike tycker jag var kul idé, men som vanligt verkar de inte ha tänkt speciellt mycket med layouten. Banan är i kraftig favör för försvararna där folk har med sig sin Fjällräven Konken och förnödenheter för en vecka och sätter sig i olika hörn.

Nja, tre timmar so far. Kan inte säga att jag har haft överdrivet kul med spelet. De två kartorna man kan spela känns alltid likadana, de som anfaller på stora kartan vinner alltid, de som försvarar strike vinner alltid. Nästan. Korten är ju roliga att få, det har jag inget emot men att det ska vara så stor skillnad med lite olika typer av kort ställer jag mig mer tveksam till.

Nej, blir nog inget köp av detta känns det som.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är riktigt goda nyheter!

Har spelat Battlefront ett bra tag nu och tröttnat på Endor, Hoth etc och det är uppiggande med lite nytt. Kan spela BETA'n timtals


signatur

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB | 2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | Asus Cerberus MK II | 2x Samsung U28E590D 28" 3840 x 2160 + AOC AGON AG271QG

[Unknown] på Discord

Medlem
Skrivet av Whisp:

Så som jag ser det så betalar jag 600 kr för ursprungs-spelet. Vilket jag tycker det är värt med tanke på att man får vanliga multiplayer, man får flyga runt och skjuta med skepp och man får, vad som verkar vara, en riktigt cool singelplayer-kampanj. Anledningen till att jag tycker det är helt okej med att de säljer lootboxes är för att det är enda anledningen till att de kommer släppa framtida DLC:s. Antingen hade det inte blivit några framtida DLC:s, eller så hade det varit season pass, eller så hade det varit lootboxes. Då väljer jag lootboxes.
Att det sen gör att det är lite(jag säger lite, för så mycket försprång tror jag inte det ger att köpa lootboxes) p2w bryr jag mig inte om då det inte är någon spel som jag bryr mig speciellt mycket om rent tävlingsmässigt.

Deras intäkter från bara spelet räcker flera gånger om att se till att vi får gratis dlc, lootboxes på det är bara för att EA är giriga som fan och gnäller att spel är så dyra att göra idag buhu. De verkar dock inte ha fattat att folk som köper spel idag är flera miljoner fler och en del köper spelet mer än en gång.

Hade de varit lite smarta hade de ju kunnat göra all multplayer dlc fri och släppa lite singleplayer expansions som va värda kostnaden och ingen hade klagat. Men det är ju EA vi pratar om här som vunnit "Worst Company in America" två år i rad och de fortsätter döda mindre studios och spel ip:n.

Medlem

Vart får jag tag i betan? hittar den inte på origin?

Medlem

Skulle det inte pågå till imorgon?

Medlem

FZ har skrivit fel. 3AM i Australiensisk tid blir 18:00 för oss.

Medlem

@KnäckeHäxan: typiskt, jag som hade tänkt prova :<

Medlem
Skrivet av Devan:

Bred fråga till er som tycker p2w är ok i online spel:

Var går gränsen för dig?

Är det ok att lägga lite extra cash när man spelar bräd spel med familj/vänner för att få en extra tärning eller ett extra kort beroende på vilket spel man spelar?

Eller när man kör bil, skulle du kunna tänka dig att betala ett par hundra/tusen extra i månaden för att få köra i bussfilen om det är kö i den vanliga filen?

Om det hjälper, se det som handikappsystemet i golf.

12
Skriv svar