Green man gaming

Medlem
Green man gaming

Tänkte köpa Destiny 2 till PC på GMG, Är det en legit site? Brukar man få nyklarna till launch? Och inga problem att använda koden i Sverige va?

Medlem
Skrivet av karbon:

Tänkte köpa Destiny 2 till PC på GMG, Är det en legit site? Brukar man få nyklarna till launch? Och inga problem att använda koden i Sverige va?

Ja de är legit. Man får nycklarna vid launch eller ibland innan launch så att du kan ladda ner spelet strax innan det släpps och går att spela.

Medlem

De är legit för det mesta, det är aldrig några problem men de är inte så mycket bättre än G2A etc när det kommer till stulna nycklar och skit.

Men bättre än alla andra i alla fall. ._.

Medlem

www.xenomgames.com är ett stabilt alternativ till Green Man Gaming, billiga spel och det bästa är att dom är inte skaffade genom grey market eller stöld eller nåt. Finns info att läsa på sajten.

När jag köpte Total War: Warhammer 2 så fick jag min nyckel 4 dagar innan spelsläpp så jag kunde pre-loada. Funkade utmärkt.
Väldigt snabb och personlig kontakt då man oftast får prata med han som äger siten om man har frågor osv.

Medlem

Använt greenman ett par år nu av och till. Aldrig haft något problem med dom, utom när de var väldigt sega på att skicka ut nyckeln till något spel vid release. Så avbokade det och fick pengar tillbaks, vilket inte var något problem genom deras support.

Edit: Kom precis på att första gången jag använde GMG var när jag skulle köpa Dead Island, då blev det något strul med utskicket av nyckeln eller liknande (kommer inte ihåg exakt detalj, var ett par år sen). I slutändan så löste de problemet och jag fick en extra nyckel som "förlåt".

Medlem

Eller Kinguin: http://www.kinguin.se


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Geeks Gaming
Skrivet av Fr0gg0.:

De är legit för det mesta, det är aldrig några problem men de är inte så mycket bättre än G2A etc när det kommer till stulna nycklar och skit.

Men bättre än alla andra i alla fall. ._.

Greenman är väl en officiell reseller till steam/Ubisoft mfl?
Dvs inga stulna nycklar

Medlem

GMG är helt legit och är officiella ÅF så inget fuffens där!

Min favoritbutik, bra reor.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Medlem

GMG har fungerat bra till de två spelen jag köpt där. Använder annars G2Play.net , handlat ett 50-tal spel, haft problem två gånger och då löstes dem inom 60 minuter.

Medlem
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Greenman är väl en officiell reseller till steam/Ubisoft mfl?
Dvs inga stulna nycklar

GMG samarbetar för det mesta direkt med utgivare men ligger ändå en bit in i gråzonen då de även säljer inofficiella nycklar. Jag personligen har aldrig haft problem med dem, och de har ett väldigt professionellt arbetssätt. Något man inte kan säga om andra företag i gråzonen, t.ex. Kinguin och G2A.

Medlem

GMG har funkat klockrent när jag köpt spel därifrån.

Medlem

Har köpt spel där i några år nu. Köpte tex Dying Light, Dishonored, Dishonored 2, Total War Warhammer, Shadow of War, ESO: Gold Edition, Civ 6, Fallout 4, Borderlands 2 GOTY, Total War Rome 2 Emperor Edition.

Och kommer köpa Destiny 2 Deluxe Edition och Assassin's Creed Origins där ifrån också som det ser ut nu då det inte är billigare någon annan stans för tillfället.

Har aldrig haft några problem med GMG och det är min första go-to sida för spel. Är spelen släppta så har nyckeln kommit snabbt till emailen, annars släpps nyckeln någon dag innan eller samma dag som spelet släpps så man kan pre-loada oftast.

Så kan rekommendera starkt att det är legit.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

38 pund fick jag ner priset till med vouchern de kör nu. Blev ett köp kör annars kinguin ganska ofta. Två windows nycklar och nåt spel hittills

Medlem

Instämmer att de är legitima, men bra priser...njae inte om man jagar runt lite.
Hittade GMG för ett bra tag sedan och tyckte de hade bra priser, men något år senare dök jag på olika jämförelsesidor och insåg att GMG nästan aldrig låg bland de billigaste alternativen. Om man inte har turen att få en lämplig voucher då.

Kinguin ersatte GMG för mig, likaså G2A.
Men nu jämför jag hårdare och tar mestadels de allra billigaste alternativen, och än så länge har jag faktiskt aldrig råkat ut för något fuffens.
Använder mig alltid utav: http://www.allkeyshop.com

Kan säga att Cdkeys.com som listar det lägsta priset har alltid funkat för mig. Nycklarna har kommit på ett par minuter max.

För att lista säkra butiker så finns https://isthereanydeal.com

Moderator | Testpilot

GMG har varit bra sedan flera år tillbaka. Dock började jag köpa där mindre då de ändrade valutan som vi svenskar använder.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Alla nycklar kommer i tid eller senast samma dag som spelen släpps.
Skulle det uppstå problem meddelar de direkt.

De jobbar seriöst och jag har köpt över 60spel och DLC utan problem.

Återköp sker snabbt och utan fördröjningar (Batman Arkham Knight)

Har handlat där ett par gånger, aldrig haft några problem. Tyckte dock deras s.k. rea med premiumnycklar var båg. Man betalade 150:- och fick indiespel som man aldrig har hört talas om. Men, det är en annan historia.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv kör jag g2play och har säkert köpt 20+ spel helt utan strul och jag har alltid fått nycklarna på, eller lite innan release. Det är samma skit som Kinguin och G2A men personligen tycker jag att de oftast har lite bättre priser.

Medlem

Jag har handlat ett flertal spel på GMG utan problem. Sen finns det säkert andra som haft problem.

Har dock börjat handla lite på instant gaming. G2a litar jag inte på då jag haft flera nycklar som inte fungerat. För två av dessa fick jag aldrig tillbaka några pengar, så aldrig mer därifrån. Kingguin har jag aldrig vågat prova.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte Deus Ex: Mankind Divided till Steam hos GreenManGaming första gången i augusti förra året o det gick bra. Det var första butiken jag handlade utanför Steam butiken. Sedan upptäckte jag Kinguin som jag handlar rubbet hos nu. Spel som inte finns där köper jag i Steam butiken under stora reor oftast. Över 200 spel på Kinguin har det blivit sedan augusti 2016. Har råkat ut för en duplicated key där försäljaren skickade en ny key med extra DLC som kompensation. Den andra gången var en ren blåsning med en Ryss som sålde en key som inte ens fanns. Kinguin betalade tillbaka det till mig trots att jag inte tog deras buyers protection.

De menade på att de uppskattar mig som kund där. Har ju trots allt gjort mycket pengar på mig på bara 1 års tid o ville väl inte förlora mig. Inte för att jag nog hade dragit men det var skönt att få igen cashen. Nu köper jag bara av försäljare som är kända och som jag handlat av förut. Jag chansade på Ryssen och det bet mig i skrevet. hehe. Får skylla mig själv. Han sålde spelet Observer för en peng som jag inte borde tagit.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har köpt en hel drös med spel där ända sedan dom startade, har aldrig haft något problem med att få det jag betalt för.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Greenmangaming säljer en del icke auktoriserade nycklar, dvs nycklar som köpts via "gråzonskanaler". Om man vill använda dem eller inte är upp till var och en. De har också avtal med vissa som Warner, så det är inte helt glasklart.

Men ta t.ex. deras Total War och SEGA-spel som de sålde för så sent som ett år sedan. Alla deras spel försvann helt plötsligt från sajten, och anledningen var att SEGA stoppade dem.

Här är en sammanställning om varför de blev förbjudna på r/GameDeals
https://www.reddit.com/r/GameDealsMeta/comments/3t0p9m/rgamed...

Medlem

Green man är dock mer legit än andra. Främst för att de har raggat partnerships med etablerade företag. Här är deras samarbete med Intel. Jag har köpt mängder med nycklar från Green Man och har aldrig haft problem. Men jag tvivlar inte ett dugg på att det alltid finns en risk oavsett vilken mellanhand man kör mot.

https://software.intel.com/en-us/blogs/2017/09/13/green-man-g...

Medlem
Skrivet av Ghan:

Använt greenman ett par år nu av och till. Aldrig haft något problem med dom, utom när de var väldigt sega på att skicka ut nyckeln till något spel vid release. Så avbokade det och fick pengar tillbaks, vilket inte var något problem genom deras support.

Edit: Kom precis på att första gången jag använde GMG var när jag skulle köpa Dead Island, då blev det något strul med utskicket av nyckeln eller liknande (kommer inte ihåg exakt detalj, var ett par år sen). I slutändan så löste de problemet och jag fick en extra nyckel som "förlåt".

Vid släppet av Dead Island var det utgivaren som aldrig skickade ut nycklar minns jag, det var alltså inte GMGs fel.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

g2play.net är annars ett bra alternativ! Köper alltid mina spel därifrån och aldrig vart strul för min del.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Om alternativet finns handlar jag i princip allt från GMG då deras priser oftast ligger väldigt bra till. Alltid fått nycklar i tid till release, haft 0 problem i de år jag handlat där. Rekommenderas varmt.

Medlem

@Tapiwen: Kan rekommendera www.xenomgames.com om du ska ha standardversionen av Assassin's Creed: Origins,
GMG: 40,50 gbp
Xenom: 34.99 gbp

Xenom är inte en grey-market reseller heller utan en helt laglig återförsäljare. Så lite billigare är det där iallafall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Talie:

@Tapiwen: Kan rekommendera www.xenomgames.com om du ska ha standardversionen av Assassin's Creed: Origins,
GMG: 40,50 gbp
Xenom: 34.99 gbp

Xenom är inte en grey-market reseller heller utan en helt laglig återförsäljare. Så lite billigare är det där iallafall.

Tack för tipset! Ska kika in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar