Quiz – Kan du din Wolfenstein?

Robot
Quiz – Kan du din Wolfenstein?

Wolfenstein II: The New Colossus är snart här. Värm upp med tio frågor om den anrika nazimörsaren.

#bethesda-softworks, #bethesda, #machinegames, #wolfenstein-ii-the-new-colossus


7/10 : Du vet hur man stavar till "Blasskowittszch".

Medlem

Är inte poängen med dubbla skjutvapen att man ska slippa sikta? 6/10

Avstängd

"6/10 Korrekta svar!
Du vet hur man använder dubbla skjutvapen, men du behöver lära dig sikta."

Kan inte sikta därför används dubbla skjutvapen?

Medlem

Kunde extra mycket eftersom jag läste om Wolfenstein på wikipedia häromdagen, efter att ha spelat igenom The Old Blood.

Medlem

3/10 Vad vinner jag?

Medlem

hahahah 4/10. Vad i helvete... xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

3/10 Vad vinner jag?

Tjära och fjädrar?


signatur
Medlem

8/10

jag är inte direkt den som gillar Wolfenstein mest av allt och har inte spelat så många av spelen, men med en kombination av allmänbildning, smarta gissningar och kanske lite tur fick jag en rätt hög poäng.

Jag vet ju vad den första atombomben kallades och det gjorde att jag kunde lista ut en fråga. Att jag stavade rätt till B.J. s efternamn hade mer att göra med att jag tänkte på hur efternamn av det slaget brukar stavas. Och var Machine Games håller hus kunde jag, samt vad de jobbat med tidigare. Däremot visste jag inte vilket legendariskt spel som de gjort en expansion till, och chansade fel. Och vilken genre de första två Wolfenstein-spelen tillhörde var väl också mer en smart gissning än kunskap.

Kul quiz!

Medlem

Hur är 2009 års Wolfenstein-spel? Mer åt action-hållet, Quake-tempo?

Serien har ju pendlat en del mellan en något mer seriös ton (i Return to Castle Wolfenstein) och en lite mindre allvarlig prägel vad jag förstått. Men hur 2009-spelet var vet jag ej, det spelet har jag närapå missat helt.

Medlem

Det lustiga är att jag inte direkt tycker att jag kan Wolfenstein särskilt väl, ändå får hag högre poäng än många andra som gjort detta quiz.

Kul med ett mitt i veckan - quiz förresten.

Medlem

3/10. Jag kunde inga frågor som gäller de två machinegames-utvecklade spelen, då jag inte bryr mig om dem.
Jag slarvade dock vid frågan om RtCW. Jag kom inte ihåg vilken av utvecklarna som gjorde det mesta.

Medlem
Skrivet av returpack:

3/10. Jag kunde inga frågor som gäller de två machinegames-utvecklade spelen, då jag inte bryr mig om dem.
Jag slarvade dock vid frågan om RtCW. Jag kom inte ihåg vilken av utvecklarna som gjorde det mesta.

Jag svajade lite på den frågan men lyckades klara den.

Medlem

WoW ! first ever 0/10 HA!

Medlem
Medlem

4/10. Because, Wolfenstein.

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Du vet hur man stavar till "Blazkowicz"

Medlem

Så utvecklarna är Svenskar? Det förklarar anti-Trump kampanjen i reklamen för spelet. "Make America nazi free again".

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Så utvecklarna är Svenskar? Det förklarar anti-Trump kampanjen i reklamen för spelet. "Make America nazi free again".

Lol. Trolla lagom.

Medlem

2 av 10, ingen koll alls haha.

Medlem

5.. Skulle inte gjort detta i ny vaket tillstånd

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shinsen:

Så utvecklarna är Svenskar? Det förklarar anti-Trump kampanjen i reklamen för spelet. "Make America nazi free again".

Haha, va? Är man emot Trump om man är emot nazister? De ägs dessutom av Zenimax, ett ytterst amerikanskt bolag.


signatur
Medlem

Inledde med 4 klockrena men sedan gick det utför - 5/10.

Medlem

@Banjo: Jag tycker att "Wolfenstein" är ett av de bästa spelen i sin genre de senaste tio åren, mycket för att de behöll ådran av ockultism och övernaturlighet som Machine Games bara sneglar åt i "The Old Blood" (men de gör det så bra!) Det är inte en twitch-shooter utan har strategiska element, stealth, vapenuppgraderingar och tokroliga karaktärer, precis som de senare spelen. Rekommenderas!


signatur

War, War never changes...

Medlem

Haha, jag fumlade till mig 4/10! Har spelat alla spelen men lyckades typ blanda ihop allt

Medlem

@Banjo: sämst i serien skulle jag säga. Ganska regelrätt shooter utan överraskningar. Extremt mycket fokus på det ockulta. Inte ett svindåligt spel men tyvärr ganska platt. RTCW med Wolfenstein The New Order hack I häl är så jag skulle placera dem. New Order var fan lite oförskämt bra ändå. Hoppas bara att nästa I serien får ett enemy territory-liknande MP!

1
Skriv svar