South Park: The Fractured But Whole

Robot
South Park: The Fractured But Whole

Fishumor och förbättrade strider – nya South Park-spelet är ett måste för fansen.

#pc, #ps4, #south-park, #the-fractured-but-whole, #xbox-one


MEG
Medlem

Kanske blir ett köp....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem

Redan förhandsbokat.. Blir The coon edition!

Gnällkuk

Givet köp! En sak jag inte såg är om det fortfarande är låst till 30 fps pga. animationerna? Inte så att man dör direkt, men det är ändå rätt påtagligt.

EDIT: Varför skriver ni aldrig vilket datum som spelet släpps för längre?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av tricky:

Givet köp! En sak jag inte såg är om det fortfarande är låst till 30 fps pga. animationerna? Inte så att man dör direkt, men det är ändå rätt påtagligt.

EDIT: Varför skriver ni aldrig vilket datum som spelet släpps för längre?!

Jag kan inte säga säkert, men 30 FPS-låset var inget jag märkte av när jag spelade. Hyfsat säker på att det körs i 60 FPS på PC. Jag lade till datumet i slutet, bra feedback.

Medlem

Man får med Stick of truth i alla köp av fractured va? Inte bara pre-order eller special Edition

Medlem

Finns det någon skön streamare för det här spelet?
Tycker faktiskt att sådana här spel är roligare att kolla på än att spela själv.

Medlem
Skrivet av André Granroth:

Jag kan inte säga säkert, men 30 FPS-låset var inget jag märkte av när jag spelade. Hyfsat säker på att det körs i 60 FPS på PC. Jag lade till datumet i slutet, bra feedback.

Jag tolkade det du skrev till i slutet som att det var släppt till PC och kommer till peasants den 17e oktober (och inte att det var till PC även samma dag). Jag håller med tidigare kommentar, stort och tydligt när något släpps på "samma plats" i varje recension hade varit trevligt så man vet var man ska kolla om man vill veta releasedatumet

Medlem

Har förbokat Collector's Edition. Svårt att motstå när man får en 6" stor statyett av The Coon

Medlem
Medlem

Kör igenom första spelet nu och de är låst till 30 fps men inget jag märker av på min 144hz skärm så gör mig inget.
Givetköp 2an

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Finns det någon skön streamare för det här spelet?
Tycker faktiskt att sådana här spel är roligare att kolla på än att spela själv.

https://go.twitch.tv/cohhcarnage är min favorit bland alla. Skön gubbe!

Medlem

Har alltid älskat south park och tyckte stick of truth va helt underbart, så detta var ett givet köp från att det annonserades

Medlem

Men va! Nu har jag inte hängt med, förväntade mig en release nästa år.. South Park, Wolfenstein och Destiny 2 i oktober!! Tur att jag har jobb för att finansiera mitt spelande, men det jag behöver nu är tid T_T


signatur

no remorse

Medlem

Nån som har spelat så pass mycket att du kan utveckla ifall lootsystemet är mer relevant än föregångaren då man dränktes i meningslös (men initialt rolig) loot och det fanns ingen anledning att köpa gear?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Emblaz:

Nån som har spelat så pass mycket att du kan utveckla ifall lootsystemet är mer relevant än föregångaren då man dränktes i meningslös (men initialt rolig) loot och det fanns ingen anledning att köpa gear?

Klart det fanns anledning att köpa gear i spelet. Du blev ju starkare av det.

I det här spelet används det mesta du hittar till crafting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Du fick alltid bättre gear av quests.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Emblaz:

@uberpwnage2.0: Du fick alltid bättre gear av quests.

Inte alls. Fanns likvärdiga samt bättre vapen att köpa i affärer om du bara sökte Gäller vapen, armor samt enchantments.

En Katana du kan köpa från Jimbo's Guns är sedd som det starkaste vapnet i spelet i melee väg. Listan där är top 4 starkaste melee vapnen. https://imgur.com/a/tjctf


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Mja kan hända, dock är bästa rustningen crabarmor om man står ut med designen. Och allt därimellan var i stort sett meningslöst att köpa. En normal spelare hade ständigt fullproppat med healing items vilket i sig också blev meningslöst när tacos för återupplivning var lika vanligt. Det var iaf så jag upplevde alla mina playthroughs och det menar jag var bristfällig spelmekanik.

Så i denna uppföljare hoppas jag på färre drops av healingitems och dyrare items. Craftingen är förstås intressant. I övrigt verkar det vara ett riktigt bra spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Emblaz:

@uberpwnage2.0: Mja kan hända, dock är bästa rustningen crabarmor om man står ut med designen. Och allt därimellan var i stort sett meningslöst att köpa. En normal spelare hade ständigt fullproppat med healing items vilket i sig också blev meningslöst när tacos för återupplivning var lika vanligt. Det var iaf så jag upplevde alla mina playthroughs och det menar jag var bristfällig spelmekanik.

Så i denna uppföljare hoppas jag på färre drops av healingitems och dyrare items. Craftingen är förstås intressant. I övrigt verkar det vara ett riktigt bra spel.

Det kan jag förstå. Om något kan man säga att Stick of Truth var väldigt dåligt balanserat. Känner att mycket sådant där äf fixat med Fractured but Whole av de 5 timmar jag spelat än så länge.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Har spelat klart spelet nu, dryga 20 timmar. Slå på Subtitles så du hänger med i vad som sägs, för det är minst halva spelet. Bara det i sig ger dig ett antal timmar "South Park-avsnitt" om du ser handlingen och allt snack genom spelet och striderna som en del av det.

Rekommenderar varmt spelet om du gillade förra spelet vilket jag gjorde. Det nya stridssystemet är också mycket mer roligare och tillfredsställande och går fort att lära sig och bemästra, och vad någon konstig anledning så höll det sig ändå varierande och nytt.

Medlem

La cirka 25 timmar på spelet, en ren fröjd. En förbättring från första spelet som också var fantastiskt, som det ska vara. En orgie för ett southpark-fan.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar