Kommer inte vidare i mainquesten

Medlem
Kommer inte vidare i mainquesten

Stängde gaten utanför Cheydinhal, där man samtidigt ska man rädda countens son. När vi springer omkring i tornet som håller stenen springer det klantarslet framför mig, och får mitt svärd i röven och dör. Så nu kommer jag inte vidare i mainquesten, för att counten vägrar tala med mig. Jag har lootat liken efter både sonen och hans kompanjon, men inte hittat något jag kan ge till counten.

Vad göra? Det var den sista gaten jag hade att stänga för "Allies of Bruma". Jag tänker verkligen INTE köra om hela jävla mainquesten om det är en bugg.

Medlem

det där är bara en side quest. du behöver inte göra den för att komma vidare i questen. saken är den att ju fler städer ju hjälper ju fler soldater kommer du att ha som hjälp när du ska göra en annan main quest lite senare


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

dessutom om du kör PC kan du bara ta ner consollen, markera den döda countens son och skriva "resurrect" och Poof ! så lever han igen.

Inaktiv
Skrivet av Farks:

Jag tänker verkligen INTE köra om hela jävla mainquesten om det är en bugg.

No offense, men jag undrar alltid lite när jag läser om problem i quester och liknande som gör att den som undrar behöver spela om flera dagars och ibland veckors spel. Om man sparar med några timmars mellanrum behöver man ju (förhoppningsvis) aldrig spela om så mycket? Ingen kritik, alltså, utan bara en undran över varför en del verkar spara så vådligt sparsamt.

Annars är det som Lash säger - den är inte nödvändig alls för main questet. Han borde haft en amulett på sig.

Första gången jag gjorde den questen höll jag på att bli galen på de två dårarna, som dog bägge två redan på den första bron, om och om igen (jag sparade precis innan...), genom att hoppa efter Daedras ner i lavan. Idioter. Då kunde man ju dessutom inte plocka hans amulett.

Min annars töntigt goda warrior blev så frustrerad att hon mördade honom, bara för att åtminstone få med sig amuletten. Men, nej, det fick man ju heller inte göra.

Vid det tionde försöket dog båda i entrehallen till tornet, vilket passade mig utmärkt.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Första gången jag gjorde den questen höll jag på att bli galen på de två dårarna, som dog bägge två redan på den första bron, om och om igen (jag sparade precis innan...), genom att hoppa efter Daedras ner i lavan. Idioter. Då kunde man ju dessutom inte plocka hans amulett.

Haha, jo det där känner jag igen, de gjort så för mig också, det var lite kul de första gångerna men sen blev man bara sur på idioterna :).


signatur

<3

Medlem

Var det bara jag som struntade i amuletten när de dog och struntade i uppdraget? Tyckte inte att det behövdes mer drama där borta.

Inaktiv

Bara så du vet. Om du lyckas hålla countens son vid liv så kommer du att få en belöning av counten i form av ett svärd eller en stav.

Obs ovanstående info kan innehålla en spoiler

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Bara så du vet. Om du lyckas hålla countens son vid liv så kommer du att få en belöning av counten i form av ett svärd eller en stav.

Obs ovanstående info kan innehålla en spoiler

Heh, din "Obs ovanstående info kan innehålla en spoiler" är lysande.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

1
Skriv svar