Destiny 2 till pc nästa vecka – lanseringstrailern tar vi nu

Robot
Destiny 2 till pc nästa vecka – lanseringstrailern tar vi nu

Hur lirar du Destiny 2 - pc, PS4, Xbox One eller inte alls?

#bungie, #destiny-2


Medlem

Jag hoppas att spelet flyter lika bra som i betan, och att det säljer utav bara helvete.

Medlem

Fick med spelet till mitt grafikkort, hoppas det är bra.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Kommer spela på PC. Hoppas hela spelet är lika bra optimerat och snyggt som betan var. Och jag kommer gå in med inställningen att man är klar med detta spel inom 2-3 veckor och sen får vänta på content. Gick in i ettan med tron att jag skulle kunna spela det i flera månader. Den fick man ju äta upp direkt. Så nu blir det att återvända till DLCs istället.

Medlem

Jag ser fram emot detta enormt, mestadels för att jag hoppas på att de når fram till en eSport scen i framtiden och för att 60fps aldrig sett bättre ut!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Har inte hört speciellt mycket gott om spelet för de som lirat. Visst PC-versionen verkar funka bra och jag var ändå lite sugen att lira co-op, för co-op är alltid co-op, men näe fy fan alltså.

Synd att fienden inte har lika imponerande färdigheter. De kan bara röra sig från punkt A till B, kanske göra ett litet hopp och titta ut från någon sten. Det är allt. Om de bara hade gjort ett lika bra jobb som med Halo hade det varit ett betydligt bättre spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker det nya upplägget med uppdragen är mycket bättre än i ettan.
Sen tycker jag att dom har förenklat saker väl mycket. Man kan t.ex. inte välja spelsätt i crucible. Det sköts istället slumpmässigt. Väldigt kostigt.
Och så saknar jag pillet med stats på vapnen. Nu får man ett vapen med alla perks upplåsta och det ena man kan ändra är siktet. Tyckte det var kul att låsa upp nya perks ju mer man använde ett vapen som i etten.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Walter S.A. Iego: syftar du på AI:n eller mer generellt?


signatur

Niet.

Medlem

Jag som spelar ps4 har igentligen ingen anledning till att läsa den här nyheten. Därför är det så många som valt att spela spelet på PC.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Kommer spela på PC. Hoppas hela spelet är lika bra optimerat och snyggt som betan var. Och jag kommer gå in med inställningen att man är klar med detta spel inom 2-3 veckor och sen får vänta på content. Gick in i ettan med tron att jag skulle kunna spela det i flera månader. Den fick man ju äta upp direkt. Så nu blir det att återvända till DLCs istället.

Du har helt rätt. Content tar dock slut snabbare än så. Spelar du några timmar per dag är du maxad på en vecka. Och med PC kommer det som gör spelet lite utmanande (på konsoll är det inte alltid helt enkelt med sikte) kommer detta spel ta slut snabbt för många. Sen som du säger är det löjligt förenklat och finns ingen grind överhuvudtaget. End game, förutom raiden, lyser med sin frånvaro exakt som i 1:an. Besvikelse. Har redan kommit till det stadiet att man inte har nåt att göra i spelet längre.

Förhoppningsvis kommer expansionerna erbjuda lite mer content. Men det kommer nog snabbt dö ut, tyvärr.
Ska det spelas, så är det i ett gäng, helst en större klan för att hållas vid liv längre.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Synd att fienden inte har lika imponerande färdigheter. De kan bara röra sig från punkt A till B, kanske göra ett litet hopp och titta ut från någon sten. Det är allt. Om de bara hade gjort ett lika bra jobb som med Halo hade det varit ett betydligt bättre spel.

Ja, ain i destiny är rätt hemsk. Se på half life 2, fear eller unreal från 98. Snart 20 år gamla men ändå har de spelen bättre ai.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte det till PS4, och spelade ca 2 veckor, sen var det bra med det.

Medlem

"One of the most technically accomplished PC-versions we've seen"..

Vad menar de med det? mer accomplished än tidigare beta versioner då eller?

Slänger de in vad skit som helst i trailers i hopp om att folk inte läser utan bara tänker att, fan vad många som hade bra saker att säga om spelet.. Det har ju inte med hur bra spelet är att göra så klart, men det stack till i ögat..


signatur

K9
:.:

Medlem

Oh shit, jag hade fått för mig att det skulle släppas på fredag nästa vecka. This made my day even better


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av magma:

Ja, ain i destiny är rätt hemsk. Se på half life 2, fear eller unreal från 98. Snart 20 år gamla men ändå har de spelen bättre ai.

Det beror på att dom har valt att lägga sina resurser på grafiken istället för AI, därav 30fps också. Och för att det är utvecklat för konsoler. Hade det enbart funnits på PC från början hade den varit mycket bättre också.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Det beror på att dom har valt att lägga sina resurser på grafiken istället för AI, därav 30fps också. Och för att det är utvecklat för konsoler. Hade det enbart funnits på PC från början hade den varit mycket bättre också.

Har börjat spela unreal gold igen och vad ska man säga? Har glömt bort hur bra ain var i det spelet. Skaarjs dodgar projektiler, inga cutscenes, grym leveldesign, trevlig vapenvariation och soundtracket.... omg!

Man blir lite ledsen när man ser hur utvecklingen har gått...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte det på PS4 när det släpptes med inställningen att jag skulle köra det på PC när det kommer.
Men tror jag hoppar det nu hehe. Så mycket är där inte att göra så jag vill grinda om allt det igen.

@magma: Så sant, men det är ju ett medvetet val från Bungies sida. Det ska vara simpel att spela, men jag tycker det borde finnas en gräns hur simpelt det kan vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

@magma: Så sant, men det är ju ett medvetet val från Bungies sida. Det ska vara simpel att spela, men jag tycker det borde finnas en gräns hur simpelt det kan vara.

Precis. Större målgrupp = mer pengar = mer simplifierat. Kommer nog köra igenom det en gång med vänner, men thats it.

https://www.youtube.com/watch?v=ExLsRUGy4pQ älskar denna......


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av magma:

Precis. Större målgrupp = mer pengar = mer simplifierat. Kommer nog köra igenom det en gång med vänner, men thats it.

https://www.youtube.com/watch?v=ExLsRUGy4pQ älskar denna......

Samma här ...

Bra låt

Får lite Deus Ex vibbar. Har inte koll på kompositören. Vem är det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Samma här ...

Bra låt

Får lite Deus Ex vibbar. Har inte koll på kompositören. Vem är det?

Kul att du gillade den Det är Alexander Brandon. Han har gjort musik även till jazz jackrabbit och Deus ex som du nämnde.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar